Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

WPAM Wstęp do programowania aplikacji mobilnych

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "WPAM Wstęp do programowania aplikacji mobilnych"— Zapis prezentacji:

1 WPAM Wstęp do programowania aplikacji mobilnych
Piotr Gawrysiak Politechnika Warszawska Instytut Informatyki Zakład Systemów Informacyjnych 2010

2 Sprawy organizacyjne Zaliczenie: Kolokwia – 60% oceny końcowej
Projekt – 40% oceny końcowej Zaliczenie projektu jest warunkiem koniecznym zaliczenia przedmiotu, ocena 4.5 lub 5.0 z projektu „zwalnia” z kolokwiów Dyżur: czwartek, po wykładzie WEDT (12-13), 204 lub BRAMA Materiały do wykładu (slajdy, ew. artykuły + software): Kontakt mailowy: W treści nagłówka proszę wpisać [WPAM]

3 Projekt Projekt prowadzony przez Jakuba Lipińskiego i Jarka Potiuka z Akademii Inżyniera Szlif … oraz z firmy Polidea (www.polidea.pl) Platformy iOS (iPhone / iPad) Android Inne w wyjątkowych przypadkach (Windows Phone 7, Symbian, WebOS, Bada; prawie na pewno nie – J2ME, Windows Mobile, RIM) Tematyka projektów Zaproponowane przez prowadzących (zespoły maksymalnie 2 osobowe) Własne (należy uzgodnić z prowadzącym projekt)

4 Akademia Inżyniera 'Szlif'
Kuba Lipiński i Jarek Potiuk Polidea ex. Psiloc       ex. Google

5 Szlif: doskonalenie umiejętności tworzenia złożonych i działających systemów informatyczynych szlifowanie umiejętności programistycznych zapoznanie się z nowoczesnymi i sprawdzonymi sposobami prowadzenia projektów praktyki i narzędzia używane przez najlepszych inżynierów na świecie wspólna praca nad projektami  możliwość uczenia się od najlepszych z branży programowanie na telefony komórkowe

6 Spotkanie inauguracyjne środa 6 października godz laboratorium BRAMA

7 Literatura i oprogramowanie
Michael Jipping, „Smartphone Operating System Concepts with Symbian OS: A Tutorial Guide”, Wiley, 2007 Dave Mark, „Beginning iPhone 3 Development”, Apress, 2009 Reto Meier, “Professional Android Application Development”, Wrox, 2008 Alan Cooper et al., „About Face 3: The Essentials of Interaction Design”, Wiley, 2007 Jenifer Tidwell, “Designing Interfaces”, O’Reilly, 2005 Donald Norman, „The Design of Everyday Things”, Basic Books, 2002 Jeff Raskin , „The Humane Interface”, Addison Wesley, 2000 GUIdebook Zachęcam także do zaglądania na blogi, w szczególności Polidea MMO (agregator): Engadget: ArsTechnica Gears and Gadgets: TechCrunch: SDK dla wybranych platform mobilnych Android OS – iOS (iPhone) – Windows Phone 7 -

8 Plan wykładu Wprowadzenie /co to w ogóle są te aplikacje mobilne/
Historia /technologii mobilnych oraz rynku urządzeń i rozwiązań/ Anatomia urządzeń mobilnych / rozwiązania sprzętowe/ Wspólne koncepcje mobilnych systemów operacyjnych /także trendy/ Architektura i istotne cechy systemów mobilnych: Apple iOS Google Android Symbian BADA Microsoft Windows Phone 7 … być może także innych egzotycznych a interesujących (np. MeeGo, WebOS) Specyfika aplikacji mobilnych /uwarunkowania sprzętowe i usability/ Projektowanie mobilnych interfejsów użytkownika /UX/UI/HCI/ Modele biznesowe /jak na tym zarobić/ Studia przypadku (np. INQ) Mechanizmy dystrybucji aplikacji mobilnych („Appstores”) Application competition

9 Kwestie terminologiczne…
Co to jest urządzenie mobilne?

10 Gdzie zaczyna się sfera „mobile”?

11 Komputer, telefon, urządzenie mobilne…
Apple iPhone – tylko dostęp do WWW i – ale za to bardzo dobry Komputer, telefon, urządzenie mobilne… Telefon komórkowy jest zupełnie przyzwoitym komputerem PC AD telefon AD 2010 CPU Mhz 1GHz RAM 32 MB MB Ekran 800x x480 HDD 2 GB karta pamięci 4 GB Sieć Modem 56 Kbps UMTS > 1Mbps itd. To co je odróżnia to przede wszystkim wielkość ekranu, wielkość klawiatury, charakterystyka łączności oraz sposób traktowania: przez operatorów telefonii komórkowej (czyli klientów producentów sprzętu) oraz klientów końcowych (czyli nas). Wychodzi na to, że to jednak nie rozmiar ma znaczenie… … a sposób wykorzystania. 

12 Dlaczego mobilne staje się ważne?
„People and their machines should be able to access information and communicate with each other easily and securely, in any medium or combination of media – voice, data, image, video, or multimedia – anytime, anywhere, in a timely, cost-effective way.” G. H. Heilmeier, 1992

13 Technologia... Jakie urządzenie jest noszone przez większość (wszystkich???) dorosłych ludzi? AD 1995 AD 2010 Kluczowym atrybutem nie jest tu nawet zaawansowanie technologiczne, lecz powszechność. Nb. to dobrze rozumieli Francuzi tworząc system Minitel w latach 80-tych XX wieku.

14 Czy jednak aplikacje mobilne są inne?
Standardowo czynione założenie: „Urządzenia mobilne są niezwykle ograniczone (pod względem wielkości pamięci, mocy obliczeniowej, …)”

15 Oczywiście można i tak…
Debian – Nokia N900

16 Prawdziwie mobilny „komputer”
Komputer przenośny – działający na baterii przez cały dzień (albo dłużej) i niewielki (niezauważalny) Komputer ładny – tak aby można było zeń korzystać wszędzie Komputer ergonomiczny – jak powyżej Komputer połączony – tak aby umożliwiał dostęp do sieci wszędzie Itd. Takie urządzenie nie istnieje!!!

17 Co nie znaczy, iż nie należy próbować…


Pobierz ppt "WPAM Wstęp do programowania aplikacji mobilnych"

Podobne prezentacje


Reklamy Google