Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałPatrycja Wysocka Został zmieniony 9 lat temu
1
Tydzień integracji w Miejskim Przedszkolu nr 14 im. M. Montessori w Nowym Sączu
2
„Każdy ma prawo do szczęścia i swego miejsca w społeczeństwie”. Maria Grzegorzewska W przedszkolu działa sześć grup, jedną z nich jest grupa integracyjna, która pracuje wg pedagogiki M.Montessori. Co roku organizujemy wiele działań mających na celu integrację dzieci zdrowych z dziećmi niepełnosprawnymi. Staramy się aby te działania przybierały różne formy. W poprzednich latach organizowaliśmy między innymi: Bale Integracyjne dla dzieci z grup integracyjnych z terenu miasta i okolic, ogólnopolski konkurs plastyczny „Wspólnie przez świat”, wystawy prac dzieci, wspólne zabawy integracyjne, witaliśmy wiosnę z nadzieją i integracją, co roku świętujemy międzynarodowy dzień integracji.
3
Tydzień integracji W tym roku zorganizowaliśmy tydzień integracji nieco inaczej zapraszając dzieci do sali grupy integracyjnej, aby poprzez bezpośredni kontakt, wspólne zabawy przybliżyć cele integracji. Zaproszone grupy dzieci brały udział w zabawach integracyjnych, wspólnie wykonywały prace plastyczne, śpiewały, tańczyły, brały udział w aerobiku prowadzonym przez mamę naszej wychowanki, słuchały bajek czytanych przez „Panią Zimę”, lepiły bałwana, bawiły się na śniegu. Tematem przewodnim tygodnia integracji były zabawy zimowe. Radość ze wspólnego spotkania była wielka. Przedszkolacy przeżyli te dni ucząc się tolerancji i pomocy słabszym. Poznali bliżej dzieci niepełnosprawne. Wspólne zabawy pozwoliły zacieśnić więzy koleżeńskie. Dzieci poznały nowe zabawy, piosenki, ćwiczenia gimnastyczne, techniki plastyczne. Nastąpiła współpraca i integracja wszystkich dzieci w przedszkolu. Natomiast nauczycielki miały okazję wymienić się swoimi doświadczeniami.
4
„Zima, zima biała”-poniedziałek Pierwszego dnia nauczycielki grupy integracyjnej „Śnieżynka i Bałwanek” powitały w sali, która stała się na ten tydzień „Zimową krainą” dzieci z grupy III. Zabawy integracyjne z wykorzystaniem wizytówek stały się bazą do poznania imion kolegów, wspólnych powitań i bezpośrednich kontaktów.
5
Zabawy ruchowe, plastyczne Aktywizujące metody pracy z dziećmi inspirują do ich kreatywności, działania, nauki przez ruch, dają możliwość pokazania swoich umiejętności przez wszystkie dzieci. Nauczycielki zaproponowały improwizacje ruchowe do muzyki, dzieci brały udział w zabawach ruchowych „Pingwiny na krze”, „Rzut śniegową kulką do bałwanka”. Wspólnie wykonały improwizacje plastyczne na płótnie „Zimowy krajobraz”.
6
W „Zimowej krainie” wspólnie bawimy się z dziećmi grupę II - wtorek Wejście do krainy odbywa się poprzez czarodziejskie drzwi i zabawy integracyjne. Dzieci zostają zaproszone poprzez opowieść ruchową na wycieczkę po zimowym lesie, naśladują jazdę na nartach, zabawy logopedyczne zainspirowały dzieci do naśladowania ptaków, każdy jak najdłużej próbował utrzymać kartonowe dzióbki.
7
Dzieci ozdobiły wg swoich pomysłów, palcami maczanymi w farbie kartonowe narty.
8
Bałwankowe zabawy z najmłodszymi dziećmi – dzień trzeci W ten dzień wszyscy uczestnicy zimowych zabaw przebrali się w elementy zimowych postaci, pojawiły się bałwanki, śnieżynki, nie zabrakło królowej zimy, która przeczytała dzieciom zimową opowieść. Dzieci ilustrowały ruchem treść zimowych piosenek: „Panie bałwanie”, „Bałwankowa rodzinka”, „Smutny Bałwanek”
9
Praca plastyczna „Śniegowe bałwanki” – metoda collage.
10
Czwartek dzień ćwiczeń – wspólne zabawy ruchowe z gr. IV W tym dniu zajęcia z dziećmi prowadziła mama dziewczynki z grupy integracyjnej, dzieci przy muzyce dyskotekowej z uśmiechem i niespożytymi siłami wykonywały ćwiczenia usprawniające całe ciało.
11
Dzień piąty zabaw ruchowych ciąg dalszy Zajęcia ruchowe prowadzone metodą A.i M. Kniessów z udziałem zaproszonych przedszkolaków z grupy VI. Dzieci wykonywały ćwiczenia do muzyki klasycznej w ćwiczeniach wykorzystane zostały ciekawe przybory: miotełki, grzechotki, wstążki.
12
W naszym przedszkolu dzieci niepełnosprawne biorą udział w codziennym życiu przedszkola, na miarę swoich potrzeb i możliwości. Przedszkole zapewnia również swoim niepełnosprawnym wychowankom zajęcia dodatkowe: gimnastykę korekcyjną, logopedię, rewalidację, rytmikę, a dla dzieci o większych możliwościach – język angielski. O tym jak ważna jest integracja nikogo nie musimy przekonywać, dla nas najważniejsze jest to że widzimy wymierne efekty naszych działań, ich rozwój i uśmiech na ich twarzach. Prezentację i zajęcia przygotowały nauczycielki grupy integracyjnej Miejskiego Przedszkola nr14 im. M. Montessori w Nowym Sączu: mgr Ewa Wójcik i mgr Katarzyna Tomaniewska
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.