Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
1
SPOSOBY PREZENTOWANIA DANYCH
2
STATYSTYKA jest to nauka, która zajmuje się zbieraniem, prezentacją i opisem danych. Te same dane można przedstawić na wiele różnych sposobów
3
Sposoby prezentowania danych mogą być różne:
4
Tabela zaletą tabeli jest to, że przedstawia dokładne dane na niewielkiej powierzchni
Data Kurs euro 12.11 3,92 13.11 3,9 14.11 3,87 15.11 3,86 16.11 17.11 3,83 18.11 3,79
5
Wykres wykres pokazuje najlepiej zmiany ciągłe, na przykład: czy opisywane dane rosną, czy maleją
6
Diagram słupkowy główną zaletą diagramów jest łatwość odczytania informacji.Typ diagramu zależy od rodzaju informacji, jaką chcemy przedstawić.
8
Diagram kołowy - procentowy
ocena ilość 1 2 4 3 7 11 5 6
9
Wykres kołowy rozsunięty
10
Diagram łodygowo-listkowy - łodygi to dwie pierwsze cyfry liczby opisującej wzrost (1 kolumna) - listki to cyfry jedności tej liczby Wzrost uczniów 15 8,6,8,6,7,9 16 3,4,5,5,0,2,7,0 17 2,3,2,4,1 18 1,4
11
Ćwiczenie Zapytano 40 uczniów jak często używają Internetu
Ćwiczenie Zapytano 40 uczniów jak często używają Internetu. Wyniki przedstawiono w formie diagramu procentowego. Na jego podstawie odpowiedz na pytania:
12
a)Ilu uczniów korzysta z Internetu kilka razy w tygodniu
a)Ilu uczniów korzysta z Internetu kilka razy w tygodniu? b) ile razy więcej uczniów korzysta z Internetu codziennie niż kilka razy w roku? c)o ilu więcej uczniów korzysta z Internetu kilka razy w miesiącu niż w ogóle nie korzysta?
13
Zadanie 1 Zapytano uczniów gimnazjum o ich ulubioną dyscyplinę spośród wodnych sportów letnich. Mogli wybrać tylko jedną. Wyniki przedstawia tabela. Przedstaw dane na diagramie procentowym prostokątnym. rodzaj sportu kajakarstwo narty wodne pływanie surfing żeglarstwo liczba uczniów 39 18 135 51 57
14
Zadanie 2 W tabeli przedstawiono nieobecności w 2 klasach w ciągu tygodnia, podczas epidemii grypy. Przedstaw te dane w postaci podwójnego diagramu słupkowego. dzień klasa 1a klasa 1b pn 5 17 wt 9 15 śr 13 czw 11 pt
15
Wykres powinien wyglądać tak:
16
Na podstawie tego wykresu odpowiedz na pytania:
A) która klasa została wcześniej zarażona grypą? B) którego dnia była jednakowa absencja w obu klasach? C) Ile osób wynosiła najmniejsza absencja w każdej z klas? D) przez ile dni w kl. 1b było więcej niż 10 nieobecnych?
17
Kolejne zadania: Zbiór – str.59, zad. 1.1.
Podręcznik – str.164, zad.2.5 („Z Pitagorasem przez gimnazjum” – kl.3 )
18
Zadanie domowe: Zbiór – str.62, zad.2.4 i 2.5
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.