Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałWeronika Dobrowolska Został zmieniony 9 lat temu
1
Budowanie wizerunku Marcin Sobaszek Wałbrzych
2
Budowanie wizerunku – public relations (PR)
PR możemy krótko określić jako komunikowanie się instytucji z otoczeniem, public relations to: badanie i analiza reputacji i wizerunku placówki w jej otoczeniu, sposób komunikowania się placówki z jego otoczeniem, sposób na pozyskanie i utrzymanie reputacji i wizerunku, jedna z funkcji zarządzania, ułatwiająca osiągnięcie zamierzonych celów, planowanie i realizacja działań w długim horyzoncie czasowym.
3
Budowanie wizerunku – public relations (PR)
PR możemy podzielić na zewnętrzny i wewnętrzny (pracownicy, uczniowie). Otoczenie placówki to wszystkie pojedyncze osoby, ich grupy jak i całe podmioty, które aktualnie lub potencjalnie mają wpływ na to czy placówka będzie w stanie osiągnąć wyznaczone cele. Grupy docelowe działań PR: pracownicy, beneficjenci, społeczności lokalne, władze rządowe i samorządowe, inne organizacje i instytucje.
4
Od czego zacząć budowanie wizerunku?
Popraw/opracuj - logo/materiały/stronę www. Dokonaj analizy interesariuszy. Poznaj „konkurencję”. Sformułuj i dopracuj twój „Wielki Cel”. Znajdź swoich fanów. Bądź zdyscyplinowany i wytrwały. Wyjdź do ludzi. Bądź w czymś bezkonkurencyjny. Ułóż i stale doskonal „test windy”.
5
Analiza Interesariuszy:
Interesariusze to wszystkie podmioty (ludzie, społeczności i instytucje), które są ważne dla naszej działalności. Nie zawsze między placówką a danym interesariuszem istnieją pozytywne relacje. Zgodnie z zasadami PR – należy jednak utrzymywać, planować i uwzględniać relacje ze wszystkimi grupami ważnymi dla placówki. Są to zatem grupy i ludzie pozostający z naszą szkołą w jakichś relacjach. Te można kształtować lub po prostu utrzymywać. Interesariusze mogą być do nas nastawieni pozytywnie, neutralnie lub negatywnie. Należy się zastanowić, którzy z nich są dla nas najważniejsi.
6
Test Windy Kim jesteśmy? Jaka jest nasza misja?
Pytania w teście windy: Kim jesteśmy? Jaka jest nasza misja? Co oferujemy? Co robimy dla innych? W jakim obszarze działamy? Jakie są potrzeby w tym obszarze? Kto jest naszym beneficjentem? Dla kogo działamy? Komu pomagamy? W jaki sposób możesz nam pomóc? Jakie odniesiesz korzyści ze współpracy z nami?
7
Budowanie wizerunku wśród odbiorców indywidulanych
Stwórz profil odbiorcy: wiek, zainteresowania, zbieżność z naszymi celami, kogo możemy zainteresować naszą ofertą, Krąg „przyjaciół” i ich przyjaciół, Nasi podopieczni (byli lub obecni), Uczestnictwo w imprezach, Media – bądź widoczny,
8
Budowanie wizerunku wśród odbiorców indywidulanych
Kontakt osobisty, Działania marketingowe: media masowe (TV, prasa, radio, outdoor, Internet), social media (Facebook, Twitter, YouTube itp.), imprezy specjalne, aukcje, loterie, koncerty, wydarzenia sportowe, marketing bezpośredni (listy, ing). Prawdziwa obecność w internecie
9
Jak przyciągnąć media? Nazwij atrakcyjnie swoją działanie/wydarzenie.
Załóż stronę internetową wydarzenia. Załóż komitet honorowy, zbierz zgody na piśmie. Przygotuj list do mediów + materiały informacyjne –statystyki, zdjęcia. Traktuj media jak sponsorów – złóż im ofertę. Zaprzyjaźnij się z jedną osobą w redakcji (właściwą). Nastaw się na czekanie. Podziękuj za odpowiedź nawet wtedy, gdy jest odmowna.
10
Kampania promocyjna - kroki
Organizacja kampanii, czyli jaka jest Twoja szkoła i kim się zajmuje? – określ swoją placówkę jednym słowem, które ją wyróżnia a następnie użyj je w haśle swojej kampanii, w głównym przekazie, Adresaci działań komunikacyjnych, czyli do kogo chcesz mówić? Stwórz profile potencjalnych odbiorców, sprawdź wiarygodność swojej placówki i jej wizerunek, Niech Cię zauważą, zapamiętają i zareagują – opracuj strategie kampanii, wybierz silny i czytelny komunikat, zastanów się gdzie spotkasz potencjalnych odbiorców swojej kampanii, zastanów się gdzie i w jaki sposób będziesz eksponować swoją kampanię, znajdź odpowiednie miejsce pasujące do twojej kampanii
11
Kampania promocyjna - kroki
Zastanów się nad formami dotarcia do odbiorców kampanii, (portale społecznościowe, mailing, strony www, serwisy lokalne, akcje, happeningi), Stwórz Harmonogram swojej kampanii, wraz z podziałem zadań, odpowiedzialności i czasu. Kontrola, sprawdź jakie to przyniosło efekty, czy nasz przekaz był zrozumiały? czy kierowaliśmy go do właściwych ludzi? czy kampania została dobrze zaplanowana? Buduj dobry wizerunek placówki (podziękowania, maile, listy itp..)
12
Dziękuję Marcin Sobaszek Tel
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.