Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
1
1
2
DANE INFORMACYJNE Zespół Szkół w Narewce 96/29_MP_G1
Nazwa szkoły: Zespół Szkół w Narewce ID grupy: 96/29_MP_G1 Kompetencja: matematyczno - przyrodnicza Temat projektowy: Budowa cząsteczkowa materii Semestr/rok szkolny: semestr II rok szkolny 2009/2010 2
3
Zespół Szkół w Narewce
4
Grupa 1 Zespołu Szkół w Narewce
4
5
Początek zajęć 27 kwietnia 2010 roku oficjalnie rozpoczęliśmy w szkole projekt "Rozwój przez kompetencje" współfinansowany przez Unię Europejską w ramach programu operacyjnego Kapitał Ludzki Na początku było trochę do omówienia w.s. organizacji pracy na zajęciach, liczbie godzin oraz innych sprawach. Wybraliśmy też naszego lidera podczas zabawy integracyjnej, została nim Grażyna. Kronikarzami zostali Paweł, Paulina i Kasia - ochotnicy z wyboru.
6
Nasza pierwsza praca - wizytówki
7
Kolejny etap naszej pracy
Zaczęliśmy poszukiwania materiałów oraz wizualizacji do stworzenia modelu atomu. Poszukiwania trwały w całym Internecie, od Google aż po Allegro ;) Spróbowaliśmy też zbudować go z klocków magnetycznych, ale niestety, nie trzymały się mocno i opadały z dodawaną większą ilością.
8
Próby budowania różnych modelów atomu i cząsteczek
9
Nasze wyobrażenie atomu
11
Sala biologiczna To były naprawdę fajne zajęcia. Mieliśmy je w sali biologicznej a tam mikroskopy poszły w ruch. Mogliśmy podziwiać preparaty dostępne w szkole ale i tworzyliśmy coś samodzielnie.
12
I mikroskop
13
I my przed mikroskopem
14
VIII Podlaski Festiwal Nauki i Sztuki "Jedność w różnorodności"
Jeździliśmy też do Hajnówki na VIII Podlaski Festiwal Nauki i Sztuki "Jedność w różnorodności" organizowany przez Politechnikę Białostocką. Braliśmy udział w Imprezie pt " Chemia w ciekawych doświadczeniach".Mieliśmy okazję uczestniczyć w interesujących doświadczeniach. Niektórzy z nas po raz pierwszy mogli zobaczyć i dotknąć przyrządów chemicznych i odczynników. Na naszych oczach powstawały wybuchy i dziwne nieznane nam substancje.
15
VIII Podlaski Festiwal Nauki i Sztuki "Jedność w różnorodności"
16
Doświadczenia
17
Doświadczenia
19
Quiz - " Dbajmy o Środowisko Przyrodnicze, w Którym Żyjemy"
Pytania dotyczyły ochrony środowiska oraz flory i fauny w Polsce i na Świecie. Jedno z nich brzmiało” Ile kilogramów pokarmu zjada dorosły żubr w ciągu doby”. A nam skąd to wiedzieć? :)
20
" Porosty Jako Bioindykatory Zanieczyszczeń Powietrza"
Uczestniczyliśmy w prezentacji p.t. " Porosty Jako Bioindykatory Zanieczyszczeń Powietrza". Pani przedstawiała nam znaczenie porostów w środowisku oraz problem zanieczyszczenia powietrza. Mieliśmy okazję dotknąć i polizać :) różnego typu porostów.
21
Porosty
22
Budowa modeli cząsteczek
Budowaliśmy różne modele cząsteczek. Próbowaliśmy je robić z przeróżnych materiałów. Koniec końców zrobiliśmy je z "klejącego styropianu" :). Jedne nam się udały inne niezupełnie. Ale to przecież nasze pierwsze tak samodzielne prace z chemii.
23
Nasze cząsteczki
24
Nasze cząsteczki
25
Nasze doświadczenia
26
Woda i denaturat
27
Groch i kasza manna
28
Zimna woda i tusz
29
Butelka, balon oraz gorąca i zimna woda
30
Woda, soda oczyszczona i ocet
31
Woda i herbata
32
Woda, herbata, kwasek cytrynowy i soda oczyszczona
33
Wycieczka do Ceramiki Budowlanej w Lewkowie Starym
34
Kopalnia iłu przy Ceramice Budowlanej
35
Wyrobisko w kopalni iłu
36
Opuszczona żwirownia i piękne przekroje geologiczne
37
A tak kończyliśmy ten semestr pracy
Tworzyliśmy powyższą prezentację Uzupełnialiśmy ankiety
38
Dziękujemy za uwagę. Do zobaczenia w następnym semestrze.
Prezentację wykonała: Grupa 1 Zespół Szkół w Narewce
39
39
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.