Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Unified Communications Komunikacja zunifikowana Karolina Muszyńska.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Unified Communications Komunikacja zunifikowana Karolina Muszyńska."— Zapis prezentacji:

1 Unified Communications Komunikacja zunifikowana Karolina Muszyńska

2 Zakres tematyczny wykładu  Co to jest komunikacja zunifikowana  Korzyści i niebezpieczeństwa związane z wdrożeniem UC  Przykłady rozwiązań komunikacji zunifikowanej  Platforma Microsoft Office Communication Server 2007 R2  Cisco Jabber  Oprogramowanie Sametime firmy IBM  Propozycja firmy T-mobile  Kierunki rozwoju komunikacji zunifikowanej  Propozycja firmy Jabra w kwestii zestawów słuchawkowych

3 Komunikacja zunifikowana Komunikacja zunifikowana (UC - Unified Communications) to komunikacja zintegrowana w celu optymalizacji procesów biznesowych, przy czym integracja może przybrać różne formy: integracja manualna zdefiniowana poprzez procedury i szkolenia, integracja komunikacji przy użyciu gotowego produktu jak np. Outlook, Notes, BlackBerry, itd., integracja o specyficznym zakresie z wykorzystaniem rozwiązań opracowanych na zamówienie. Wyróżnić można dwie podstawowe kategorie rozwiązań UC: UC – User Productivity – narzędzia, których wykorzystanie ma poprawić doświadczenia i wyniki użytkowników UC – Business Processes – narzędzia, które są zintegrowane w zdefiniowane procesy proceduralne lub zautomatyzowane

4 Korzyści rozwiązań komunikacji zunifikowanej

5 Co kryje się pod pojęciem komunikacji zunifikowanej? Komunikacja zunifikowana oznacza oprogramowanie komunikacyjne, integrujące różne kanały kontaktu – telefon, poczta elektroniczna i głosowa, konferencje głosowe i wideo, aplikacje webowe (telefonia internetowa, komunikatory, media społecznościowe) – dzięki czemu można łatwo przekazywać i odbierać wiadomości pomiędzy różnymi mediami, np.: możliwość odbioru rozmowy telefonicznej na komputerze, możliwość odbioru poczty elektronicznej przez komórkę, itp. Istotną częścią technologii UC jest również tzw. „presence”, czyli monitorowanie obecności innych użytkowników systemu w czasie rzeczywistym.

6 Korzyści wykorzystania rozwiązań UC Obniżenie kosztów funkcjonowania firmy Zwiększenie efektywności działania centrum kontaktowego Umożliwienie centralnego zarządzania komunikacją zewnętrzną i wewnętrzną Możliwość wielokanałowego kontaktu klienta z firmą Dodatkowe funkcje takie jak: zapisywanie połączeń, nagrywanie zawartości ekranu, przeprowadzanie ankiety po rozmowie z klientem Monitorowanie i zarządzanie dostępnością pracowników, umożliwiające przydzielanie zadań w czasie rzeczywistym Automatyzacja części procesów Niezależność od lokalizacji – możliwość zdalnej i mobilnej pracy

7 Niebezpieczeństwa związane z UC Wykorzystanie hasła „Unified Communications” jako sloganu przez producentów licencjonowanych, zamkniętych rozwiązań komunikacyjnych, które często po wdrożeniu przynoszą więcej problemów integracyjnych i administracyjnych niż realnych zysków Wiele firm oferuje produkty reklamowane jako „kompletne rozwiązania UC”, które mają niewiele wspólnego z prawdziwą ideą technologii, czyli z uproszczeniem i integracją komunikacji biznesowej Wiele typowych rozwiązań UC jest zorientowanych na klienta indywidualnego (UC-U), nie oferując rzeczywistych narzędzi biznesowych, które wspomagałyby realizację zadań

8 Przykłady rozwiązań UC Microsoft Office Communications Server 2007 R2 (OCS) to platforma zunifikowanej komunikacji łącząca w sobie następujące funkcjonalności: wiadomości błyskawiczne, poczta głosowa, usługi faksowe, poczta elektroniczna, rozmowy audio i wideo, audio/wideo konferencje (aplikacja Live Meeting) – integracja z telefonią tradycyjną, wspólna praca wielu osób nad dokumentami, współdzielenie pulpitów komputerów i aplikacji, monitorowanie dostępności użytkowników, integracja z programami z rodziny Microsoft Office.

9 Przykłady rozwiązań UC Cisco Jabber to wieloplatformowe (Windows, Mac, iPhone, iPad, Nokia, Android, BlackBerry) rozwiązanie umożliwiające współpracę i efektywną komunikację z dowolnego miejsca na dowolnym urządzeniu, łączące w sobie następujące funkcjonalności: wiadomości błyskawiczne (czat prywatny i grupowy), połączenia głosowe i wideo poczta głosowa, audio/wideo konferencje, współdzielenie pulpitów komputerów, monitorowanie dostępności użytkowników (status widoczny jest również w systemach zewnętrznych dzięki zastosowaniu otwartego protokołu XMPP), integracja z programami z rodziny Microsoft Office.

10 Przykłady rozwiązań UC IBM Lotus Sametime to platforma zunifikowanej komunikacji i pracy grupowej. Udostępnia podstawowy zestaw zintegrowanych usług komunikacji synchronicznej (w czasie rzeczywistym), które ułatwiają efektywne współdziałanie ze współpracownikami, klientami i partnerami biznesowymi. Funkcje oferowane w ramach platformy: zaawansowana sygnalizacja dostępności, komunikator, konferencje elektroniczne audio/wideo, zintegrowana obsługa komunikacji VoIP, narzędzia społecznościowe, obsługa urządzeń przenośnych, integracja z oprogramowaniem Lotus, IBM WebSphere i Microsoft, otwarte aplikacyjne interfejsy programistyczne (API), rozmowy telefoniczne i zarządzanie połączeniami.

11 Przykłady rozwiązań UC Unified Communications firmy T-Mobile to rozwiązanie dla biznesu, umożliwiające korzystanie z usług głosowych, wideo i czatu w ramach jednej aplikacji dostępnej na urządzenia mobilne i komputery osobiste. Pozwala zamiennie korzystać z różnych urządzeń - laptopa, smartfonu, tabletu czy telefonu IP - przy jednoczesnym zachowaniu ciągłości komunikacji.

12 Trendy socjologiczne a rozwój technologii komunikacji zunifikowanej  Prostota - jeden prosty interfejs z automatyczną konfiguracją na dowolnym urządzeniu, opcje dotykowe i funkcje zbudowane na zasadzie „przeciągnij i upuść”  Współpraca – dyskusje w społecznościach internetowych i na formach dyskusyjnych, integracja aplikacji komunikacji i networkingu, web 2.0 i kolaboracji  Multimedia – nowoczesne aplikacje komunikacyjne pozwalające na kontakt dowolnym sposobem, niezależnie od lokalizacji i urządzenia  Integracja – rzeczywista integracja różnych systemów i aplikacji komunikacyjnych w firmie  Analiza – wartość narzędzi komunikacyjnych nie będzie leżała w gromadzeniu i udostępnianiu informacji, ale w jej analizie i tworzeniu inteligentnych połączeń pomiędzy danymi z różnych źródeł  Standaryzacja i wirtualizacja w zakresie infrastruktury – protokół SIP, udostępnianie oprogramowania w modelu chmury

13 Niezbędne dodatki komunikacji zunifikowanej Bardzo istotnym elementem realizacji idei UC są zestawy słuchawkowe – ich jakość znacząco może wpłynąć na wysokość zwrotu z inwestycji. Uzupełniają bowiem komunikację zintegrowaną i w pełni realizują przesłanie koncepcji Unified Communications w postaci zwiększenia efektywności i produktywności. Zapewniają: równoczesne połączenie z różnymi urządzeniami końcowymi (sieć stacjonarna, komputer, telefon komórkowy) eliminujące potrzebę uciążliwego przestawiania się z telefonu na inne urządzenia telekomunikacyjne; wrażenie rozmowy w cztery oczy dzięki pełnemu wykorzystaniu pełnego pasma częstotliwości dostępnego w telefonii VoIP; zdrową postawę ciała dzięki wyeliminowaniu konieczności przytrzymywania słuchawki telefonicznej ramieniem; wygodne zastosowanie funkcji „click to call” dzięki wysokiemu stopniowi zintegrowania zestawów słuchawkowych Jabra UC Ready z urządzeniami telekomunikacyjnymi.

14 Źródła communications.aspxhttp://www.ucstrategies.com/uc-resources/what-is-unified- communications.aspx communicationshttp://biznes.t-mobile.pl/uslugi/komunikacja-biznesowa/unified- communications jedno-kompleksowe-rozwiazaniehttp://www.fortel.info/advice/show/58/unified-communication-w-praktyce- jedno-kompleksowe-rozwiazanie


Pobierz ppt "Unified Communications Komunikacja zunifikowana Karolina Muszyńska."

Podobne prezentacje


Reklamy Google