Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałAneta Domagała Został zmieniony 9 lat temu
1
Opracowanie krajowych standardów orzekania w zakresie dopuszczenia do szkolenia na prawo jazdy kandydatów na kierowców z dysfunkcjami organów ruchu i słuchu Temat badawczy nr: DDS-110-BN/2014 DDS-110-BN/2015 Artur Paczkowski
2
2 Główne zadanie badawcze 2014 r. Diagnozowanie możliwości prowadzenia dostosowanych samochodów według kategorii dysfunkcji narządów ruchu, neurologicznych oraz słuchu
3
3 Kategorie dysfunkcji narządów ruchu, neurologicznych oraz słuchu Dysfunkcja obu kończyn górnych Dysfunkcja jednej kończyny górnej (prawej) Dysfunkcja jednej kończyny górnej (lewej) Dysfunkcja jednej kończyny dolnej (prawej) Dysfunkcja jednej kończyny dolnej (lewej) Dysfunkcja kończyny górnej i dolnej (niedowład strony prawej) Dysfunkcja kończyny górnej i dolnej (niedowład strony lewej) Dysfunkcja obu kończyn dolnych (paraplegia) Dysfunkcja cztero kończynowa (tetraplegia) Mózgowe porażenia dziecięce (cztero kończynowe) + neurologiczne Karłowatość w różnych proporcjach ciała Dystrofie mięśniowe Reumatoidalne zapalenie stawów Stwardnienie rozsiane Dysfunkcja słuchu Dysfunkcje sprzężone
4
4 Diagnozowanie możliwości prowadzenia dostosowanych samochodów według kategorii dysfunkcji narządów ruchu, neurologicznych oraz słuchu KOD: 10.02 bez pedału sprzęgła
5
5 Diagnozowanie możliwości prowadzenia dostosowanych samochodów według kategorii dysfunkcji narządów ruchu, neurologicznych oraz słuchu KOD: 20.01 zmodyfikowany pedał hamulca
6
6 Diagnozowanie możliwości prowadzenia dostosowanych samochodów według kategorii dysfunkcji narządów ruchu, neurologicznych oraz słuchu KOD: 20.06 ręcznie sterowany hamulec roboczy
7
7 Diagnozowanie możliwości prowadzenia dostosowanych samochodów według kategorii dysfunkcji narządów ruchu, neurologicznych oraz słuchu KOD: 20.09 zmodyfikowany hamulec postojowy
8
8 Diagnozowanie możliwości prowadzenia dostosowanych samochodów według kategorii dysfunkcji narządów ruchu, neurologicznych oraz słuchu KOD:25.01 zmodyfikowany pedał przyspieszenia
9
9 Diagnozowanie możliwości prowadzenia dostosowanych samochodów według kategorii dysfunkcji narządów ruchu, neurologicznych oraz słuchu KOD: 25.04 przyspieszenie sterowane ręcznie
10
10 Diagnozowanie możliwości prowadzenia dostosowanych samochodów według kategorii dysfunkcji narządów ruchu, neurologicznych oraz słuchu KOD: 25.08 pedał przyspieszenia po lewej stronie
11
11 Diagnozowanie możliwości prowadzenia dostosowanych samochodów według kategorii dysfunkcji narządów ruchu, neurologicznych oraz słuchu KOD: 30.06, 30.10 wypiętrzona podłoga, podparcie pięty lub nogi
12
12 Diagnozowanie możliwości prowadzenia dostosowanych samochodów według kategorii dysfunkcji narządów ruchu, neurologicznych oraz słuchu KOD: 30.09 przegroda przed pedałami hamowania i przyspieszania
13
13 Diagnozowanie możliwości prowadzenia dostosowanych samochodów według kategorii dysfunkcji narządów ruchu, neurologicznych oraz słuchu KOD: 35.01 urządzenia sterowania obsługiwane bez negatywnego wpływu na kierowanie i obsługę
14
14 Diagnozowanie możliwości prowadzenia dostosowanych samochodów według kategorii dysfunkcji narządów ruchu, neurologicznych oraz słuchu KOD: 35.04 urządzenia sterowania obsługiwane bez konieczności puszczenia kierownicy i akcesoriów prawą ręką
15
15 Diagnozowanie możliwości prowadzenia dostosowanych samochodów według kategorii dysfunkcji narządów ruchu, neurologicznych oraz słuchu KOD: 40.02 układ kierowniczy z aktywnym wspomaganiem
16
16 Diagnozowanie możliwości prowadzenia dostosowanych samochodów według kategorii dysfunkcji narządów ruchu, neurologicznych oraz słuchu KOD: 40.05, 43.01 zmodyfikowana kierownica, fotel kierowcy na dobrej wysokości obserwacyjnej
17
17 Diagnozowanie możliwości prowadzenia dostosowanych samochodów według kategorii dysfunkcji narządów ruchu, neurologicznych oraz słuchu KOD: 40.09 kierowanie nożne
18
18 Diagnozowanie możliwości prowadzenia dostosowanych samochodów według kategorii dysfunkcji narządów ruchu, neurologicznych oraz słuchu KOD: 40.10 alternatywny system kierownicy
19
19 Diagnozowanie możliwości prowadzenia dostosowanych samochodów według kategorii dysfunkcji narządów ruchu, neurologicznych oraz słuchu KOD: 40.11, 40.12 gałka na kierownicy, szyna ortopedyczna ręki na kole kierownicy
20
20 Diagnozowanie możliwości prowadzenia dostosowanych samochodów według kategorii dysfunkcji narządów ruchu, neurologicznych oraz słuchu KOD: 40.11, 40.12 gałka na kierownicy, szyna ortopedyczna ręki na kole kierownicy
21
21 Diagnozowanie możliwości prowadzenia dostosowanych samochodów według kategorii dysfunkcji narządów ruchu, neurologicznych oraz słuchu KOD: 43.07 pas bezpieczeństwa szelkowy
22
22 Diagnozowanie możliwości prowadzenia dostosowanych samochodów według kategorii dysfunkcji narządów ruchu, neurologicznych oraz słuchu
23
23 DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ! Artur Paczkowski Kierownik Pracowni Szkolenia Kierowców Przemysłowy Instytut Motoryzacji tel: 22 7777 116, kom: 514 891 300 e-mail: a.paczkowski@pimot.eu
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.