Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałAntonina Kubicka Został zmieniony 9 lat temu
1
Game Design Group Welcome, Journeyman and please enter.
2
Prezentacja + luźna dyskusja, można pytać o wszystko i w dowolnym momencie. Nie ma tematów tabu. Forma spotkań
3
Szanujmy się
4
W co gracie?
5
Jakie znacie gatunki gier?
6
Platformy – na czym gracie?
7
Poszerzyć horyzonty, zaciekawić, zainspirować, pokazać i pomóc zrozumieć niektóre mechanizmy. UWAGA! Nie podamy przepisu na dobrą grę. Cel spotkań
8
Dlaczego gramy?
9
„Stan między satysfakcją a euforią, wywołany całkowitym oddaniem się jakiejś czynności” - Mihály Csíkszentmihályi (1980) ~Flow~
10
Występuje (m.in.) podczas: wspinaczki górskej, żeglarstwa, gier sportowych, tworzenia muzyki, jogi, czy medytacji ~Flow~
11
Charakteryzuje się brakiem samoświadomości, utratą poczucia czasu oraz całkowitą wolnością od strachu i lęku. ~Flow~
12
Jak osiągnąć flow? 1. Wyraźne cele do zrealizowania 2. Częste pojawianie się informacji zwrotnej (jasnej i zrozumiałej) 3. Istnienie równowagi pomiędzy poziomem umiejętności a wymagań ~Flow~
13
Rynek gier
14
Grand Theft Auto 5
15
Data wydania: wrzesień 2013 (konsole) / kwiecień 2015 (PC) Koszt wyprodukowania: 265m $ (dev: 95m $) Ilość sprzedanych egzemplarzy: 52m W ciągu pierwszej doby gra zarobiła 800m $.
16
Wiedźmin 3
17
Data wydania: maj 2015 Koszt wyprodukowania: 34m $ (dev: 12m $) Ilość sprzedanych egzemplarzy: 1,5m Najdroższa polska gra w historii.
18
Minecraft
19
Data wydania: listopad 2011 Koszt wyprodukowania: ~50k $ (stworzony przez 1 osobę) Ilość sprzedanych egzemplarzy: 62m W 2014 kupiony przez Microsoft za 2,5mld $.
22
eSport
25
eSport – pula nagród, top 5 ($) 1.Dota 2: 29m $ 2.League of Legends: 21m $ 3.StarCraft II: 16m $ 4.Counter-Strike: 10,5m $ 5.StarCraft: Brood War: 6,5m $
27
Gry MMO – zarobki, top 5 ($)
28
1.League of Legends 946m $ rocznie 2.Crossfire 897m $ rocznie 3.Dungeon Fighter Online 891m $ rocznie 4.World of Warcraft 728m $ rocznie 5.World of Tanks 369m $ rocznie
29
Gry Mobilne – zarobki top 5 ($)
30
1.Clash of Clans (Supercell) 2.Game of War – Fire Age (Machine Zone inc.) 3.Candy Crush Saga (King.com) 4.Boom Beach (Supercell) 5.Candy Crush Saga Soda (King.com)
31
Gry Mobilne – top 5 ($) 1.Clash of Clans (Supercell) 4,5m $ dziennie 2.Game of War – Fire Age (Machine Zone inc.) 3m $ dziennie 3.Candy Crush Saga (King.com) 2,8m $ dziennie 4.Boom Beach (Supercell) 800k $ dziennie 5.Candy Crush Saga Soda (King.com) 650k $ dziennie
32
Supercell 2012 – rok założenia 128 pracowników 3 gry ( Clash of Clans (2012), Boom Beach (2013), Hay Day (2012) ) Setki milionów graczy 5,5 m $ - dzienny przychód 3 mld $ - wartość firmy
33
Źródło: SponsorPay
35
Jak zostać game designerem?
36
https://www.youtube.com/watch?v= zQvWMdWhFCc Extra Credits
37
Mam pomysł. Co dalej?
38
1. GDO / GDD (samemu niekoniecznie) Proces tworzenia gry https://www.dropbox.com/s/yyz1fit0emyh4a d/szablon%20GDO.docx?dl=0
39
2. Prototyp (zawsze konieczne) Proces tworzenia gry
40
3. Feedback, playtesty Proces tworzenia gry
41
4. Decyzja Proces tworzenia gry
42
5. Programowanie, dźwięk, grafika Proces tworzenia gry C#
43
n. Iteracje, iteracje, iteracje, … Proces tworzenia gry SCRUM
44
1. GDO / GDD (samemu niekoniecznie) 2. Prototyp 3. Feedback, playtesty 4. Decyzja 5. Programowanie, dźwięk, grafika n. Iteracje, iteracje, iteracje, … Proces tworzenia gry
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.