Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

MTU Aero Engines Polska Renata Markowska Konferencja „Wyzwania HR”, 16

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "MTU Aero Engines Polska Renata Markowska Konferencja „Wyzwania HR”, 16"— Zapis prezentacji:

1 MTU Aero Engines Polska Renata Markowska Konferencja „Wyzwania HR”, 16

2 Kompleksowość procesów HR i ich miejsce w strategii firmy.

3 Plan: Krótka informacja o firmie
Oczekiwania zarządu wobec działań HR - KPI Cele i mapa procesów HR „Case study” 2013 – komunikacja, narzędzia, metody Miejsce HR w strategii firmy, wnioski

4 Global Network & Customer Proximity
MTU Maintenance Canada Ltd. MTU Maintenance Hannover GmbH MTU Maintenance Berlin-Brandenburg GmbH P&WC Customer Service Centre Europe GmbH3 50% MTU 50% P&WC Ceramic Coating Centre S.A.S. (CCC) 50% MTU 50% Snecma Services MTU Aero Engines Polska Vericor Power Systems LLC. MTU Aero Engines GmbH / Headquarters / MUC Airfoil Services Sdn. Bhd. (ASSB) 50% MTU 50% LHT MTU Maintenance Zhuhai Co. Ltd. 50% China Southern Joint Ventures

5 Historia MTU AE Polska MTU Polska general information start
Supervisory Board Approval - end of 2012 Shop floor adopted completely Production start V2500 IAE Upshare Construction phase start Ground breaking Ceremony June 2012 MTU Aero Engines Polska

6 External approvals authorities
General Company Information External approvals authorities Certificate of Internal Compliance Program Concession for Military Products ISO9001/EN9100 FAA Part 145 Maintenance Organization Approval Date: Motivation: Certification of Integrated Management System as basis for airworthiness approvals (EASA, FAA) Date: Motivation: Approval for turn-over of military and dual-use goods (OEM, R&D, MRO, e.g. TP400, PW2000, IGT) Date: Motivation: Approval for production and trade of goods for military and police purpose Date: Planned 2011 Motivation: To act as independent supplier for maintenance services for customers under FAA supervision EASA Part145 Maintenance Organization Approval Date: Motivation: To act as independent supplier for maintenance services for customers under EASA supervision EASA Part21G Production Organization Approval Date: Motivation: Direct deliveries of, as airworthy certified products 2009 2010 2011

7 Company organization Infrastructure and organization
MTU Aero Engines Polska Engineering & Operations V2500 Externals & Accessories Center Engineering Operations Engine Component Development (esp. Airfoils) Engine Control and Monitoring System Development LPT Blades and Vanes LPT Module Assembly Logistic Procurement V2500 Externals & Accesories Engineering Supplier Quality Fixture and Test Equipment Design Engineering Repair Engineering LPT rings, discs and air seals Tubes Repair Mixed Parts Repair 7

8 MTU Aero Engines Polska
General Company Information Region Aviation Business Companies Aviation Business Companies, more than 30km out of RZ Other businesses MTU Aero Engines Polska

9 Struktura kooperacji w świecie silników lotniczych
MTU Aero Engines Polska

10 MTU Aero Engines Polska
Plan: Krótka informacja o firmie Oczekiwania zarządu wobec działań HR - KPI Cele i mapa procesów HR „Case study” 2013 – komunikacja, narzędzia, metody Miejsce HR w strategii firmy, wnioski MTU Aero Engines Polska

11 Podstawowe KPI Raporty
Uniwersalne targety HR od Zarządu: Zatrudnienie na czas (natychmiast) kompetentni pracownicy Koszty pracy na poziomie średnich rynkowych Fluktuacja < 1% Wskaźnik absencji chorobowej < 1% Wypadki przy pracy Wydajność / produktywność > 90% Dostępność pracowników elastyczny czas pracy Rozwój i szklenia tylko konieczne 9. Pracownicy

12 HR w akcji CO muszę zrobić ? JAK to zrobić ? FAZA FAZA 2

13 Plan: Krótka informacja o firmie Oczekiwania zarządu wobec działań HR - KPI Mapa procesów i cele HR „Case study” 2013 – Komunikacja, narzędzia, metody Miejsce HR w strategii firmy, wnioski

14 Komunikacja Branding PR Wdrażanie nowego pracownika Rekrutacja Staże
Zatrudnienie Koszty pracy Rekrutacja Staże Branding PR Banchmarking Raporty wynagrodzeń Wdrażanie nowego pracownika Zaangażowani pracownicy Badanie Opinii Pracowników System motywacyjny benefity Nagradzanie Kultura organizacyjna Etyka WLB Fluktuacja Absencja Warunki pracy Kwalifikacje Organizacja pracy Dyscyplina pracy Bezpieczeństwo Ocena roczna i Model Kompetencji Plan rozwoju i szkoleń Ambicje zawodowe Ciekawa praca Ścieżki karier Awans Plan sukcesji Program HP Szkolenia Rozwój

15 Horyzont czasu z perspektywy HR
miesiąc KPI kwartał, rok Działania, akcje 1-3 lat Procesy , Programy ? Dyskusje, perswazja, dowody, argumenty na min. 5 lat Wizje, pomysły na min. 10 lat Kapitał ludzki

16 Wymiary współdziałania
zarząd kierownicy pracownicy Przedstawiciele pracowników ? Audytorzy HR Instytucje Kontrahenci Konsultanci

17 Plan: Krótka informacja o firmie Oczekiwania zarządu wobec działań HR - KPI Cele i mapa procesów HR „Case study” 2013 – komunikacja, narzędzia, metody Miejsce HR w strategii firmy, wnioski

18 BI – formal communication
HR targets 2013, communication concept Health management Succession plan – long term development plan Organizational climate Error Culture Step 1 Step 2 Step 3 01 March 12 March May 2013– Jan. 2014 Poster General presentation Each program’s Explanation – 4 pages BI – formal communication On-going programs

19 MTU AE Polska, cele 2013

20 Step 1 + 2 Agent „ Zdrówko” (Health) Health promotion programs in 2013
Picnic – “ Univers” sports, MTU run Sailing Smoking – informing actions and workshops (off-time) Skies Dealing with stress - workshop offer (off-time) Mountains trip Agent „ Young Einstein” Succession Plans Long term development programs Agent „Cool-turka” (Culture) Organizational Culture project Introduction / Informing Campaign / Crucial data collecting / Questionnaire / Report Strategy workshop including Agent „James Błąd” (James Error) Error Culture A part of Organiz. Culture project

21 Komunikacja - metody i narzędzia
Bezpośrednia Angażująca Ciągła Metody / narzędzia Wizualizacja celów 2013 Plakat, Biuletyn, TV, … 2. Personifikacja Komunikat od „bohaterów”, nie od HR Komunikacja typu „mniejszy dystans” (pokolenie Y)

22 Plan: Krótka informacja o firmie Oczekiwania zarządu wobec działań HR - KPI Cele i mapa procesów HR „Case study” 2013 – Komunikacja, narzędzia, metody Miejsce HR w strategii firmy, wnioski

23 Strategia firmy i Strategia HR
Narzędzia metody Narzędzia metody Preferowany pracodawca Kompetentni pracownicy Zaangażowani pracownicy Dobra atmosfera w pracy Współpraca Sukcesorzy ….. Certyfikaty Jakościowe KPI finansowe / operacyjne / HR EBIT Marża Cash flow Headcount Wskaźniki chorobowy / fluktuacja …. Nowe wyroby CIP

24 Czy warto podejmować tak różne działania ? i taki wysiłek ?

25 KPI HR Status: 12.2012 Status: 08.2013 Warto 3.) Illnes rate total % x
Yearly Figures YTD Figures Plan Actual YTD Δ Act YTD vs. Plan YTD Yearly Figures YTD Figures Plan Actual YTD Δ Act YTD vs. Plan YTD Δ Act YTD vs. FC YTD 3.) Illnes rate total % x 4.) Fluctuation rate total x x

26 Wnioski Wyzwania HR / TOP 5
1. Różnorodność procesów - dopasowanie metod i narzędzi 2. Kompetencje i potencjał w dziale HR 3. HR - partner strategiczny zarządu 4. Wewnętrzny marketing personalny 5. Wizje -patrzenie w przyszłość i długoterminowe działania

27 Dziękuję za uwagę ! Meine Damen und Herren,
herzlich willkommen – auch im Namen meiner Vorstandskollegen – zur Bilanz-Pressekonferenz. 2006 war ein sehr erfolgreiches Jahr für die MTU, wie ich Ihnen gemeinsam mit meinen Kollegen erläutern möchte. Die MTU hat hervorragende Perspektiven. Wir werden also auch weiter auf der Erfolgsspur bleiben. Dziękuję za uwagę !


Pobierz ppt "MTU Aero Engines Polska Renata Markowska Konferencja „Wyzwania HR”, 16"

Podobne prezentacje


Reklamy Google