Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Monitoring Wydatków Reklamowych Kantar Media

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Monitoring Wydatków Reklamowych Kantar Media"— Zapis prezentacji:

1 Monitoring Wydatków Reklamowych Kantar Media

2 Kantar Media Jesteśmy jedyną firmą w Polsce prowadzącą kompleksowy monitoring wydatków reklamowych we wszystkich mediach. Istniejemy od 1996. Posiadamy archiwum 3,5 milionów unikalnych reklam wyemitowanych i wydrukowane w Polsce od 1996r. Nasz monitoring jest rynkowym standardem.

3 Zakres monitoringu TV – 40 kanałów TV Radio – 153 stacje radiowe
Gazety – 12 gazet ogólnopolskich, z mutacjami regionalnymi, wraz z suplementami Magazyny – 293 tytułów, wraz z dodatkami Kina – 3 operatorów kina w 80 miastach Outdoor – 43 operatorów w 18 miastach Internet – 100 stron, unikalnych urli

4 Metodologia Nasze badanie ma charakter syndykatowy, prowadzone jest w systemie 24/7. Wycena reklam dokonywana jest na podstawie oficjalnych cenników wydawnictw/nadawców/operatorów i nie uwzględnia niejawnych rabatów oraz podatku VAT. Uwzględnia natomiast wszystkie dające się zidentyfikować rabaty i dopłaty występujące w cenniku.

5 4-poziomowe drzewo kategorii
Kategoryzacja 4-poziomowe drzewo kategorii Sektor MOTORYZACJA Klasa ŚRODKI TRANSPORTU Podklasa SAMOCHODY Produkt SAM. OSOBOWE 5

6 Holding (nieobowiązkowy)
Kategoryzacja Informacja o brandzie Holding (nieobowiązkowy) TATA MOTORS Reklamodawca JLR POLAND Brand JAGUAR Subbrand XF 6

7 Kategoryzacja Opis Reklamy
Niezależnie od głównych danych kategoryzacyjnych, takich jak kategoria produktowa lub informacje o brandzie, reklama może być dodatkowo opisana poprzez Nazwę/opis Sprzedawcę Hasło reklamowe

8 Najważniejsze wskaźniki
Najważniejsze wskaźniki badania odnoszą się do KOSZTU i EMISJI Wskaźniki kosztowe to m.in. łączny i średni koszt, dopłaty, etc. Wskaźniki emisyjne to m.in. liczba emisji, łączny czas emisji, daty pierwszej i ostatniej emisji, pozcja w bloku, etc Zastosowanie tych wskaźników umożliwia śledzenie kampanii z dokładnością do pojedynczej emisji oraz jednostkowego kosztu

9 Metodologia Dzięki stosowanej metodologii, możliwa jest cross-mediowa analiza aktywności wszystkich reklamodawców i ich brandów. Kryterium analizy może być: reklamodawca, brand, subbrand, kategoria produktowa a nawet poszczególna reklamówka czy użyte hasło reklamowe. Spójna 4 poziomowa kategoryzacja zawiera autorski podział rynku będący odzwierciedleniem zapotrzebowania kluczowych klientów.

10 Dystrybucja danych Dane zbiorcze za poprzedni miesiąc udostępniane są dwa razy w miesiącu – 10 i 14 dnia roboczego (tzw. wysyłka danych). Pierwsza wysyłka zawiera dane zbiorcze dla radia, prasy i telewizji, druga – dla kina, outdooru i indooru. Klienci mogą również zamówić dodatkowy dostęp do danych dziennych. W pierwszej połowie 2015 r uruchomiliśmy dostarczanie danych w trybie dziennym.

11 Dystrybucja danych Klienci korzystają z wyników naszych badań za pośrednictwem programów: AdExpert, AdExpress oraz AdScope. Na zamówienie przygotowywane są także raporty niestandardowe oraz dostęp do kopii reklam zgromadzonych w naszym archiwum.

12 Przykładowe wyniki Nazwa analizy: WPŁYWY REKLAMOWE* Okres: I-VI 2014
Medium : Telewizja Radio Gazety Magazyny Kino Outdoor Indoor * - opracowano na podstawie danych cennikowych netto bez uwzględniania indywidualnie negocjowanych rabatów. bez autopromocji [Data] I-V 2014 I-V 2015 Media Koszt [zł] Kina Razem

13 Przykładowe wyniki Nazwa analizy: WYDATKI REKLAMOWE * Klasyfikacja:
TOP reklamodawcy Okres: I-III 2014 I-III 2015 Medium **: TV, prasa, radio, kina, outdoor, indoor * - opracowano na podstawie danych cennikowych netto bez uwzględniania indywidualnie negocjowanych rabatów. bez autopromocji Sektor(1) Klasa(2) [Data] Razem Media Koszt [zł] PRODUKTY FARMACEUTYCZNE, LEKI FARMACEUTYKI I PARAFARMACEUTYKI Telewizja Radio Gazety Magazyny Outdoor Kina Indoor Reklamodawca AFLOFARM FARMACJA POLSKA OLIMP LABORATORIES USP ZDROWIE POLPHARMA ZAKŁADY FARMACEUTYCZNE NATUR PRODUKT ZDROVIT NOVARTIS POLAND RECKITT BENCKISER (POLAND) SANOFI-AVENTIS HERBAPOL-LUBLIN NOVASCON PHARMACEUTICALS

14 Badanie na tle innych rynków
Badania prowadzone przez nas są tożsame z badaniami prowadzonymi przez spółki Kantar Media w innych krajach (m.in. we Francji, USA, Wielkiej Brytanii, Brazylii, Węgrzech, Rosji, Słowacji, etc.

15 Publikacja danych Dane, które udostępniane są mediom nieodpłatnie, muszą dotyczyć zamkniętych okresów. Publikacja bazująca na danych powinna zawierać informację o źródle danych. Dane do publikacji można uzyskać kontaktując się z nami droga mailową. Dedykowany adres to lub telefonicznie p. Justyna Szałno,


Pobierz ppt "Monitoring Wydatków Reklamowych Kantar Media"

Podobne prezentacje


Reklamy Google