Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałMaryla Solski Został zmieniony 10 lat temu
2
NOWOCZESNA TELEKOMUNIKACJA Kraków 16 grudnia 2003 INNOWACJE I TECHNOLOGIE DLA MSP
3
3 SPOŁECZEŃSTWO INFORMACYJNE Społeczeństwo informacyjne powstaje głównie w otoczeniu sektora teleinformatyki i elektroniki: Przejście z homo sapiens do homo communicans Rozwój technologii tworzy rynek pracy Globalizacja rynków łączy Jednostkę z Grupą Szanse na wyrównanie dysproporcji społecznych i technologicznych Poziom i rentowność inwestycji Funkcjonalność e-Government
4
4 Strategia Lizbońska ( marzec 2000) Podstawowy cel: Zbudowanie do 2010 najbardziej konkurencyjnej gospodarki na świecie. Realizacja celu oparta na : Innowacyjności (gospodarka oparta na wiedzy i kapitale intelektualnym Liberalizacja rynków (telekomunikacyjnych,finansowych, energii oraz transportu ) Spójności społecznej ( budowa aktywnego państwa socjalnego) Przedsiębiorczości UNIA EUROPEJSKA DLA MSP
5
5 Podstawowe założenie Strategii Lizbońskiej Oparcie rozwoju gospodarczego przede wszystkim na nauce i wiedzy
6
6 eEuropa- (Feira 2000) Społeczeństwo informacyjne oparte na wiedzy i technologii Europejska Karta Małych Przedsiębiorstw (Feira 2000) Rozwój edukacji i szkoleń z zakresu przedsiębiorczości Rozwój kształcenia zawodowego i ustawicznego Poprawa dostępności usług elektronicznych Poprawa dostępu do nowych technologii Promocja skutecznych zastosowań e-biznesu i wysokiej jakości systemów wspierania przedsiebiorczości UNIA EUROPEJSKA DLA MSP
7
7 INFORMATYZACJA - REALIA I MOŻLIWOŚCI Ilość komputerów PC w gospodarstwach domowych Gospodarstwa domowe podłączone do Internetu Fizyczne możliwości podłączenia gospodarstw do Internetu
8
8 TELEKOMUNIKACJA-TELEFONIZACJA Liczba linii telefonicznych na 100 mieszkańców Źródło :Kancelaria sejmu RP Rządowe Centrum Badań strategicznych-Konkurencyjność Polskiej Gospodarki raport 2002 Raport International Telecommunication Union (2002)
9
9 KOSZTY INFORMATYZACJI Koszt miesięcznego abonamentu DSL w dolarach Źródło:World DSL Statistics Q2 2003
10
10 INFORMATYZACJA-DOSTĘP SZEROKOPASMOWY Źródło:World DSL Statistics Q2 2003 Liczba linii DSL na 100 mieszkańców
11
11 STAŁY DOSTĘP DO INTERNETU DSL TP Asymetryczne szerokopasmowe łącza instalowane w oparciu o istniejące linie telefoniczne Usługa Dostęp do Internetu DSL TP jest oferowana w dwóch opcjach DSL 512 czteroadresowa podsieć 1 użytkowy adres IP 128 kbit/s 512 kbit/s 1 Mbit/s 256 kbit/s DSL 1 ośmioadresowa podsieć - 5 użytkowych adresów IP
12
12 MOŻLIWOŚCI WYKORZYSTANIA INTERNETU Większa wiedza na temat rynku Zwiększenie liczby klientów Redukcja kosztów Zwiększenie sprzedaży Polepszenie komunikacji wewnątrz firmy Znalezienie partnerów handlowych Zwiększenie zysków Ubezpieczenia pracowników Rozliczanie podatków Rejestrowanie działalności gospodarczej Wymiana danych Składanie deklaracji celnych Uzyskiwanie zezwoleń Uczestnictwo w przetargach
13
13 SZANSA DLA MSP Nowoczesna telekomunikacja Warunek funkcjonowania MSP na ogólnodostępnym globalnym rynku Zaufany Partner Grupa Kapitałowa Telekomunikacja Polska: oferuje najlepszą kompleksową ofertę telekomunikacyjną dostępną w całym kraju działa na rynku telefonii stacjonarnej, transmisji danych, telefonii komórkowej i Internetu gwarantuje bezpieczeństwo i najwyższą jakość usług
14
14 GRUPA TELEKOMUNIKACJA POLSKA Telefonia komórkowa, GSM 900/1800, UMTS Niezawodna sieć internetowa najnowocześniejsze zintegrowane rozwiązania internetowe dla firm i klientów indywidualnych Polpak- T,Octopus
15
15 GRUPA TELEKOMUNIKACJA POLSKA Teleinformatyka i radiokomunikacji zastosowaniu bezpiecznych handlowych rozwiązań internetowych rozwiązania podnoszące bezpieczeństwo na rynku transakcji elektronicznych
16
16 GRUPA TELEKOMUNIKACJA POLSKA interaktywna platforma komunikacji, informacji i transakcji elektronicznych usługi wsparcia poprzez telefon/internet- Contact Center usługi Data Center
17
17 GRUPA TELEKOMUNIKACJA POLSKA integracja systemów telekomunikacyjnych usługi informacyjne, wydawnicze, zarządzanie bazami danych
18
18 SZANSA DLA MSP Tradycyjne formy komunikacjiNowoczesne formy komunikacji Osobiste spotkania pracowników, komunikacja werbalna Komunikacja pracowników za pomocą audio i wideo-konferencji, Internetu, Intranetu, Realizacja zadań w oparciu o zespoły powołane w strukturze firmy Zespoły specjalistów nie związanych na stałe z firmą. Outsorsing Pracownicy wykonują swoje obowiązki w określonych godzinach pracy. Nielimitowany czas pracy. Rozliczanie pracy dokonywane jest na podstawie wyników. Porównanie charakterystycznych cech przedsiębiorstw wykorzystujących tradycyjne oraz nowoczesne formy komunikacji
19
19 SZANSA DLA MSP Tradycyjne formy komunikacjiNowoczesne formy komunikacji Firma funkcjonuje w ograniczonej, określonej przestrzeni (fabryka, magazyn, biuro itp.). Współpraca miedzy pracownikami możliwa tylko na danym obszarze. Pracownicy są geograficznie rozproszeni, natomiast ich współpraca jest skoordynowana poprzez wykorzystanie rozwiązań teleinformatycznych. Możliwość globalnego działania utrudniona z uwagi na wysokie koszty związane np. z prezentacją oferty na innych rynkach. Globalny zasięg działania poprzez systemy teleinformatyczne. Nieograniczone możliwości taniego marketingu elektronicznego. Porównanie charakterystycznych cech przedsiębiorstw wykorzystujących tradycyjne oraz nowoczesne formy komunikacji
20
20 SZANSA DLA MSP Przedsiębiorstwo oparte o nowoczesną telekomunikację: Nieograniczona informacja Konkurencyjność Innowacja Efektywna organizacja Wydajność Elastyczność Szybkość w podejmowaniu decyzji Racjonalizacja wydatków Elastyczność
22
22 Grupa kapitałowa TP jako narodowy operator telekomunikacyjny posiada wszystkie atuty - doświadczenie, kompleksową ofertę dostępną w całym kraju, najlepsze zabezpieczenia i najwyższą jakość oferowanych usług PROWADZIŁ JACEK CZECH
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.