Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Czy marketing internetowy może być skuteczny Kongres Farmamarketing a prawo- 2,3 grudnia 2004r. Przemysław Felicki Wiceprezes Media Vision Sp. z o.o.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Czy marketing internetowy może być skuteczny Kongres Farmamarketing a prawo- 2,3 grudnia 2004r. Przemysław Felicki Wiceprezes Media Vision Sp. z o.o."— Zapis prezentacji:

1 Czy marketing internetowy może być skuteczny Kongres Farmamarketing a prawo- 2,3 grudnia 2004r. Przemysław Felicki Wiceprezes Media Vision Sp. z o.o.

2 Agenda prezentacji: Internet w działaniach marketingowych firm farmaceutycznych 1.Budowanie e-strategii – na co zwrócić uwagę 2.Serwisy edukacyjne jako forma promocji leków na receptę, przykłady: Omówienie: - Zakresu prowadzonych działań - Wyników strategii 3.Interaktywne serwisy produktowe jako forma promocji leków bez recepty, przykłady: Omówienie: - Zakresu prowadzonych działań - Wyników strategii

3 Internet w działaniach marketingowych firm farmaceutycznych Internet jako medium jest coraz częściej wykorzystywany przez firmy farmaceutyczne w planowaniu strategii marketingowych. Dynamicznie rosnąca liczba internautów oraz wiele zabiegów edukacyjnych przekonało osoby związane zawodowo z promocją marki do inwestowania w to elektroniczne medium. Ci którzy potraktowali internet jako nowy kanał pozyskiwania klientów i budowania ich lojalności nie zawiedli się. Co to oznacza? Zrealizowali cele biznesowe, cele mediowe, oraz przekonali się jak precyzyjnie można to wszystko zmierzyć. Dzisiaj kontynuują swoje działania inwestując w E-marketing coraz większe pieniądze. Przykłady takich strategii zostaną omówione podczas prezentacji.

4 Planowanie strategii e-marketingowej wymaga dokładnego zobrazowania poniższych elementów :Co jest niezbędne do zaplanowania strategii e-marketingowej Określenie celów biznesowych strategii Określenie celów mediowych strategii Określenie miar dla poszczególnych celów Dokładna analiza potrzeb klienta Opis produktu Dokładne opisanie grupy docelowej Opis produktów konkurencji Inne działania marketingowe klienta Szacunkowy budżet Co powinna zawierać strategia e-marketingowa Przedstawienie grupy docelowej w internecie Opis działań konkurencji Sposoby realizacji celów - komunikacja marketingowa - wykorzystane mechanizmy e- marketingu - e-marketing www - marketing - e-promocja - web positioning/net linking (e-pr) - e-badania Ocena działań Budżet, terminy realizacji 1.Budowanie e-strategii – na co zwrócić uwagę

5 2. Serwisy edukacyjne jako forma promocji leków na receptę Wszystko o szczepieniach i szczepionkach -

6 Zakres prowadzonych działań: 1. Opracowanie graficzne wortalu o szczepieniach i szczepionkach 2. Stworzenie kompendium wiedzy dla lekarzy, pacjentów, dziennikarzy 3. Wykorzystanie interaktywnych elementów edukacyjnych dla pacjenta. zapytaj specjalistę twój profil (przesyłanie via sprofilowanych informacji do adresata) Przypomnij o szczepieniu dziecka Przypominajka Punkty szczepień Konkursy połączone z quizami wiedzowymi Inne 4. Modelowanie informacji skierowanej do grupy docelowej strony 5. Budowanie bazy danych osobowych lekarzy, pacjentów, dziennikarzy 6. E-marketing marketing e-promocja web positioning/net linking 7. Analizy i rozwój wortalu

7 Wyniki strategii 1000 zarejestrowanych użytkowników wizyt miesięcznie Ponad 200 pytań do specjalisty miesięcznie Wysoki poziom edukacji użytkowników serwisu Szczepienia.pl stały się wortalem tematycznym

8 Program edukacyjny leczenia nieżytu nosa

9 Zakres prowadzonych działań 1. Opracowanie graficzne serwisu pod kontem grupy docelowej lat 2. Wdrożenie programu edukacyjnego. -Historia choroby - Forum dyskusyjne A-psik -Subskrypcja (konto użytkownika) -Zapytaj specjalistę na forum dyskusyjnym -Flimy edukacyjne (animiki) -Interaktywne gry 3. Wdrożenie programu lojalnościowego opartego o quizy wiedzowe i konkursy, interaktywny sklep Flixa 4. Program partnerski gabinetów lekarskich 5. E-marketing -e-promocja -web positioning/net linking 7. Badania i rozwój 6. Baza danych osobowych pacjentów

10 Wyniki strategii zarejestrowanych użytkowników wizyt miesięcznie Wysoki poziom edukacji użytkowników serwisu Flix stał się jednym z najpopularniejszych serwisów internetowych w Polsce

11 Serwis produktowy 3. Interaktywne serwisy produktowe

12 Zakres prowadzonych działań 1. Serwis skierowany do kobiet i mężczyzn w wieku 20 – 45 lat 2. Interaktywna prezentacja produktu zgodna z wymaganiami korporacyjnymi 3. Edukacja grupy docelowej. Umieszczenie materiałów dotyczących produktu oraz sytuacji, w których Visine przynosi ulgę: długa praca przy komputerze, dym papierosowy, chlorowana woda, soczewki kontaktowe, alergie. Internauci znajdą szczegółowe dane na temat składu, działania, wskazań terapeutycznych i przeciwwskazań oraz sposobach dawkowania i podawania lekarstwa. Bogate treści ubarwia grafika wykonana w technologii flash. 4. E-marketing -e-promocja -Web positioning/net linking 5. Badania i rozwój

13 Wyniki strategii Dzięki przeprowadzonym działaniom w postaci indeksacji serwisu oraz kampanii on-line:7 600 wizyt miesięcznie Kilkadziesiąt pytań miesięcznie o produkt 1 miejsce w katalogach i wyszukiwarkach najpopularniejszych systemów wyszukiwawczych

14 Serwis produktowy

15 Zakres prowadzonych działań 1. Serwis skierowany do pacjentów oraz lekarzy stomatologów 2. Interaktywna prezentacja produktu zgodna z wymaganiami korporacyjnymi 3. Edukacja grup docelowych poprzez odpowiednią zawartość merytoryczna. Obszerna informacja dla lekarzy dotycząca badań. 4. Interaktywne mechanizmy dostępne tylko dla lekarzy stomatologów (forum dyskusyjne, kontakt z przedstawicielem, ankiety) 5. E-marketing - Web positioning/net linking 6. Budowanie bazy danych osobowych lekarzy stomatologów 7. Badania i rozwój

16 Wyniki strategii Dzięki przeprowadzonym działaniom w postaci indeksacji serwisu serwis notuje około 1000 wizyt miesięcznie Kilkadziesiąt pytań miesięcznie o produkt 1 miejsce w katalogach i wyszukiwarkach najpopularniejszych systemów wyszukiwawczych np.: po frazie płyn do higieny jamy ustnej * Serwis istnieje tylko 2 miesiące

17 Dziękuje za uwagę Przemysław Felicki Wiceprezes Media Vision Sp. z o.o.


Pobierz ppt "Czy marketing internetowy może być skuteczny Kongres Farmamarketing a prawo- 2,3 grudnia 2004r. Przemysław Felicki Wiceprezes Media Vision Sp. z o.o."

Podobne prezentacje


Reklamy Google