Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Podsystem graficzny i audio

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Podsystem graficzny i audio"— Zapis prezentacji:

1 Podsystem graficzny i audio

2 Karta graficzna

3 Budowa karty graficznej
procesor graficzny (GPU ang. Graphics Processing Unit) pamięć operacyjna RAM konwerter cyfrowo – analogowy (DAC ang. Digital–to-Analog Convert) złącza magistrali – interfejs systemowy BIOS zestaw wejść

4 Procesor graficzny Procesor graficzny CPU – jest głównym elementem każdej karty graficznej i od jego możliwości w dużej mierze zależy wydajność całego podsystemu graficznego. Rozwój najnowszych układów graficznych stymulowany jest również przez wymagania interfejsów programowalnych API (ang. Application Programming Interface) – tworzących pomost miedzy oprogramowaniem multimedialnym a podsystemem graficznym i muzycznym komputera.

5 Pamięć RAM Pamięć RAM – przestrzeń robocza GPU przechowująca aktualnie przetwarzane dane graficzne. Od wielkości pamięci RAM zależy na przykład liczba wyświetlanych kolorów w grafice 2D, a w przypadku obrazów 3D – także jakości i rozmiary nanoszonych tekstur. Zadanie Ile pamięci RAM karty graficznej (grafika 2D) potrzeba do wyświetlania 24 – bitowej palety kolorów przy rozdzielczości ekranu 1024x768. Na wydajność podsystemu graficznego wpływ ma szerokość i szybkość magistrali, która łączy pamięć RAM karty graficznej z układem GPU.

6 Konwerter cyfrowo – analogowy (DAC,RAMDAC)
zamienia sygnał cyfrowy (generowany przez kartę graficzną) na postać analogową (obraz w monitorach kineskopowych CRT) RAMDAC – zawiera pamięć SRAM, służącą do przechowywania mapy kolorów

7 Magistrala rozszerzeń
PCI Express PCI AGP ISA itp.

8 BIOS karty graficznej (ang. Basic Input/Output System)
BIOS umożliwia działanie karty graficznej, zanim zostanie wczytany system operacyjny, oraz pozwala na wykonywanie instrukcji karty przez oprogramowanie systemowe.

9 Zestawienie wyjść: D-SUB (VGA) DVI TV – Out (S-Video) HDMI

10 Monitor CRT

11 Budowa karty dźwiękowej
przetwornik ADC i DAC procesor DSP (ang. Digital Signal Processor) Interfejs MIDI - służy do podłączania do komputera cyfrowych instrumentów muzycznych w standardzie MIDI Generator dźwięku – generuje dźwięk dzięki zastosowaniu dwóch metod: Synteza FM Synteza Wavetable Pamięć ROM, RAM – zawiera próbki instrumentów standardu Wavetable Mikser dźwięku Wzmacniacz sygnałów wyjściowych – wzmacniacz sygnału wyjść przeznaczonych dla urządzeń pasywnych złącze magistrali – interfejs systemowy

12

13

14

15 Koniec


Pobierz ppt "Podsystem graficzny i audio"

Podobne prezentacje


Reklamy Google