Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałMarzena Siemaszko Został zmieniony 10 lat temu
1
Projekt europejski 2007-2009 Akt słowny od A do Z !
2
Opis procesu czytania ze zrozumieniem (w szerokim znaczeniu) wraz ze wszystkimi operacjami potrzebnymi do osiagniecia sukcesu w budowaniu zrozumienia. - najpierw z punktu widzenia neurofizjologii (wychodząc od materiału czytanego) - następnie z punktu widzenia budowania znaczenia, a wiec odwołania się do koniecznych działań poznawczych (wraz z ich implikacjami dydaktycznymi) w pracy nad: - tekstami - obrazami Począwszy od percepcji wzrokowej aż do zbudowania znaczenia Akt słowny od A do Z !
3
Informacja : Słowa Obrazy Muzyka … oko mózg Aspekt neurofizjologiczny Aspekt dydaktyczny ucho Przedmiot projektu «Znaki i znaczenie ». Przedstawiony tu w skrócie. W ujęciu schematycznym :
4
Stanislas DEHAENE, Les neurones de la lecture, Odile Jacob, 2007. Jocelyne Giasson, La compréhension en lecture, De Boeck, 1996 et 2008. W kwestii procesu czytania ze zrozumieniem: W kwestii aspektu neurofizjologicznego : Liliane Hamm, Lire des images, Armand Colin-Bourrelier1986. J.Cl. Fozza, A-M Garat, Fr. Parfait, Petite fabrique de limage, Magnard, 2003. W kwestii interpretacji obrazów: Bibliografia: DVD/programy telewizyjne przedstawione przez Jean-François Zygel W kwestii muzyki :
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.