Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
1
SZKOŁA NA NASZE CZASY
4
WYZWANIA SZKOŁY 1. PRACA W SZKOLE 2. XXI WIEK 3. POLSKA RZECZYWISTOŚĆ
- NAUCZYCIEL - LIDER 2. XXI WIEK 3. POLSKA RZECZYWISTOŚĆ
5
SZKOŁA DZIŚ DAWNIEJ NAUCZYCIEL – AUTORYTET GŁÓWNE PROBLEMY:
ZMIANA OBUWIA, ODRABIANIE LEKCJI, ROZMOWY NA LEKCJACH, WŁAŚCIWY STRÓJ, „ROZRABIANIE ”, WAGARY. NIE ISTNIEJE MORALNY GŁOS NAUCZYCIELA GŁÓWNE PROBLEMY: TERRORYZOWANIE UCZNIÓW I NAUCZYCIELI, ALKOHOL, NARKOTYKI, CIĄŻE, ZABÓJSTWA, SAMOBÓJSTWA + TO CO BYŁO. PIENIĄDZE; SUKCES
6
TO NIE TEN LAS!
11
$ukce$
12
SUKCES swoich możliwości, w kierunku realizacji własnych,
to działanie na najwyższym poziomie swoich możliwości, w kierunku realizacji własnych, w pełni uświadomionych pragnień, z zachowaniem uniwersalnego kodeksu moralnego oraz równowagi pomiędzy wszystkimi płaszczyznami życia.
13
EMOCJE CIAŁO DUCH INTELEKT
14
ZARZĄDZANIE SYSTEMAMI I PROCESAMI TECHNOLOGIA LUDZIE
15
ZMIANA CZASÓW WYMAGA ZMIANY MYŚLENIA
DAWNIEJ DZIŚ CIĘŻKA PRACA MĄDRA PRACA POLECENIE I KONTROLA UPOWAŻNIANIE/MAM ZAMIAR STABILNOŚĆ I BEZPIECZEŃSTWO CIĄGŁA ZMIANA I KONIECZNOŚĆ WYBORU ZARABIANIE PIENIĘDZY/PRZEŻYCIE CIAGŁE ZDOBYWANIE WIEDZY/SPEŁNIENIE OBOWIĄZEK WYBÓR DAWANIE SZANSY NA ZAROBIENIE DAWANIE SZANSY NA SPEŁNIENIE RZĄDZENIE LIDEROWANIE
16
CO JEST GŁÓWNYM CELEM SZKOŁY?
JAKIE JEST PODSTAWOWE ZADANIE NAUCZYCIELA? JAKA JEST PODSTAWOWA FUNKCJA DYREKTORA? JAKI JEST GŁÓWNY CEL UCZNIA? JAKI JEST CEL MINISTERSTWA?
17
ROLA SZKOŁY: Przygotować absolwentów do dobrego funkcjonowania w polskim społeczeństwie na kolejnych etapach ich życia „polskie społeczeństwo” „dobre funkcjonowanie” „kolejne etapy”
19
EMOCJE CIAŁO DUCH INTELEKT
20
ZALEŻNOŚĆ NIEZALEŻNOŚĆ WSPÓŁZALEŻNOŚĆ
22
WIZJA CELE ZADANIA MISJA
23
LISTA CECH ABSOLWENTA SZKOŁY ŚREDNIEJ
24
Jasność oczekiwań Centralizacja – nauczyciel/rodzice interesują się nim, a nie tym czy dostanie się na studia Wybór z całej gamy możliwości (konsekwencje) Zaangażowanie wynikające z poczucia bezpieczeństwa (nie musi się bać) Wyzwanie – coraz bardziej złożone sposoby działania
25
UCZENIE WYCHOWANIE i
27
LISTA CECH ZNAKOMITEGO NAUCZYCIELA I DYREKTORA
28
Ciąg dalszy nastąpi…
29
ROZWOJU I WYCHOWYWANIA WARTOŚCI PAŃSTWA I SZKOŁY
STRATEGIE ROZWOJU I WYCHOWYWANIA DOBÓR PRACOWNIKÓW STRUKTURA WARTOŚCI PAŃSTWA I SZKOŁY MISJA SYSTEMY I SPOSOBY UCZENIA KIERUNKI SZKOLENIA
30
Co to znaczy działać skutecznie?
osiągnąć zamierzony cel przy optymalnym nakładzie kosztów z zachowaniem kodeksu moralnego i perspektywy czasowej
31
MP P 1 Gdzie: MP - moc produkcyjna P produkcja
32
Świat jest piękny ko ko ko
33
CODN
34
Akademia Skutecznego Działania
LIDER Akademia Skutecznego Działania
35
dyrektor NAUCZYCIELE WIZYTATORZY RODZICE SYTUACJA OSOBISTA KOLEDZY,
KURATORZY UCZNIOWIE SYTUACJA ZEWNĘTRZNA
36
AUTORYTET
37
ZWYCIĘSTWO PRYWATNE !!!
38
ZWYCIĘSTWO PUBLICZNE!!!
39
ZAUFANIE BODZIEC REAKCJA DECYZJA INFORMACJA DZIAŁANIE ZAUFANIE
40
LIDER STYMULUJE PROCES BUDOWANIA I OSIAGANIA CELÓW
WYZWALA W SOBIE I INNYCH ENTUZJAZM WYZWALA NAJLEPSZE CECHY CHARAKTERU
41
DYREKTOR - LIDER Trenuje Wzbudza entuzjazm Szuka rozwiązania Jest przykładem Tworzy systemy Ma wizje Koncentruje się na uczniach/nauczycielach BELFER Rządzi Wzbudza lęk Szuka winnych Wie „jak” zrobić Pracuje w systemie Realizuje program Koncentruje się na rzeczach i wytycznych
42
POCZUCIE WŁASNEJ WARTOŚCI
SAMODZIELNOŚĆ UMIEJĘTNOŚĆ WSPÓŁDZIAŁANIA POCZUCIE OBFITOŚCI PROAKTYWNOŚĆ SPÓJNOŚĆ WEWNĘTRZNA POZYTYWNE MYŚLENIE WYOBRAŹNIA/KREATYWNOŚĆ WOLA I UMIEJĘTNOŚĆ UCZENIA SIĘ KOMUNIKATYWNOŚĆ
43
Proaktywność Poczucie obfitości Poczucie własnej wartości
Poczucie spójności wewnetrznej Pozytywne myślenie
44
CO MOŻNA ZROBIĆ JUŻ? DO CZEGO MOŻEMY DĄŻYĆ W RAMACH RUCHU?
RUCH ODDOLNY - STOWARZYSZENIE DO CZEGO MOŻEMY DĄŻYĆ W RAMACH RUCHU?
45
Poczucie własnej wartości
46
TO, CO SIĘ LICZY NAJBARDZIEJ TO TO, JAK WIDZISZ SAM SIEBIE
47
Poznaj swoje dobre strony i kochaj siebie:
Asertywna, aktywna, atrakcyjna, bogata, ciekawa świata, czysta, dowcipna, dalekowzroczna, dobrze gotuje, dobrze pisze, ma dobra pamięć, elastyczna, elegancka, elokwentna, energiczna z fantazją, grzeczna dla innych, gospodarna, inteligentna, kocha ludzi, kulturalna, lubiana, ładnie się porusza, ładnie uśmiecha, mówi po angielsku, ma miłą aparycję, młoda dusza, myśląca, mądra, myśli pozytywnie, nie ma nałogów, oczytana, przekonująca, pracowita, punktualna, proaktywna, radosna, szczodra, spójna wewnętrznie, systematyczna, solidna, taktowna, uważna, uczciwa, wesoła, ma poczucie własnej wartości, wykształcona, zadbana, zaradna, życzliwa .
49
PROAKTYWNOŚĆ
50
PRZEJMOWANIE ODPOWIEDZIALNOŚCI
WYKONAJ ROZWIĄŻ PRZEJMIJ DOSTRZEŻ Jakoś to będzie. To oni ! Nie mogę inaczej. To nie moja sprawa. Co mam zrobić ?! Poczekam... Wszystko w porządku.
51
To,co możemy zrobić To na czym nam zależy Pole wpływu
52
ŚRODOWISKO REAKCJA WYBÓR BODZIEC
53
JA Sp.z o.o.
54
„ Boże daj mi siłę zmienić to, co mogę zmienić
„ Boże daj mi siłę zmienić to, co mogę zmienić. Daj mi cierpliwość pogodzić się z tym, na co nie mam wpływu. I daj mi mądrość odróżniania jednych spraw od drugich.”
55
POCZUCIE OBFITOŚCI
56
ZASŁUGUJĘ NA…
57
POCZUCIE SPÓJNOŚCI WEWNĘTRZNEJ
58
Zaufanie pochodzi od wewnątrz
59
POZYTYWNE MYŚLENIE
61
CZEGO SIĘ Z TEGO NAUCZYŁEM?
63
P R rogram ermanentnego ozwoju
64
ĆWICZENIA NAWYK POSTAWA WIEDZA
65
SUKCES
66
Wychowanie to wspólna podróż dorosłych i dzieci. Uwierzmy w to!
Iwona Majewska-Opiełka
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.