Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Szkoła Podstawowa Nr 122 w Łodzi Koordynatorzy projektu: Marta Rajchelt-Świerszczków Monika Gienerowicz.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Szkoła Podstawowa Nr 122 w Łodzi Koordynatorzy projektu: Marta Rajchelt-Świerszczków Monika Gienerowicz."— Zapis prezentacji:

1 Szkoła Podstawowa Nr 122 w Łodzi Koordynatorzy projektu: Marta Rajchelt-Świerszczków Monika Gienerowicz

2 Uroczyste otwarcie tygodnia korczakowskiego: – dla klas I-III, – dla klas IV-VI. Oglądanie filmu Król Maciuś Pierwszy przez uczniów klas I-III. Konkurs recytatorski dla klas IV.

3 Inauguracją apelu dnia było uroczyste odsłonięcie tablic dotyczących życia i twórczości J. Korczaka, przez panią dyrektor SP122 Liliannę Czechowską – Dziuda oraz przekazanie symbolicznej tablicy z prawami dziecka, przez klasy starsze - klasom młodszym.

4 Następnie uczniowie klas I –III udali się na projekcję filmu,,Król Maciuś Pierwszy, a uczniowie klas starszych wzięli udział w konkursie recytatorskim, w którym jury w składzie uczniów klasy Vd ogłosiło jednogłośnie nagrodę publiczności dla Anny Lis.

5 Wystawa albumów o Korczaku. Wystawa Moje szczęśliwe dzieciństwo. Oglądanie filmu Król Maciuś Pierwszy przez uczniów klas I-III. Oglądanie filmu Korczak – król dzieci przez uczniów klas IV-VI. Konkursy: – – Konkurs wiedzy o J.Korczaku i prawach dziecka – – Konkurs Król Maciuś Pierwszy – – Prezentacja multimedialna o J.Korczaku. Projekcja filmu A.Wajdy Korczak dla rodziców.

6 To kolejny dzień wielkich doznań i ciekawych,,spotkań z Korczakiem. Odbyły się dwie wystawy. Pierwsza z nich zatytułowana,,Moje szczęśliwe dzieciństwo. Zdjęcia uczniów z lat dzieciństwa zostały umieszczone na specjalnie przygotowanej tablicy korkowej na korytarzu szkolnym. Druga wystawa to wystawa albumów o Januszu Korczaku, przygotowana przez uczniów klas starszych. Wystawy cieszyły się dużym zainteresowaniem, czego dowodem jest również udział naszej szkoły w konkursie zorganizowanym przez Miejską Bibliotekę Publiczną przy ulicy Motylowej, na najładniejszy album połączony z konkursem wiedzy o J.Korczaku. Uczniowie naszej szkoły zajęli drugie miejsce oraz otrzymali dwa wyróżnienia. Wystawy cieszyły się dużym zainteresowaniem, pomysł spodobał się również rodzicom, którzy przyjęli nasze zaproszenie i zwiedzali wystawę wspólnie ze swoimi dziećmi.

7 Tego dnia odbyła się projekcja filmu,, Korczak – król dzieci dla uczniów klas starszych. A w godzinach popołudniowych odbyły się konkursy: wiedzy o J.Korczaku i prawach dziecka oraz ze znajomości przeczytanej książki,,Król Maciuś Pierwszy. W konkursach wzięło udział 64 uczniów. Na zakończenie dnia odbyła się prezentacja multimedialna przygotowana w ramach koła informatycznego przez uczniów klas VI. O godzinie odbyła się projekcja filmu A.Wajdy pt. Korczak dla rodziców naszych uczniów. W seansie filmowym wzięło udział 30 osób.

8 Godziny wychowawcze – omówienie praw dziecka przez przewodniczących klas. Lekcja otwarta nt. Konwencji Praw Dziecka. Oglądanie filmu Korczak – król dzieci przez uczniów klas IV-VI. Konkurs plastyczny dla klas I-III Król Maciuś Pierwszy.

9 Środa to kolejny dzień pod hasłem Janusza Korczaka. Wszystkie klasy w ramach godziny z wychowawcą miały omówione przez przewodniczących klas, oczywiście po wcześniejszym tzw.,,małym szkoleniu przez koordynatorów projektu, lekcje dotyczące praw dziecka oraz otrzymały informacje dotyczące Konwencji Praw Dziecka. Zajęcia cieszyły się dużym zainteresowaniem, uczniowie bardzo pozytywnie komentowali je na przerwach. W jednej z pracowni odbyła się lekcja otwarta dotycząca Konwencji Praw Dziecka prowadzona przez koordynatorów projektu dla zaproszonych nauczycieli, którzy nie mają klas wychowawczych.

10 W klasach młodszych dnia 13 czerwca odbył się konkurs plastyczny, prace uczniów przerosły nasze najśmielsze oczekiwania, czego dowodem jest wystawa przepięknych prac.

11 Dzień Samorządności czyli rządy Króla Maciusia Pierwszego – uczniowie pod kierunkiem nauczyciela prowadzą zajęcia lekcyjne. Oglądanie filmu Korczak – król dzieci przez uczniów klas IV-VI.

12 Czwartek 14 czerwca to Dzień Samorządności czyli rządy Króla Maciusia Pierwszego uczniowie pod kierunkiem nauczyciela prowadzili zajęcia lekcyjne. Dzień ten, okazał się najciekawszym pomysłem z projektu, podobał się przede wszystkim uczniom, ale również zaakceptowali go pozytywnie wszyscy nauczyciele.

13 Uroczyste podsumowanie tygodnia korczakowskiego: – dla klas I-III, – dla klas IV-VI.

14 Dnia 15 czerwca odbyło się uroczyste podsumowanie tygodnia korczakowskiego. Zostały wręczone liczne nagrody, dyplomy i podziękowania.

15 Jako koordynatorki uważamy, że projekt Korczaka w pełni został zrealizowany. Postanowiłyśmy brać udział i organizować tego typu zadania czy projekty, dają one dużo satysfakcji, rozwijają nasze i uczniów talenty, są kreatywne. Dlatego w nowym roku szkolnym w październiku zorganizowałyśmy w ramach zakończenia i podsumowania, jak i kontynuacji roku Korczaka, wycieczkę do Muzeum Kinematografii na wystawę poświęconą Januszowi Korczakowi pt. Nie ma dzieci – są ludzie. W wycieczce wzięło udział 196 uczniów i 18 nauczycieli.

16


Pobierz ppt "Szkoła Podstawowa Nr 122 w Łodzi Koordynatorzy projektu: Marta Rajchelt-Świerszczków Monika Gienerowicz."

Podobne prezentacje


Reklamy Google