Prezentacja na temat: "Kronika wymiany uczniowskiej Pobyt grupy uczniów niemieckich w Krakowie 19.02.-26.02.2016."— Zapis prezentacji:

1 Kronika wymiany uczniowskiej Pobyt grupy uczniów niemieckich w Krakowie 19.02.-26.02.2016

2 Co to jest wymiana językowa?

3 Wymiana językowa to … nowe przyjaźnie W dniu 19.02.2016 powitaliśmy na dworcu naszych nowych znajomych z Norymbergi. Następne dni pokazały, że stali się naszymi przyjaciółmi

4 Karolina i Kimberley Kacper i Pascal Gospodarze i goście

5 Kornelia, Wiktoria i Nina Kuba, Szymon i Finja

6 Bartek i Marilena Ewa i Anna Julia i Michelle

7 Pani Dorota Sakowicz i pan Udo Hentschel Pani Magdalena Kubicka i pani Karolina Kapfhammer Wymiana językowa to … podtrzymywanie starych znajomości

8 Wymiana językowa to … poznawanie miasta gospodarzy Chcąc pokazać naszym gościom, jak piękny jest Kraków, zaprosiliśmy ich na dwugodzinną wycieczkę po mieście. Pokazaliśmy im najpiękniejsze zabytki na Rynku Głównym, spacerowaliśmy ulicą Floriańską i ulicą Grodzką na Wawel, a na koniec wysłuchaliśmy hejnału z wieży Kościoła Mariackiego.

9 Wymiana uczniowska to … lekcja historii W ramach poznawania historii Krakowa oraz zrozumienia wspólnej historii polsko- niemieckiej odbyliśmy wycieczkę do jednego z krakowskich muzeów, do Fabryki Schindlera. Pan przewodnik przybliżył nam los Żydów w krakowskim gettcie oraz czas okupacji hitlerowskiej w Krakowie.

10 Stałym punktem każdej wymiany jest wycieczka do Państwowego Muzeum Auschwitz-Birkenau w Oświęcimiu. Aby budować wspólną przyszłość należy dobrze poznać historię …

11 Wymiana uczniowska to … wspólne spędzanie wolnego czasu W sobotnie popołudnie spędziliśmy razem czas w szkole na grach i zabawach integracyjnych. Dzięki naszym rodzicom posililiśmy się pysznym brunch’em.

12 Ciekawą formą spędzenia czasu okazał się rajd staromiejski. W parach polsko-niemieckich rozwiązywaliśmy zadnia przygotowane przez naszych nauczycieli, które dotyczyły historii i ciekawostek Krakowa. Dla tych, którzy przebyli trasę jak najszybciej i podali największą ilość poprawnych odpowiedzi czekały słodkie nagrody.

13 Bardzo podobała nam się również wycieczka do Kocierza. W czterogwiazdowym hotelu czekał na nas pyszny posiłek. Następnie mogliśmy spalić kalorie spacerując po malowniczej okolicy oraz korzystając z basenu. Wieczorem czytaliśmy „Lokomotywę” w wersji polsko- niemieckiej i odśpiewaliśmy piosenkę na cześć „zabitego koguta”. Największym zaskoczeniem w czasie tej wycieczki była pogoda. Kocierz przywitał nas zaśnieżonym krajobrazem.

14 Wymiana uczniowska to … szlifowanie języka Uczniowie niemieccy wraz z uczniami klasy 3 DSDI pracowali przy przygotowaniu projektów językowych. Służyli im radą i wsparciem przy prezentacji tych projektów.

15 Wymiana językowa to … radość i zabawa Te zdjęcia nie wymagają komentarza

16 Pożegnanie Wszystko co dobre szybko się kończy… I tak dotarliśmy do końca pierwszej części wymiany uczniowskiej. Pani dyrektor Beata Podermańska – Musiał pożegnała grupę uczniów niemieckich i ich opiekunów w imieniu naszej szkolnej społeczności. Mamy nadzieję, że drobne upominki, które otrzymali nasi goście będą przypominać im o pobycie w Krakowie.

17 Podziękowania Słowa podziękowania kierujemy do naszych pań nauczycielek, które świetnie przygotowały program wymiany. Za opiekę nad naszymi przyjaciółmi dziękujemy rodzicom. Szczególne podziękowania kierujemy do organizacji Polsko- Niemieckiej Współpracy Młodzieży, która już od lat wspiera finansowo nasze szkolne wymiany językowe.

Pobierz ppt "Kronika wymiany uczniowskiej Pobyt grupy uczniów niemieckich w Krakowie 19.02.-26.02.2016."