Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

humor szkolny Nasza WSPANIAŁA redakcja:

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "humor szkolny Nasza WSPANIAŁA redakcja:"— Zapis prezentacji:

1 humor szkolny Nasza WSPANIAŁA redakcja:
Pani od historii pyta: - Dlaczego Napoleon wycofał się z Rosji, jaki był powód jego odwrotu? Uczennica: - W Rosji była zima i armia Napoleona ginęła z mrozu i innych chorób zakaźnych. Pan na EDB pyta: Jakie znasz rodzaje gaśnic? Uczeń wstaje i mówi: - Proszkowe...ee...pianowe, tak no i co tam było jeszcze.....hmm..... Pan: A co masz za oknem? (Uczeń patrzy przez okno). Uczeń: A no tak, śniegowe! Pan: Bardzo dobrze siadaj. Rano na języku polskim, spóźniony uczeń mówi: - Przepraszam za spóźnienie, ale mysz porwała mi plecak. Nauczycielka patrząc podejrzliwie na ucznia mówi: Mysz nie może ukraść plecaka. Uczeń: Ale proszę Pani, to była mysz z marsa! Polonistka pyta ucznia: - Z jakich źródeł korzystał Sienkiewicz przy pisaniu "Krzyżaków"? Uczeń z poważną mina odpowiada: - Z google, proszę Pani. Nakład 40 sztuk styczeń/luty – 2013 cena zł Nasza WSPANIAŁA redakcja: Paulina Lickiewicz – NACZELNA REDAKTORKA Dagmara Pietruszka – Z-CA NACZELNEJ Iza Jabłońska – komiks Anna Wójciak Roksana Nawrot Agnieszka Arendarczyk Michał Sągała Aleksandra Iczetkin

2 2 - SPIS TREŚCI I SŁOWO WSTĘPNE
ZAKRĘCONA STRONA - 23 2. SPIS TREŚCI I SŁOWO WSTĘPNE 3. WKŁADKA OKOLICZNOŚCIOWA 4. WKŁADKA OKOLICZNOŚCIOWA 5. Z ŻYCIA SZKOŁY 6. Z ŻYCIA SZKOŁY 7. Z ŻYCIA SZKOŁY 8. Z ŻYCIA SZKOŁY 9. Z PRZEMYŚLEŃ GIMNAZJALISTY WELCOME IN ENGLISH CORNER 12. KOMIKS KOMIKS DZIENNIK ZBUNTOWANEJ MAŁOLATY WSPOMNIENIA WARTO PRZECZYTAĆ 17. ROZWAŻANIA GIMNAZJALISTY 18. KUCHENNE REWOLUCJE GIMNAZJALISTY 19. SZKOLNY SAVOIR VIVRE 20. CO SŁYCHAĆ W MIEŚCIE? 21. KALENDARIUM 22. KONKURS DLA CZYTELNIKÓW 23. ZAKRĘCONA STRONA 24. HUMOR SZKOLNY Uczniowie Gimnazjum nr 13 mają specyficzne marzenia na nowy rok Życzymy ich spełnienia, a marzą ONI o: - Straceniu nadmiaru tkanki tłuszczowej - Dobrze płatnej pracy - Matematyce - Podróży do Arktyki z pewnym muzykiem - Lawinie truskawkowej - Dobrym samochodzie ewentualnie skuterze (tymczasowo) - Wygraniu TOTOLOTKA - Wesoło przejść przez to ponure życie - Byciu bogatym i robieniu tego co się lubi w przyszłości - Politechnice - Nie zostaniu NIGDY nauczycielem - Tym żeby nie było szkoły - O dobrych ocenach - Bardzo dobrych wynikach w szkole - Jak najdłuuuuuższzzzyyyychhh wakacjach - Zburzeniu szkoły - Tym by nie mieć 3 sprawdzianów tygodniowo - 6 z WOS u - Pójściu na koncert ulubionego zespołu - Spotkaniu mojego ulubionego aktora - Spotkaniu moich idoli na żywo - O wyjeździe do Hiszpanii - Byciu szczęśliwą - Posiadaniu dużej własnej rodziny ( w przyszłości) - Posiadaniu wygodnej kanapy, TV plazmowego z pilotem pod ręką i ślicznej laski która by mi gotowała, sprzątała, prała i prasowała... - Grze Medal of honor Warfighter Ile w Chinach Chińczyków, Ile w Indiach koralików, Ile w Polsce bocianów, Ile w Turcji dywanów, Ile piasku w Maroku Tyle szczęścia w Nowym Roku! Życzy Redakcja Drodzy Czytelnicy, Uczniowie, Nauczyciele! Oddajemy w Wasze ręce styczniowo-lutowy numer Szkolnego Czasopisma Urwisów. W tym numerze przeczytacie o walentynkach, karnawale, wigiliach wspomnieniach, konkursowych zmaganiach oraz o wielu, wielu innych wydarzeniach. REDAKCJA

3 Uwaga, konkurs szkolny! Czas karnawału 22 – KONKURS DLA CZYTELNIKÓW
WKŁADKA OKOLICZNOŚCIOWA - 3 Sejm uchwalił rok ROKIEM JULIANA TUWIMA. W całej Polsce obchodzony będzie ten rok jako jubileuszowy, gdyż 100 lat temu poeta zadebiutował, a 60 lat temu zmarł. W Łodzi uroczyste obchody rozpoczęły się przy Ławeczce Tuwima 6 stycznia, ponieważ właśnie 6 stycznia 1913 roku w „Kurierze Warszawskim” ukazał się drukiem jego wiersz pt. „Prośba”. W naszym mieście poeta przyszedł na świat 13 września 1894r. i mieszkał do roku Warto poznać jego życie i twórczość oraz aktywnie włączyć się w organizowane w mieście imprezy i uroczystości. Redakcja szkolnej gazetki SzCzUr pragnie włączyć się w te obchody ogłaszając konkurs „Życie i twórczość Juliana Tuwima”. Na łamach naszej gazetki do końca roku szkolnego 2012/2013 zamieszczać będziemy kilka pytań. Odpowiedzi wraz z kuponem prosimy przynosić do redakcji gazetki lub bibliotekarza szkoły. Najlepsi, najwytrwalsi zostaną nagrodzeni na koniec roku szkolnego. Dziś prezentujemy pierwszy zestaw pytań: 1. Julian Tuwim urodził się w łodzi i tu spędził dzieciństwo. Przy jakiej ulicy znajdowało się mieszkanie rodziny Tuwimów? 2. Jak miał na imię siostra poety? 3. Gdzie pracował ojciec poety? 4. J. Tuwim interesował się językami obcymi. Mając zaledwie 17 lat, przetłumaczył wiersze wielkiego polskiego poety Leopolda Staffa na niezwykły język. Na jaki? 5. J. Tuwim pisał także wiersze dla dzieci. Najlepiej znamy „Lokomotywę” i „Ptasie radio”. Jaki tytuł ma wiersz, którego fragment drukujemy poniżej? „Przyszła gąska do kaczuszki, Obgadały kurze nóżki. Do indyczki przyszła kurka, Obgadały kacze piórka. Przyszła kaczka do perliczki, Obgadały dziób indyczki” Redakcja Uwaga, konkurs szkolny! Czas karnawału Zapraszamy na DYSKOTEKĘ SZKOLNĄ, która odbędzie się 8 lutego o godzinie 17:00 Wstęp 3zł. Karnawał to przede wszystkim okresów balów i zabaw. Jego rozpoczęcie oficjalnie następuje w dniu Trzech Króli czyli 6 stycznia, jednak wiele osób uważa za datę jego rozpoczęcia Nowy Rok. Koniec karnawału jest jednak o wiele bardziej jednoznaczny i wypada w Środę Popielcową. W 2013 roku karnawał trwa stosun-kowo krótko, zakończy się już 12 lutego. Dzień później kościół obchodzi Środę Popielcową, a ta otworzy czas Wielkiego Postu, przygotowania do Wielkanocy. Ostatnia sobota karnawału przypadnie na 9 lutego. Sam karnawał ściśle kojarzy się jednak z szaleństwem noworocznym oraz z nadrabianiem strat w zabawach i balach okresu adwentu. Jest on przejawem szampańskiej zabawy przed okresem Wielkiego Postu, Słowo karnawał to pochodna od łacińskiego znaczenia wóz w kształcie okrętu. Wóz ten był nieodłącznym elementem procesji świątecznej poświęconej Izydzie w starożytnym Rzymie. Niektórzy twierdza, że początków karnawału należy szukać w ludowych tańcach przy ognisku, najczęściej w formie koła, które nasilały się zwłaszcza w okolicach trwania dzisiejszego karnawału. Dziś młodzież bawi się w tradycyjny sposób, są to bale, dyskoteki, prywatne spotkania w domach, maskarady. Jeżeli nie obowiązuje konwencja balu przebierańców, zakłada się stroje wieczorowe, lub bardziej oficjalny strój. Ważny jest dobry humor i świetna zabawa. Redakcja KARTA ODPOWIEDZI DO KONKURSU „ŻYCIE I TWÓRCZOŚĆ JULIANA TUWIMA’ Imię i nazwisko uczestnika konkursu Klasa

4 Kalendarium z dygresją na styczeń i luty
4 – WKŁADKA OKOLICZNOŚCIOWA KALENDARIUM - 21 Walentynki Walentynki to coroczne święto zakochanych przypadające na 14 lutego. Nazwa pochodzi od św. Walentego. Kim był św. Walenty, patron zakochanych,? W tradycji chrześcijańskiej odnajdujemy informacje o co najmniej trzech świętych o imieniu Valentine lub Valentinus. Jedna z legend mówi o duchownym, który przeciwstawił się rozkazowi Imperatora Rzymu Klaudiusza II, zakazującemu udzielania ślubów młodym mężczyznom, gdyż nieżonaci mężczyźni byli lepszymi żołnierzami. Za to nieposłuszeństwo duchowny Walenty został skazany na śmierć. Inna historia mówi o młodym człowieku, który za pomoc prześladowanym chrześcijanom został skazany na śmierć. Z wiezienia wysłał swej ukochanej list z podpisem „From your Valentine”. Historia Pierwszą informację uważaną przez niektórych za wzmiankę o walentynkach odnajdziemy w poemacie z 1382r „Sejm ptasi” Geoffrey Chancer’a. Walentynki są obchodzone w południowej i zachodniej Europie od średniowiecza. Europa północna i wschodnia dołączyła do walentynkowego grona później. Pierwowzorem walentynek było starorzymskie święto, Luperkalia obchodzone 14/15 lutego ku czci Junony rzymskiej bogini kobiet i małżeństwa oraz Pana- boga przyrody. Współczesny dzień zakochanych nie ma jednak bezpośredniego związku z jednym konkretnym świętem starożytnego Rzymu, choć jest kojarzony z takimi postaciami z mitologii jak: Kupidyn, Eros, Pan, Juno, Februata. Z kolei Brytyjczycy uważają to święto za własne z uwagi na fakt, że rozsławił je na świat poeta sir. Walter Scott żyjący w XVIII w. Walentynki w Polsce Do Polski obchody walentynkowe trafiły w latach 90. XX w. z kultury francuskiej i krajów anglosaskich, a także z kultem św. Walentego z Bawarii i Tyrolu. Obchodzone 14 lutego Święto Zakochanych wyparło z naszych obyczajów rodzime święto słowiańskie obchodzone 23 czerwca i zwane kiedyś Nocą Kupały lub sobótką, dziś lepiej znane jako noc świętojańska. Nasi przodkowie, szczególnie młodzi wtedy szukali sposobów na udaną miłość i małżeństwo. Tradycje i zwyczaje Stałym elementem walentynek jest wręczanie sobie ozdobnych karteczek, które są czerwone, najczęściej w kształcie serca, opatrzone walentynkowym wierszykiem, a często miłosnym wyznaniem. Ze świętem łączy się również zwyczaj obdarowywania partnera upominkami w postaci kwiatów, słodyczy, pluszowych maskotek, jak i osobistych elementów garderoby. Ciekawostki walentynkowe Szacuje się, że z okazji walentynek wysyłanych jest na całym świecie ok. miliard świątecznych kartek. Daje to walentynkom drugie miejsce (za Świętami Bożego Narodzenia) w rankingu świąt, podczas których wysyła się najwięcej życzeń. Kalendarium z dygresją na styczeń i luty Styczniowe kalendarium 1 stycznia Nowy Rok 2013 rok 2013 w Gimnazjum numer 13, czyżby bardzo szczęśliwy? 6 stycznia Trzech Króli przybycie do malusieńkiego Jezusa Kacpra, Melchiora i Baltazara 8 stycznia Dzień sprzątania biurka porządkujemy wszystkie nasze klamoty 11 styczeń Dzień wegetarian szanujemy ich poglądy dotyczące nie jedzenia mięsa 21 stycznia Dzień Babci jedną z najukochańszych osób, która zawsze niesamowicie gotuje i piecze 22 stycznia Dzień Dziadka kolejna osoba, którą kochamy za niesamowite poczucie humoru pełen optymizmu 24 stycznia Światowy Dzień Środków Masowego Przekazu Dziennik, Gazeta Wyborcza, Super Express, TVN 24 świętują Dagu$ Lutowe kalendarium 7 lutego Tłusty czwartek wszyscy opychamy się smacznymi pączusiami 9 lutego Międzynarodowy Dzień Pizzy danie, które jest pyszne chyba dla każdego 11 lutego Ferie zimowe Światowy Dzień Chorych nikt z nas przecież nigdy nie będzie całkiem zdrowy 12 lutego Ostatki postny ,,śledzik’’ 13 lutego Popielec ale i tak nie bawimy się w tym dniu popiołem 14 lutego Walentynki najpiękniejszy dzień dla zakochanych 17 lutego Dzień kota jeden z największych przyjaciół człowieka 21 lutego Światowy Dzień Języka Ojczystego ,,Litwo ojczyzno moja’’ i wszystko jasne 23 lutego Dzień walki z depresją trochę uśmiechu i radości z życia Dagu$ Życzenia walentynkowe - W roku:365 chłopców śni o Tobie, 8760 godz. myślą o Tobie, min. tęsknią za Tobą, sek. skarbi sobie Ciebie, 2 min. tworzę tego SMS-a, aby Cię okłamać. - Wspaniała osobowość, uroda, wspaniałe ciało, ogromne poczucie humoru, wysoki poziom IQ... to tyle o mnie... a co by tu napisać o TOBIE... - Twe oczy są błękitne, jak niezapominajki w spirytusie -Jesteś piękna jak najwspanialszy kwiat. Tylko, że ja niestety mam alergię na kwiaty.

5 Śpiewamy dla WAS Warto wybrać się... 20 – CO SŁYCHAĆ W MIEŚCIE?
Z ŻYCIA SZKOŁY - 5 Warto wybrać się... 13.01 odbył się 21 finał Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. Tym razem zbierano na dzieci oraz osoby starsze. Pamiętamy, iż nie tylko serduszka liczą się, ale i również aukcje w Internecie, które mamy nadzieję szybko się nie skończą. Od 9.02 w Manufakturze znajduje się wystawa dokumentująca fotogra-fie i dokonania polskich himalaistów. Na 22 zdjęciach przedstawiono dwa wątki – historyczne, zimowe zdobycie szczytu Gasherbrum I (8068m) oraz wcześniejsze wyprawy himalaistów. Zdjęcia będzie można oglądać przez 3 tygodnie. 16.02 o godz w hali Atlas Arena w Łodzi odbędzie się walentyn-kowy koncert, podczas którego wystąpią gwiazdy muzyki pop lat 80 - Thomasa Andersa i Modern Talking  oraz  Sandra. Artyści ci stworzą niesamowity duet, cóż się dziwić, są znani z takich przebojów jak: "You're My Heart, You're My Soul", "Cheri Cheri Lady", czy "Maria Magdalena". 14.02 z okazji Walentynek Hala Sportowa Miejskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji w Łodzi zaprasza wszystkich zakochanych na koncert Andrzeja ’’Piaska’’ Piasecznego na godz Gwarantujemy nieza-pomniane chwile, choćby przy takiej piosence jak "Śniadanie do łóżka". 14.02 również z okazji Walentynek i także w Hali Sportowej Miejskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji w Łodzi odbędzie się koncert zespołu Volver. Jest to pierwszy w Polsce zespół, który powstał z myślą o płci pięknej i wszystkich tych dla których miłość jest sensem istnienia. Na pewno wszystkie piękne piosenki spodobają każdemu. Dagu$ Śpiewamy dla WAS Witam was w nowym roku 2013!!! Mam nadzieję, że Jasełka wystawione w ubiegłym już roku podobały się każdemu z Was. Nasz zespół muzyczny występował właśnie na tym przedstawieniu. Śpiewaliśmy dużo znanych Wam oraz nieznanych polskich kolęd a także wielu z nas grało je na flecie, skrzypcach i gitarze. Nie wiem, czy widzieliście, ale nawet pani v-dyr Alina Sakwińska dyrygowała nami jak w prawdziwej orkiestrze, dzięki temu wszyscy zaśpiewaliśmy głośno i wyraźnie. Całość przebiegła znakomicie i myślę, że już niedługo zobaczycie cały nasz chór ponownie. Dagu$ Niezwykłe przedstawienie 21 grudnia był ostatnim dniem szkoły 2012 roku i tego dnia odbyły się Jasełka. Było to szczególne przedstawienie, gdyż cały scenariusz i dekoracje wymyśliły nasze koleżanki z klasy IIIb- Kinga Andrzejewska oraz Kinga Zasiadczyk. Dziewczynom pomagały w dekoracjach nasi uczniowie z całej szkoły oraz pani Mamełka i pani Partyka. Dzięki temu cała sala gimnastyczna wyglądała jak nocne niebo oświetlone gwiazdkami, a sama scena zasłonięta kurtyną dała poczucie jakbyśmy znajdowali się w teatrze. Całe przedstawienie składało się z 2 części. Najpierw obserwowaliśmy życie pewnej rodziny, w której dziecko bardzo ciężko zachorowało, jednak wiara i nadzieja pozwoliły na prawdziwy cud uzdrowienia tego małego dzieciątka. W drugiej części widzieliśmy świętą rodzinę otoczoną przez pastuszków oraz 3 królów. Jasełkom towarzyszył zespół szkolny, który grał i śpiewał najpiękniejsze polskie kolędy. Występ okazał się bardzo udany a nasze autorki dostały masę braw od wszystkich uczniów. Dagu$ Zapraszamy na ferie zimowe od 11 lutego do 24 lutego! Życzymy wspaniałych, BEZPIECZNYCH, aktywnie spędzonych FERII 2013. .

6 Z Mikołajem do maluchów WIZYTA PRZYGOTOWAWCZA
6 – Z ŻYCIA SZKOŁY SZKOLNY SAVOIR VIVRE… - 19 Z Mikołajem do maluchów Oto ciąg dalszy testu, który pozwoli Państwu zorientować się, w jakim stopniu znacie etykietę. Prawidłowa może być jedna lub kilka odpowiedzi. W piątek 21 grudnia uczniowie naszej szkoły wraz z opiekunami Samorządu Szkolnego udali się z wi-zytą do pobliskiego Domu Małego Dziecka z upo-minkami świątecznymi. Towarzyszył im prawdziwy Mikołaj, który wręczył dzieciom prezenty – zabawki, kredki, słodycze. Dzieci były zauroczone gościem, który nawiązał z nimi fantastyczny kontakt i znalazł w swoim worku prezenty dla każdego. Podczas grudniowego zebrania z rodzicami Sa-morząd Szkolny przeprowadził sprzedaż kartek świą-tecznych przygotowanych przez uczniów naszej szkoły. 1. Sosem można polać: a. tylko kartofle b. tylko mięso c. tylko warzywa d. warzywa i kartofle e. kartofle i mięso f. wszystko 2. Nie wolno nam żuć gumy: a. w sytuacjach uroczystych b. w pomieszczeniach zamkniętych c. w obecności innych osób d. witając się z kimś e. podczas rozmowy z kimś 3. Jeżeli jest gorąco możemy zdjąć marynarkę w niektórych sytuacjach, gdy: a. mamy pod spodem koszulę b. mamy pod spodem kamizelkę c. mamy pod spodem koszulę lub kamizelkę 4. Spodnie do fraka powinny być na: a. na pasku b. na szelkach c. obojętne 5. Rozmowę telefoniczną kończy: a. ten kto ją zaczął b. ten do kogo dzwoniono c. osoba starsza d. ten komu się bardziej spieszy 6. Skrót „p. f” na wizytówce znaczy: a. z pożegnaniem b. z wyrazami współczucia c. z podziękowaniem d. z powinszowaniem imienin 7. Szmizjerka to: a. typ torebki damskiej b. suknia bez przecięcia talii i bez paska oraz bez rękawów, z reguły dłuższa, opinająca ciało i wąska w całej sylwetce c. luźna, nie przecięta w pasie sukienka całodzienna o prostym fasonie zapinana na 3-4 guziki lub zapinana na guziki od góry do dołu z wyłożonym kołnierzykiem d. typ garsonki Kiermasz cieszył się ogromnym zainteresowaniem, a wszystkie zebrane pieniądze złote – wykorzystane zostały na zakup upominków dla podopiecznych Domu Małego Dziecka. Uczniom, którzy wykonali kartki oraz wszystkim wspierającym nas finansowo, ser-decznie dziękujemy! To Wy sprawiliście maluchom tyle radości! Opiekun Samorządu WIZYTA PRZYGOTOWAWCZA DO PROGRAMU COMENIUS W dniach stycznia w naszej szkole w ramach programu Comenius Uczenie się przez całe życie odbyła się wizyta przygotowawcza. Gościliśmy przedstawiciela partnerskiej szkoły z Turcji pan Hikmet KÖMÜRCÜ nauczyciel fizyki i języka angielskiego w szkole Ahmet Andicen Primary School w Ankarze. Wspólnie ubiegamy się o Projekt Partnerski w obszarze następujących przedmiotów: geografia, historia, języki i lekcje wychowania obywatelskiego krajów partnerskich. Taki projekt będzie miał na celu zaangażowanie uczniów i koncentruje się na współpracy pomiędzy krajami partnerskimi. Celem wizyty było zapoznanie z kadrą nauczycielską i uczniami oraz zaplanowa-nie harmonogramu pracy na następne lata i napisanie wspólnego wniosku. Tematyka projektu zakresem sięga wielu obszarów i ma zachęcać nauczycieli, uczniów do podnoszenia jakości pra-cy szkoły oraz motywować i kształtować poczucie międzynarodowej współpracy. W czasie wizyty nasz gość z Turcji uczestniczył w lekcji otwartej matematyki prowadzo-nej przez panią Mariolę Lentas, podczas której zaprezentowana została praca z tablicą interak-tywną a także w lekcjach języka angielskiego prowadzonych przez panie M. Boćko, J. Muras i M. Cuper. Uczniowie naszej szkoły bardzo chętnie rozmawiali z naszym gościem w języku an-gielskim i zadawali mu wiele pytań na temat zwyczajów, kultury a także życia szkolnego ich kolegów z Turcji. Oprócz tych spotkań nasz gość odwiedził interesujące miejsca w naszym mie-ście: ulicę Piotrkowską oraz Muzeum Miasta Łodzi. Większość czasu jednak poświęciliśmy układaniu harmonogramu dalszej współpracy oraz pisaniu wniosku do programu Comenius. Wizyta należała do udanych a uczniowie naszej szkoły nie mogli rozstać się z gościem. Mamy nadzieję, że napisany przez nas wniosek zostanie zaakceptowany przez Narodowe Agencje. Odpowiedzi umieściliśmy na str. 8 Koordynator programu p. Marta Cuper

7 „Mój los w moich rękach”
18 - KUCHENNE REWOLUCJE GIMNAZJALISTY Z ŻYCIA SZKOŁY - 7 Dla "Dziadków" „Mój los w moich rękach” Dnia 18 stycznia na 2 i 3 godzinie lekcyjnej w klasie IIIc odbyły się warsztaty „Mój los w moich rękach”. Warsztaty uczniom bardzo się podobały szczególnie, że dzięki nim nie było niemieckie-go. Prowadziły je dwie panie, z którymi uczniowie mieli okazję poznać się wcześniej, w II klasie, a towarzyszyła w nich nasza pani pedagog. Zajęcia zaczęły się od tego, iż pani pytała każdego po kolei o imię, gdzie chce iść po skończeniu szkoły, średnią ocen i dwie dobre cechy. Jak się okazało, najtrudniej było powiedzieć te zalety, dlatego zajęło to całą godzinę lekcyjną. Następnie jedna z pań rozdała nam kartki, których nie wolno było odwrócić, po czym pokazała nam narysowane na kartce pięć figur: prostokąt, koło, trójkąt, kwadrat i spiralę. Pani kazała wybrać i narysować jedną z nich, na kartce po tej białej stronie. Potem pytała, kto wybrał kwadrat, prostokąt itp. My podnosiliśmy ręce, a pani czytała o związanych z tym charakterach . Okazało się, że większość wybrała spirale, czyli klasa IIIc w większości to bardzo kreatywni ludzie. Potem mogliśmy odwrócić kartki - był to test „Jaki jesteś?”- taki sam jaki dostaliśmy w zeszłym roku. Polegał on na tym, iż była tabelka z cechami dodatnimi/pozytywnymi i trzeba było zaznaczyć wartość odpowiedzi w stopniu wysokim (3 pkt.), średnim (2 pkt.), małym (1 pkt.) i wcale-zupełnym (0 pkt.). Te cechy, to np. punktualny, obowiązkowy, zdolny itp. Po tym, jak zliczyliśmy punkty, pani rozdała nam dwie kolejne kartki - ankietę skłonności zawodowych i arkusz odpowiedzi. Po wynikach można było dowiedzieć się, że ktoś należy do jednej z kategorii: I - człowiek – przyroda, czyli wszystkie zawody związane z przyrodą np. rolnik, biolog. II – człowiek - technika czyli wszystkie zawody techniczne np. budowlaniec (w kasie IIIc tylko jedna osoba miała ten wynik). III – człowiek – człowiek czyli wszystkie zawody wymagające nieustannego kontaktu z drugim człowiekiem np. nauczyciel, psycholog, przewodnik turystyczny. IV- człowiek – dane czyli wszelkiego rodzaju informatycy, księgowi. V- dusze artystyczne - mamy tu na myśli architektów, złotników, malarzy, grafików a nawet fryzjerów. Kolejną i ostatnią rzeczą jaką mieliśmy zrobić to przerysować „po-ciąg mojej osobowość” który Pani narysowała na tablicy. A wyglą-dał on tak: Hej. Witam ponownie w kolejnym numerze naszej gazetki i zapraszam do pieczenia. JA Mam nadzieję, że ktoś spróbował zrobić coś z moich kuchennych rewolucji, bo dziś przedstawiam wam kolejny pyszny przepis. :D Zapewniam, że jest pyszne i naprawdę wychodzi z łatką. Nie jest też bardzo słodkie więc można je podarować babci i dziadkowi nawet bez okazji. Jestem pewna, iż bardzo się ucieszą i będą je zjadać z wielkim smakiem.:) 1 2 Utrzeć masło na pulchną masę i, nadal ucierając, porcjami dodawać kolejno: żółtka, cukier, skórkę i sok z cytryny, a na samum końcu śmietanę. Z białek ubić pianę, dodać do utartej masy, a następnie delikatnie wymieszać, dosypując mąkę wymieszaną z prosz-kiem do pieczenia. Podzielić ciasto na dwie części. Do mniejszej (powinna sta-nowić około 1/3 ciasta) wsypać kakao i dokładnie wymieszać. Wyłożyć jasne ciasto do podłużnej formy wyłożonej pa-pierem do pieczenia, a następnie na środku wzdłuż formy wyłożyć ciemne ciasto. Piec około 40 min w tem-peraturze 180ºC Naru Ciasto piaskowe z łatką Potrzebne będzie: 15 dag mąki pszennej 10 dag mąki ziemniaczanej 20 dag masła 20 dag cukru pudru 4 duże jaja (L wystarczą) Sok i skórka otarta z połowy cytryny 2 łyżeczki proszku do pieczenia 3-4 łyżki śmietany łyżka kakao LĘKI I OBA-WY 3 4 SŁABO-ŚCI, WADY szybka sonda Zapytałam moje szkolne koleżanki i kolegów, z jaką rzeczą nigdy w życiu nie rozstaliby się. Najwięcej osób wymieniło telefon komórkowy (21%). Pozostali powiedzieli: mój pluszowy miś, ołówek do rysowania, japońskie komiksy (fajnie się je czyta od prawej do lewej), brudnopis na rysunki, guma do żucia (pomaga w koncentracji), mózg, moja mp3, sylikon, kolczyki, książka do czytania, lusterko, notatnik i długopis, okulary, muzyka, długopis, buty sportowe, kosmetyczka, łóżko, błyszczyk, puderniczka, moja dziewczyna, brudnopis… Należałoby jedynie zadać sobie pytanie, co jest rzeczą, a co nie jest nią… Sigma 1-GŁOWNE POTRZEBY PSYCHICZNE 2-NAJWAŻNIESZE WARTOŚCI 3-MOCNE STRONY, ZALETY 4- MARZENIA I CELE ŻYCIOWE I to wybyło na tyle, a gdy skończyliśmy przerysowywać, zadzwonił dzwonek. Pani prosiła, aby uzupełnić sobie taki pociąg i zastanowić się na przyszłością. Sigma

8 ROZWAŻANIA GIMNAZJALISTY - 17
8 – Z ŻYCIA SZKOŁY ROZWAŻANIA GIMNAZJALISTY - 17 Jest wśród nas... Cierpliwa, zawsze uśmiechnięta, skora do niesienia pomocy. Nawet wtedy, kiedy się złości, jej oczy się śmieją. Osoba, której nie wszyscy doceniamy, a czyni ona tak wiele dobrego dla naszej placówki. O kim mowa? Oczywiście o pani Basi, naszej woźnej! Aby poznać ją bliżej i dowiedzieć się czegoś więcej na jej temat, przeprowadziliśmy z nią krótki wywiad. Dziennikarz: Jak długo pracuje pani w naszej szkole jako woźna? Pani Basia: Pracuję tu od 2002 roku D: Czy może pamięta pani naszych rodziców, jak byli w naszym wieku? P.B.: Tak, niektórych. D: Co pani myśli o dzisiejszej młodzieży i czy różnimy się od poprzednich pokoleń (naszych rodziców)? P.B.: Tak, różnicie się i to bardzo. Kiedyś większość czasu dzieciaki spędzały na dworze, teraz głównie przy komputerach. W moich czasach niedopuszczalne było, aby dzieciaki mieszkające w jednym bloku nie znały się, dziś jest to coraz częściej spotykane. D: Co należy do pani codziennych obowiązków w szkole? P.B.: Moje obowiązki w szkole, to m.in. pilnowane i utrzymanie porządku na korytarzu, sprzątanie klas itp. D: Wiem, że ma pani świetny kontakt z młodzieżą. Dobrze pani zna niemal każdego ucznia. Z jakimi głównie problemami zwracają się do pani? P.B.: Większość nie zwraca się do mnie z problemami, raczej są to luźne rozmowy na temat „życia i śmierci”. Czasami tylko się skarzą na to, że dostali jakąś dwóję, ale to wszystko. D: Jakie jest pani największe marzenie? P.B.: Moim największym marzeniem jest zwiedzanie świata. D: Dziękuję za wyczerpujące odpowiedzi i poświęcony nam czas. Sigma O łódzkim kinie Charlie ostatnio głośno. Nie chodzi tu o żaden film, lecz o pewną, wystawioną rzeźbę z okazji Roku Tuwima mającą tytuł „Dupa Tuwima’’. Dzieło przedstawia pośladki poety Juliana Tuwima oraz fragment wiersza, w którym autor grzecznie, ale stanowczo mówi „aby go wszyscy w dupę pocałowali’’. Jest to dosyć kontrowersyjna figura, ale za to stała się bardzo popularna w Internecie, dzięki wirtuozerskiej interpretacji aktorów teatru Roma w Warszawie. Na YouTube piosenkę pochodzącą ze spektaklu "Tuwim dla dorosłych" obejrzało już nawet 3,7 mln osób! Można przyznać, że takie rzeczy tylko w Łodzi, ale wszyscy zadają pytanie, czy to miało wywołać na ludziach śmiech, czy szacunek dla artysty? Dagu$ I co o tym sądzić... BALETNICE ?! Niektórzy chłopcy z naszej szkoły prawdopodobnie pasjonują się baletem. Podej-rzewamy to, ponieważ widzimy często chłopców z trzecich klas na wf-ie grających z dziew-czynami w siatkówkę. Zabawnie popisują się. Niektórzy gracze przy odbiorze piłki malow-niczo przewracają się, zanim jej w ogóle dotkną. Wymachują śmiesznie rękami. Robią ta-neczne ruchy nieświadomi tego. Koledzy z pierwszych klas łączą balet z gimnastyką artystyczną i efektownie wywi-jają wstążkami. Jeden zapaleniec z naszej klasy, przeuroczo wymachujący wstążką, po-ruszał się lekko jak baletnica, a swój talent prezentował i na przerwie, i na lekcji pols-kiego. Mamy nadzieję, że chłopcy nie stracą zapału do baletu. Może stworzą szkolny zes-pół baletowy? Zapraszamy! szybka sonda Według naszych badań najważniejsze rzeczy z plecaka gimnazjalisty, to: - stylowy breloczek, - piórnik (wymieniany 6 razy), - książka do matmy, - plecak sam w sobie (wymieniony 2 razy), - jedzenie (3), masło, picie, - napój energetyczny (ciii, ani słowa P. Kulińskiej), - lusterko-aplikacja w telefonie, - chipsy (ciii, i tu też ani słowa P. Kulińskiej….), - kosmetyczka (5), - szczotka do włosów (6), - długopisy żelowe. Miśka i Sonia xP Odpowiedzi do testu ze str. 19: 1. Sosem można polać: b. tylko mięso, 2. Nie wolno nam żuć gumy: c. w obecności innych osób, 3. Jeżeli jest gorąco możemy zdjąć marynarkę w niektórych sytuacjach, gdy: a. mamy pod spodem koszulę, 4. Spodnie do fraka powinny być na: b. na szelkach, 5. Rozmowę telefoniczną kończy: a. ten kto ją zaczął, 6. Skrót „p. f” na wizytówce znaczy: d. z powinszowaniem imienin, 7. Szmizjerka to: c. luźna, nie przecięta w pasie sukienka całodzienna o prostym fasonie zapinana na 3-4 guziki lub zapinana na guziki od góry do dołu z wyłożonym kołnierzykiem Sigma

9 szybka sonda 16 - WARTO PRZECZYTAĆ Z PRZEMYSLEŃ GIMNAZJALISTY - 9
PRZEMYŚLENIA WNUKA W związku z Dniem Babci i Dziadka należałoby zastanowić się, jaką rolę pełnią te osoby w naszym życiu. Dziadkowie mają bardzo ważne zadanie w życiu nie tylko dziecka, ale i jego rodziców. Ich wiedza, umiejętności, a przede wszystkim życiowe doświadczenie sprawiają, że stają się podporą i pomocą. Zdecydowanym atutem dziadków jest to, że mają oni zazwyczaj więcej czasu niż rodzice. Dlatego między dziadkami i wnukami wytwarza się coś w rodzaju więzi, która pomimo dużej różnicy wiekowej nie przeszkadza w nawiązywaniu pozytywnych i trwałych relacji. To zazwyczaj na dziadkach spoczywa niepisany obowiązek przekazywania wiedzy z pokolenia na pokolenie. Wspomniana wiedza może dotyczyć między innymi opowieści o przodkach, dbania o pamiątki (np. zdjęcia) i kultywowania tradycji rodzinnych. Dziadkowie mogą również zaciekawić swoimi zainteresowaniami wnuków, co ma oczywiście pozytywny skutek. Dzięki temu dziecko może dowiedzieć się, czym interesują się dziadkowie i jednocześnie może rozwijać z nimi pasje. Dziadkowie to doświadczeni rodzice, którzy wychowali już własne dzieci. Mają zatem dużą wiedzę na temat postępowania z dziećmi, a przede wszystkim ich wychowywania. Mogą służyć podpowiedzią i radą. Często postępują zupełnie inaczej niż z własnymi, odchowanymi dziećmi. Dzieci bardzo często zwracają się do dziadków w chwilach trudnych, wtedy kiedy potrzebują pocieszenia, a nie mogą go uzyskać od rodziców. Warto również wspomnieć o tym, że babcia i dziadek to niezastąpieni towarzysze zabaw. Z uwagi na czas, którym dysponują, mogą dziecku poświęcić dużo uwagi. Chętnie się z nimi bawią, kupują zabawki i wchodzą w różne role, których oczekują od nich dzieci. Dzięki swojemu zaangażowaniu w życie rodziny, doświadczeniu życiowemu łatwiej przełamują barierę komunikacyjną. Kontakty dziadków z wnukami zazwyczaj przebiegają w atmosferze przyjaźni i partnerstwa. Nie sposób opisać znaczenia naszych ukochanych dziadków, którzy pełnią w naszym życiu bardzo ważną rolę. Michał Makowski 2c Co pali się w temperaturze 451º F ? Czytając powieść Raya Bradbury’ego „451° Fahrenheita” można wyobrazić sobie latające po niebie odrzutowce z głowicami atomowymi, ludzi spędzających czas przed telewizyjnymi ścianami oraz strażaków, którzy zamiast gasić pożary, wzniecają je. Najchętniej palą książki, bo przecież do tego zostali powo-łani. Zostali dobrze przeszkoleni, wiedzą, że 451 stopni Fahrenheita, to temperatura, w której zaczyna palić się papier. „451° Fahrenheita” jest najsłynniejszą powieścią Raya Bradbury’ego, chociaż minęło już pięćdziesiąt pięć lat od pierwszego wydania. Czytelnika młodego i starszego wciąż szokuje ale również wzbudza pozytywne emocje. Kiedyś odbierana jako głos przeciwko totalitaryzmowi, teraz ukazuje drugie dno i zmusza do namysłu nad losem cywilizacji. Przedstawiony w książce świat został zdominowany przez opery mydlane, historyjki obrazkowe, tanią rozrywkę dla mas. Został wyzbyty „wysokiej kultury”,. Nie ma w nim miejsca na rozmowę, miłość, szczęście. Zastępują ją dragi, ogłupia-jąca telewizja, przemoc, samotność w tłumie. Wizja świata, społeczeństwa, którą ukazał autor jest szokująca równie dobitnie dziś, jak pół wieku temu. Przechodzą nas dreszcze realnego przerażenia – oto na własne oczy widzimy, jak futurystyczne i groźne założenia autora stają się rzeczywistością. Dobrowolne odrzucenie dorobku kultury, dorobku wielu pokoleń przodków szokuje. Jednak przykład strażaka Guya Montaga pokazuje, że nie jest łatwo zabić człowieczeństwo, a to co dobre w człowieku, jak oliwa zawsze na wierzch wypłynie. Wierzcie mi, to książka, która długo pozostaje w pamięci. Redakcja Ja już to przeżyłam! Byłam, zobaczyłam, czyli przedstawienie „Next ex” w Teatrze Powszechnym Sztuka, na której byłam ostatnio z klasą w Teatrze Powszechnym w Łodzi, to komedia napisana przez Juliusza Machulskiego, znanego reżysera filmowego. Przedstawienie opowiada o rodzinie, w której ojciec poszukuje idealnego partnera dla swojej córki. Niestety żaden z przyprowadzanych przez nią chłopaków nie jest w jego oczach odpowiednim kandydatem do jej ręki, dlatego każdy z nich szybko staje się „next ex”. Któregoś dnia córka wpada na pewien pomysł… Postanawia w niebanalny sposób udowodnić ojcu, jak zgubne mogą okazać się poszukiwania idealnego partnera i chce przypomnieć rodzicom, że o wyborze jej męża zadecyduje miłość. Moim zdaniem spektakl był ciekawy i zabawny, jedynie na początku trochę się nudziłam, brakowało mi szybszego biegu wydarzeń. Później na szczęście akcja przyspieszyła. Zabawne perypetie rodzinne prowadziły do szczęśliwego, a zarazem śmiesznego zakończenia. Występujący w tym spektaklu aktorzy mają okazję zaprezentować umiejętności muzyczne, taneczne oraz sprawność fizyczną, a nawet jazdę na motorze. Najzabawniejszą kreację stworzył Jacek Łuczak, który wcielił się w niemłodego, ale bogatego narzeczonego. Obejrzenie spektaklu polecam szczególnie tatusiom córek. Natalia z 2e szybka sonda . Zadaliśmy uczniom naszej szkoły dosyć prozaiczne pytanie, czy zmieniasz obuwie w szkole? Odpowiedzi zadowolą szczególnie Panie woźne. Aż 68% zmienia obuwie zawsze, a 22% robi to czasami. Tylko 9% badanych nie zmienia butów w szkole. Sigma

10 10 – WELCOME IN ENGLISH CORNER WSPOMNIENIA - 15
Martin Luther King Day is a federal holiday held on the third Monday of January. It celebrates the life and achievements of Martin Luther King Jr., an influential American civil rights leader. He is most well-known for his campaigns to end racial segregation on public transport and for racial equality in the United States. Oj, działo się... (klasowe wigilie) W dniu 21 grudnia czuć było już od rana w naszej szkole atmos-ferę zbliżających się świąt Bożego Narodzenia. Za oknami leżał śnieg. Tego dnia odbyły się Jasełka, a w każdej klasie wigilia, podczas której dzielono się opłatkiem, dostawało prezent. Niektóre uczniowie śpiewali kolędy, a wszyscy dobrze się bawili. Przed tym jednak odbyły się dwie lekcje, na których mówiono o Bożym Narodzeniu i Wigilii, zwyczajach z tym związanych. Who was Martin Luther King? Martin Luther King was born on January 15th, 1929 in Atlanta, Georgia. His father was a baptist minister and his mother was a highly respected school teacher. His parents originally named him Michael, after his father. But later his father changed both of their names to Martin Luther, after the German religious reformer. As a child, Martin enjoyed singing, riding his bicycle, playing football and baseball, and reading. He spent many hours at his fathers's church, listening to him preach, and singing in the choir. He was a very good student. Martin learned about discrimination first hand at a very young age. When he was five years old he often played baseball with the white sons of a nearby grocer. One day, when he went to ask the boys to play, their mother told him that her sons could not play with him ever again because he was black. Martin was deeply hurt. When Martin was fourteen and in the eleventh grade, he entered a speaking contest in Dublin, Georgia, sponsored by the Negro Elks Society. His speech won first place. However, on the bus ride home, Martin was forced to give up his black section seat to a white person. He stood up for the ninety mile trip home. Martin wanted to keep up the family tradition, so he decided to become a minister. He graduated from Morehouse College in 1948 and then went to Crozer Seminary to become a minister. It was at Crozer that Martin learned about Gandhi. Gandhi was an important leader in India. To get the British rulers of India to leave his country, Gandhi had the people protest non-violently. Martin was very impressed with Gandhi and he would later follow Gandhi's example of non-violent protests. On December 1, 1955, a black woman named Rosa Parks refused to give up her seat on a bus to a white man. She was arrested and taken to jail. Martin Luther King, Jr. was immediately called. He had been waiting for a chance to challenge the segregation laws called Jim Crow laws. These laws made blacks use separate restrooms, sinks, hotels, restaurants, and swimming pools from whites. They also had to use separate entrances to theaters, and baseball parks. Black children had to use separate playgrounds and go to separate schools. King wanted to put an end to these laws. He organized a boycott of the city buses. The boycott was very successful. King was made the president of the Montgomery Improvement Association. Martin Luther King, Jr. led the fight for civil rights in the South of the USA for the next twelve years. During this time, King led many marches and gave many famous speeches. On August 28, 1963 he gave the most famous speech and these words are still remembered: Każda Wigilia klasowa miała swój własny niepowtarzalny charakter. W klasie IIIc hojnie „rozdawano” cukierki, pomarańcze lub mandarynki- trudno powiedzieć. Oprócz tego nasz kolega z tej klasy dostał skrzydła, różyczkę i opaskę - zestaw karnawałowy dla małych dzieci - przebranie biedronki i oczywiście założył go. W klasie IIIb różne typowo wigilijne dania podgrzewano na palniku (który zwykle służy do doświadczeń), w klasie Ia śpiewano kolędy i ponieważ Pani Lentas i Pani Zawlik na ten jeden dzień zamieniły się salami i można było posłuchać utalentowanych muzycznie pierwszoklasistów, którzy grali na pianinie piękne melodie. Oprócz tego po szkole chodził prawdziwy Święty Mikołaj! Ogólnie atmosfera w tym dniu była miła i przyjemna. Wszystkim się podobało, szczególnie Ja-sełka, do których sce-nariusz pisali nasi ucz-niowie! Jednym słowem - ten dzień zostanie w na-szej pamięci na długo. Sigma

11 Jeden dzień z dzienniczka
14 – DZIENNIK ZBUNTOWANEJ MAŁOLATY WELCOME IN ENGLISH CORNER - 11 Jeden dzień z dzienniczka ‘(... )I have a dream that my four little children will one day live in a nation where they will not be judged by the color of their skin but by the content of their character. I have a dream today. (…) I have a dream that one day right there in Alabama, little black boys and black girls will be able to join hands with little white boys and white girls as sisters and brothers.(…)’ His leadership in the fight for civil rights won him the Nobel Peace Prize in 1964. On April 4, 1968, Martin Luther King, Jr. was relaxing on a balcony when he was shot. He was rushed to St. Joseph's Hospital in Memphis, but it was useless. The bullet had cut his spinal cord in two. His murder, James Earl Ray, wasn't caught until June 8th. Martin Luther King, Jr.'s work did not die with him. In 1983 Congress decided to create a national holiday in honor of Martin Luther King, Jr. because his birthday was on January fifteenth so the third Monday of January became Martin Luther King Day. It was first celebrated in We now take time on Martin Luther King Day to remember what Dr. King did to make the world a better place for all people. What do Americans do on that day? Martin Luther King Day is a relatively new national holiday and there are few long standing traditions. It is seen as a day to promote equal rights for all Americans. Pupils and students are taught about the work of Martin Luther King and the struggle against racial segregation and racism. In recent years, federal legislation has encouraged Americans to give some of their time on this day as volunteers in citizen action groups. Martin Luther King Day, also known as Martin Luther King’s birthday and Martin Luther King Jr Day, is combined with other days in different states. For example, it is combined with Civil Rights Day in Arizona and New Hampshire, while it is observed together with Human Rights Day in Idaho. Vocabulary – słownictwo achievements-osiągnięcia, racial equality-równość rasowa, influential-wpływowy, minister-pastor, preach-wygłaszać kazanie, follow sb’s example-naśladować kogoś, choir-chór, was forced-był zmuszony, keep up-kontynuować, non-violently-bez użycia siły, give up a seat-ustąpić miejsca, impressed with-pod wrażeniem, refuse-odmawiać jail-więzienie, challenge-stawić czoła, laws-prawa, separate-oddzielne, put an end-zakończyć, civil rights-prawa obywatelskie, led(to lead)-stać na czele, leadership-dowództwo, zwierzchnictwo, useless-bezskuteczny, bullet-kula spinal cord-rdzeń kręgowy, in honor of-na cześć, struggle against-walka przeciw,z, federal legislation-prawo federalne, encourage-zachęcać, human rights-prawa człowieka J.M. Czwartek, 17 stycznia 2013 roku Drogi Pamiętniczku! Dzisiejszy dzień jest jakiś inny niż reszta. Dlaczego? Wszystko zaczęło się dziś od rana, kiedy to po raz pierwszy w życiu spóźniłam się na angielski na 7:25. Potem był kolejny angielski 8:15. Po dwóch lekcjach tak fajnego języka dziewczyny powinny mieć tortury (czyt. w-f), a chłopcy informatykę. Okazało się, że i pani od informatyki i pani od w-f u są chore. Cóż za zbieg okoliczności, więc całą klasą mieliśmy trzeci angielski. Biedna pani od anglika... Zapewne normalnie by piła se kawkę w pokoju nauczycielskim, a tak to musiała się męczyć z całą klasą, która do aniołków nie należy. Na lekcji pani po angielsku zapytała: - Do jakiego miasta w Europie chcielibyście jechać? Jaka była odpowiedź tych „geniu-szy” od siedmiu boleści? Do Tokio, Afganistanu i Czarnobyla….Tak, Tokio tak jak Afganistan i Czarnobyl od dziś leżą w Europie. Dziwię się, że nie mają „pał” z geo-grafii…… Po bardzo „odkrywczej” lekcji angielskiego mieliśmy EDB na sali gim-nastycznej. Uczyliśmy się, jak przenosić osobę nieprzytomną, jak układać w po-zycji bezpiecznej „say hello” i na „supermena”. Również wiele innych. Wśród tych wielu innych było: jeśli człowiek leży na brzuchu, to żeby mu pomóc, trzeba go obrócić. Pan pokazał nam dwa sposoby: z amortyzacją kręgosłupa i bez. Robiłam to z Olką. Kiedy próbowała przerzucić mnie na plecy z amortyzacją kręgosłupa, wzięła i naciągnęła mi mięsień na szyi ….ale boli…. Nikomu nie życzę, żeby Ola udzielała mu pierwszej pomocy. Następne godziny minęły jakoś sennie. Potem zajęcia dodatkowe. Pani, która się nim zajmuję poprosiła, aby narysować na „szarym” papierze dużą lokomotywę. Jak zapytałam po co, to było: - Rysuj, a nie gadaj. Wrrrr… zdenerwowała mnie. Jak rysowałam stanęła za mną Karola i stwierdziła, że źle to robię…… wrrrrr…… Potem jeszcze parę razy mówiła, że źle, więc w końcu rzuciłam ołówkiem, powiedziałam, że skoro jest taka mądra, niech to zrobi lepiej. Wyszłam, strzelając strasznego focha. Wróciłam do sali po 10 minutach. Potem jakoś szło, do czasu…..Mamy taki „świetnie dobrany” duet, który tak zirytował Panią, że zrobiła się jak pomidor czerwona ze złości, co mnie bardzo rozbawiło. Po zajęciach wróciłam do domu i zaczęłam odrabiać lekcje……..Ehhh……. Sam widzisz mój drogi Pamiętniczku, że to nie prawda, że jestem zbuntowana, rozkapryszona. To wszyscy wokół mnie robią mi na złość i ciągle czegoś ode mnie oczekują, po prostu wkurzają mnie… Sigma

12


Pobierz ppt "humor szkolny Nasza WSPANIAŁA redakcja:"

Podobne prezentacje


Reklamy Google