Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

„Bez zaskoczenia czyli jak prognozować pogodę”. Działania ukierunkowane były na:  Młodzież, która wykazuje zainteresowanie pogodą, są to uczniowie, których.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "„Bez zaskoczenia czyli jak prognozować pogodę”. Działania ukierunkowane były na:  Młodzież, która wykazuje zainteresowanie pogodą, są to uczniowie, których."— Zapis prezentacji:

1 „Bez zaskoczenia czyli jak prognozować pogodę”

2 Działania ukierunkowane były na:  Młodzież, która wykazuje zainteresowanie pogodą, są to uczniowie, których w sposób szczególny interesuje, klimat, meteorologia, a dotychczas nie mieli możliwości posługiwania się przyrządami meteorologicznymi w życiu codziennym.

3 Oczekiwane rezultaty Na zajęciachterenowych uczniowie: Na zajęciach terenowych uczniowie:  Zapoznali się z przyrządami służącymi do określania elementów pogody: termometr, wiatromierz, barometr, higrometr i deszczomierz  Nauczyli się prawidłowo nimi posługiwać i odczytywać dane  Na podstawie zestawień tygodniowych, miesięcznych nabyli umiejętność tworzenia diagramów klimatycznych  Kształtowali zmysł obserwacji i wyobraźni

4 PRZYRZĄDY METEOROLOGICZNE wyznacza kierunek wiatru

5 Wiatromierz z kompasem

6 Deszczomierz

7 Termometr zewnętrzny

8 Stacja pogody

9 Korzyści dla uczniów  Młodzież spędzi interesująco wolny czas  Zdobyte umiejętności wykorzysta w życiu codziennym  W rodzinach rolniczych konkretne informacje mogą okazać się przydatne do przewidywania krótkoterminowej pogody  Ciekawe spostrzeżenia mogą stanowić temat do rozmów, które zawsze wpływają korzystnie na prawidłowe relacje w rodzinach

10 Efekty Dzięki zajęciom w pracowni geograficznej i komputerowej uczniowie:  Zauważyli, ze żmudna codzienna praca może stać się przyjemnością  Dostrzegają silny związek pogody i człowieka  Wykonali planszę przyrządów meteorologicznych  Obserwują, odczytują i interpretują zjawiska meteorologiczne  Tworzą hipotezy i teorie uzasadniające zebrane dane  Stworzyli krótką regułę prognozy pogody

11

12 9XI – 13XI

13 Arkusz obserwacji pogody od 16 XI do 20 XI Elementy pogody PoniedziałekWtorekŚrodaCzwartekPiątek Temperatura powietrza w o C Wilgotność w % Ciśnienie atmosferyczne w hPa Opady w mm 2153,51- Kierunek Wiatru ZachodniPołudniowo- zachodni Zachmurzenie

14 Arkusz obserwacji pogody od 23 XI do 27 XI Elementy pogody PoniedziałekWtorekŚrodaCzwartekPiątek Temperatura powietrza w o C Wilgotność w % Ciśnienie atmosferyczne w hPa Opady w mm Kierunek Wiatru Południowo- wschodni Południowo- zachodni Południowo- wschodni Zachmurzenie

15 KRÓTKA REGUŁA PROGNOZY POGODY Tendencja do pogody wilgotnej, deszczowej PPPPrzy powolnym spadku ciśnienia: wiatr i deszcz PPPPrzy gwałtownym i szybkim spadku ciśnienia: burze PPPPrzy temperaturze poniżej 0° -śnieg Tendencja do słonecznej pogody PPrzy powolnym wzroście ciśnienia :słonecznie i sucho; zimą mróz PPrzy szybkim i gwałtownym wzroście: krótkotrwała, ładna pogoda

16 Co zwiastują chmury, które widzimy na niebie ? Idąc ulicą w pochmurny dzień, gdy zauważymy na niebie przejaśnienie za ustępującymi, gęstymi chmurami, których granica jest na ogół bardzo wyraźnie widoczna, zwiastuje to nadejście dobrej pogody. Idąc ulicą w pochmurny dzień, gdy zauważymy na niebie przejaśnienie za ustępującymi, gęstymi chmurami, których granica jest na ogół bardzo wyraźnie widoczna, zwiastuje to nadejście dobrej pogody.

17 Chmury Cumulus, które w sposób wyraźnie widoczny rozrastają się szybko, zarówno w poziomie jak i w pionie mogą zapowiadać przelotne opady deszczu oraz silny wiatr. Chmury Cumulus, które w sposób wyraźnie widoczny rozrastają się szybko, zarówno w poziomie jak i w pionie mogą zapowiadać przelotne opady deszczu oraz silny wiatr.

18 Chmura widoczna w pobliżu widnokręgu i przypominająca kowadło lub grzyb, może być zapowiedzią zbliżającej się burzy. Należy brać pod uwagę również kierunek wiatru, bowiem sam widok tej chmury niekoniecznie zwiastuje gwałtowne pogorszenie pogody, gdyż wiatr może powodować nawet zawrócenie burzy. Chmura widoczna w pobliżu widnokręgu i przypominająca kowadło lub grzyb, może być zapowiedzią zbliżającej się burzy. Należy brać pod uwagę również kierunek wiatru, bowiem sam widok tej chmury niekoniecznie zwiastuje gwałtowne pogorszenie pogody, gdyż wiatr może powodować nawet zawrócenie burzy.

19 Monitoring Monitorowanie osiągniętych rezultatów:  Lista obecności uczestników zajęć  Zdjęcia  Tablica przyrządów meteorologicznych  Arkusze obserwacji  Diagramy klimatyczne

20 Trwałość  Działalność będzie kontynuowana na lekcjach geografii i poszerzana na zajęciach pozalekcyjnych  Zdobyte umiejętności i wiedza zostaną wykorzystane przez długie lata w życiu codziennym.

21 Opracowała: Małgorzata Trzaska – nauczyciel geografii w ZPPO w Samborcu Małgorzata Trzaska – nauczyciel geografii w ZPPO w Samborcu


Pobierz ppt "„Bez zaskoczenia czyli jak prognozować pogodę”. Działania ukierunkowane były na:  Młodzież, która wykazuje zainteresowanie pogodą, są to uczniowie, których."

Podobne prezentacje


Reklamy Google