Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałIwona Rzeszotarski Został zmieniony 10 lat temu
2
Tego roku chętni uczniowie klasa pierwszych zgłosili się do projektu unijnego Rozwój przez kompetencje. Chcemy pokazać w naszej prezentacji jak przebiegały nasze zajęcia.
3
Program ma celu przygotowanie uczniów pierwszych klas gimnazjum do lepszego napisania testów kompetencji w trzeciej klasie. Tematem tegorocznych zajęć jest fizyka. Dowiadujemy się przede wszystkim o zjawiskach tj. dyfuzja i o innych siłach działających w przyrodzie.
4
Zajęcia rozpoczęliśmy 14 maja. Powiedziano nam wtedy o założeniach projektu i ustaliliśmy kilka zasad, które obowiązują wewnątrz naszych grup. Dostaliśmy także hasła do strony naszego projektu, abyśmy mogli się na niej logować i komentować zajęcia pisząc blogi i artykuły.
6
Podczas następnych zajęć zajmowaliśmy się już poszerzaniem naszej wiedzy z fizyki i chemii. Poprzez doświadczenia uczyliśmy się o zjawiskach tj. dyfuzja.
7
Dowiedzieliśmy się ( poprzez baaardzo smaczne doświadczenie ) że dyfuzja może zachodzić we wszystkich stanach skupienia np. między dwoma ciałami stałymi. Dowiedliśmy tego wylewając dwie galaretki różnego koloru jedna na drugą. Po trzech dniach galaretki zaczęły przenikać się. Na koniec nasze doświadczenie zjedliśmy.
9
Braliśmy także udział w wykładzie prowadzonym przez pana, który przyjechał z Gdańska. Rozmawialiśmy z nim głównie o transporcie i budowie polskich dróg. Wykład bardzo się wszystkim podobał, bo mogliśmy mówić o wszystkim swobodnie.
10
Wykładowca
11
A oto więcej zdjęć z naszego wykładu :
14
1 czerwca w Dzień Dziecka nasza szkoła zorganizowała Piknik Naukowy, który poprowadzili uczniowie, którzy biorą udział w projekcie. W organizacji pomogły nam panie Beata Cholewa i pani Renata Kopczewska. Na pikniku mieliśmy pokazać różne doświadczenia, które mogły zaciekawić uczniów.
15
To doświadczenie pokazywało, jak złożony z papieru kwiatek, pozginany został na wodzie i zaczął się rozchylać. Woda po prostu wniknęła w zagięcia i je osłabiła, luzując cząsteczki papieru.
16
A tak robiliśmy bańki w bańce. Nabieraliśmy w rurki do napojów płynu do naczyń z wodą, i wydmuchiwaliśmy bańki. Gdy chcieliśmy zrobić jedną w drugiej, rurką przebijaliśmy napięcie powierzchniowe, ale go nie zniszczyliśmy, i wydmuchiwaliśmy w środku następną.
18
Tutaj przeprowadzamy doświadczenie z magiczną paćką. Robiliśmy ją z mąki ziemniaczanej i wody. Pod wpływem ruchu tworzyła się kluska, a gdy po prostu kładliśmy ją na stole zamieniała się w ciecz.
24
Po udanym pikniku naukowym dalej zajmowaliśmy się realizacją projektu. Robiliśmy coraz więcej ciekawych doświadczeń. Rozwiązywaliśmy coraz trudniejsze zadania typu jak to się dzieje?.
25
Na jednych zajęciach badaliśmy różne kryształy ( np. sól ) pod mikroskopem. Zobaczyliśmy, że różnią się nieco wielkością i kształtem, ale w sumie są do siebie podobne.
29
Tutaj sprawdzamy, czy rękawiczka wypełniona powietrzem jest cięższa od pustej. Ta z powietrzem była cięższa.
31
Jak widać, coraz więcej wzorów i matematyki.
32
Tutaj mierzymy klasę aby obliczyć, ile zmieści się w niej powietrza.
33
A tutaj obliczamy objętość drewnianych klocków.
34
15 czerwca mieliśmy kolejny wykład. Tym razem z Gdańska przyjechała pani Dorota Pruputniewicz - Flis, która opowiadała nam o cząsteczkach i atomach różnych substancji. Na koniec spotkania zagraliśmy w grę, która miała na celu przypomnienie nam wiadomości o stanach skupienia wody.
35
Wykładowczyni pokazywała nam przygotowane przez siebie prezentacje:
39
Z wielkim zainteresowaniem słuchamy wykładu:
41
Nadchodzi koniec roku szkolnego, a więc i koniec pierwszej części naszego projektu. Mimo że ciężko przy nim pracowaliśmy, to bardzo nam się podobało. Już nie możemy doczekać się następnej części projektu w drugiej klasie!
42
Tak kończę prezentację o naszym udziale w projekcie Rozwój przez kompetencje. Mam nadzieję, że prezentacja się podobała i że się nie nudziliście.
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.