Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałBronisław Florkiewicz Został zmieniony 11 lat temu
1
Rynek wtórny gier i jego wpływ na rynek pierwotny
Damian Legawiec Gametrade.pl Rynek wtórny gier i jego wpływ na rynek pierwotny
2
Rynek wtórny?
3
Kto kupuje używane gry?
4
85% tych kolesi
5
wg NPD 45% przychodów rynku gier w 2010 to gry używane oraz download
56% amerykańskich graczy nie kupuje gier, a z pozostałych 44% 85% kupuje używane (raport Newzoo) wg NPD 45% przychodów rynku gier w 2010 to gry używane oraz download
6
Dlaczego? Wysoka cena gier Kryzys gospodarczy Krótki czas rozgrywki
7
Kto na tym najwięcej zarabia?
11
Gry używane to: 26% przychodów
12
Gry używane to: 46% zysku
13
Gry używane to: 1 mld 140mln $ zysku
14
Jak wydawcy z tym walczą?
OnlinePass czyli przepustki sieciowe (EA, Sony, THQ) Darmowe dodatki DLC dla pierwszych posiadaczy Cyfrowa dystrybucja
15
Pozytywne skutki rynku wtórnego:
Niższa bariera wejścia w gry dla mniej zamożnych Wzrost siły marki – sprzedaż kontynuacji Sprzedaż dodatków DLC
16
Pozytywne skutki rynku wtórnego:
Pieniądze ze sprzedaży starych gier gracze przeznaczają na.. zakup nowych gier
17
A jak to wygląda w Polsce?
19
Ok 15 000 gier / mc zmienia właściciela
Ponad zarejestrowanych graczy (70% to posiadacze PS3, kolejne 20% to Xbox 360) odsłon / mc Ok gier / mc zmienia właściciela
20
Jak wykorzystać ten potencjał dla swojego biznesu?
Wydawcy – promocja gier i płatnych dodatków Sklepy – sprzedaż (zamówienia przedpremierowe, edycje kolekcjonerskie, outlet)
21
Damian Legawiec Gametrade.pl
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.