Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
1
Tramwaje w Marsylii
2
http://historia.arch.p.lodz.pl/jw37/urbtr/trsh- marseille.html
Prezentację opracowano na podstawie strony internetowej Jacka Wesołowskiego: marseille.html uzupełnionej o informacje oraz ilustracje z innych stron: Marseille html
3
Sieć linii metra i tramwajów
4
Cours Belsunce - trudno sobie teraz wyobrazić jak wygladały te ulice przed wprowadzeniem w 2007 r. tramwaju (Marsylia miała złą reputację korków ulicznych i na ogół niskiej jakości przestrzeni publicznej)
5
Cours Belsunce na odcinku gdzie leżą tory tramwajowe zmieniła się w pieszą promenadę z pasami dla pojazdów transportu publicznego
6
Skręt w La Canebière z Cours Belsunce nie zawsze daje się łatwo wykonać - nadal bywa za wiele samochodów
7
Jezdnia na La Canebière (głównej ulicy śródmieścia) została zwężona i zmieniona na jednokierunkową
8
Tory tramwajowe poprowadzono po bokach jezdni pozostawiając nadal wiele przestrzeni dla pieszych
9
Malowniczy zawijas na Square Stalingrad pod Kościołem Reformatów
10
Place Sadi Carnot (skrzyżowanie Rue Colbert z Rue de la République) tramwaje przyniosły wielką zmianę krajobrazu - obie ulice mają po jednym pasie ruchu w każdym kierunku i wydzielone torowisko
11
To samo miejsce - stan sprzed budowy linii tramwajowej
12
Boulevard de Dunkerque w dawnej dzielnicy portowej - tramwaj w kompleksie Euroméditerranée będącym ważnym elementem rewitalizacji śródmieścia
13
Boulevard Longchamp zmieniono na pieszo-tramwajową aleję
Kamienice nie mają alternatywnego dojazdu
14
Palais Longchamp - informacja elektroniczna nad panelem reklamowym, kasownik i automat biletowy (przystanki nie mają charaktyrystycznego elementu architektonicznego, jak to bywa w innych miastach francuskich)
15
Avenue Foch - przystanek "Foch-Boisson”
Większość przystanków ma klasyczny układ z dwoma peronami
16
Przystanek "Blancarde-Foch" to przykład układu z peronem wyspowym
Avenue Foch Przystanek "Blancarde-Foch" to przykład układu z peronem wyspowym
17
Avenue Foch przy Boulevard Chave - bliskość torowiska ...
18
... i budynków
19
Detale otoczenia architektonicznego przystanków
20
Detale otoczenia architektonicznego przystanków
21
Boulevard Chave (rok 2002) - pociąg złożony z dwóch francuskich PCC na ostatniej i jedynej linii tramwajowej 68 zachowanej w mieście wjeżdża do tunelu prowadzącego do podziemnej krańcówki Noailles; tunel ten, zbudowany w r. dla tramwaju parowego (wtedy jednotorowy), jest prawdopodobnie najstarszym miejskim tunelem tramwajowym na świecie
22
To samo miejsce sześć lat później - tunel zamknięty z powodu przebudowy
Ze względu na większą skrajnię nowych wagonów zbudowany będzie jeden tor
23
Stary budynek stacji Noailles na Marché des Capucins (kończącej tunel tram- waju parowego) - ze względu na opadający teren perony znajdowały się niemal na poziomie terenu po jednej stronie budynku, powyżej mieścił się targ rybny
24
Boulevard Chave sześć lat później - ulica została całkowicie przebudowana z użyciem środków uspokojenia ruchu i nowym urządzeniem przystanków, wagony są oczywiście także współczesne
25
Boulevard Chave - kilka zdjęć przebudowanej ulicy
26
Jezdnie są oczywiście jednopasowe, a tory wydzielone
27
Jednak na wysokości przystanków samochody wjeżdżają na torowisko
28
Typowy przystanek na Boulevard Chave - nie ma tu wysepki-azylu, ale są za to słupki uniemożliwiające wyprzedzanie stojącego tramwaju
29
Ta sama ulica przed przebudową
30
Stare tramwaje "68" jeździły na drugą stronę torów kolejowych do przedmieścia Sainte Thérése
31
Tory z lewej należą do linii otwartej w 2007 roku
32
Przedmieście Ste Thérése - malownicza ulica na tyłach prezbiterium parafialnego kościoła
33
Boulevard Sainte Thérése - pomimo kameralnych rozmiarów, zabudowuje się nową kamienicą mieszkalną
34
Zajezdnia St-Pierre
35
Linia tramwajowa przechodzi przez ogrodzenia i biegnie krótko terenem należącym do przedsiębiorstwa miejskiego transportu
36
Dla przyjęcia nowych wagonów zajezdnia została całkowicie przebudowana i powiększona
37
Detale wnętrza nowego wagonu
38
To prawdopodobnie jeden z najoryginalniejszych wagonów kiedykolwiek wykonanych w masowej skali
39
Nowa linia tramwajowa ...
40
... jest bardzo popularna
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.