Pobierz prezentację
1
Podsystem graficzny i audio
2
Karta graficzna
3
Budowa karty graficznej
procesor graficzny (GPU ang. Graphics Processing Unit) pamięć operacyjna RAM konwerter cyfrowo – analogowy (DAC ang. Digital–to-Analog Convert) złącza magistrali – interfejs systemowy BIOS zestaw wejść
4
Procesor graficzny Procesor graficzny CPU – jest głównym elementem każdej karty graficznej i od jego możliwości w dużej mierze zależy wydajność całego podsystemu graficznego. Rozwój najnowszych układów graficznych stymulowany jest również przez wymagania interfejsów programowalnych API (ang. Application Programming Interface) – tworzących pomost miedzy oprogramowaniem multimedialnym a podsystemem graficznym i muzycznym komputera.
5
Pamięć RAM Pamięć RAM – przestrzeń robocza GPU przechowująca aktualnie przetwarzane dane graficzne. Od wielkości pamięci RAM zależy na przykład liczba wyświetlanych kolorów w grafice 2D, a w przypadku obrazów 3D – także jakości i rozmiary nanoszonych tekstur. Zadanie Ile pamięci RAM karty graficznej (grafika 2D) potrzeba do wyświetlania 24 – bitowej palety kolorów przy rozdzielczości ekranu 1024x768. Na wydajność podsystemu graficznego wpływ ma szerokość i szybkość magistrali, która łączy pamięć RAM karty graficznej z układem GPU.
6
Konwerter cyfrowo – analogowy (DAC,RAMDAC)
zamienia sygnał cyfrowy (generowany przez kartę graficzną) na postać analogową (obraz w monitorach kineskopowych CRT) RAMDAC – zawiera pamięć SRAM, służącą do przechowywania mapy kolorów
7
Magistrala rozszerzeń
PCI Express PCI AGP ISA itp.
8
BIOS karty graficznej (ang. Basic Input/Output System)
BIOS umożliwia działanie karty graficznej, zanim zostanie wczytany system operacyjny, oraz pozwala na wykonywanie instrukcji karty przez oprogramowanie systemowe.
9
Zestawienie wyjść: D-SUB (VGA) DVI TV – Out (S-Video) HDMI
10
Monitor CRT
11
Budowa karty dźwiękowej
przetwornik ADC i DAC procesor DSP (ang. Digital Signal Processor) Interfejs MIDI - służy do podłączania do komputera cyfrowych instrumentów muzycznych w standardzie MIDI Generator dźwięku – generuje dźwięk dzięki zastosowaniu dwóch metod: Synteza FM Synteza Wavetable Pamięć ROM, RAM – zawiera próbki instrumentów standardu Wavetable Mikser dźwięku Wzmacniacz sygnałów wyjściowych – wzmacniacz sygnału wyjść przeznaczonych dla urządzeń pasywnych złącze magistrali – interfejs systemowy
15
Koniec
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.