Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałDobrogost Królik Został zmieniony 10 lat temu
1
GemiusAudience - szansa na Telemetrię w Internecie
Marcin Pery - Wiceprezes Zarządu Małgorzata Wołejko – Kierownik Badania Panelowego
2
Krótka historia o... badaniu telewizji
r. - John Logie Baird - wynalezienie telewizji r. Frank Johanson – metoda kodowania sygnału rozpoznająca liczbę aktywnych odbiorników r. – Telemetric S.A. – telewizyjny panel gospodarstw domowych Global eMarketing SA
3
Krótka historia o... badaniu telewizji czyli: marzenia nierealne...
r. Frank Johanson – metoda kodowania sygnału rozpoznająca liczbę aktywnych odbiorników r. – Telemetric S.A. – telewizyjny panel gospodarstw domowych Global eMarketing SA
4
Badanie polskiego Internetu - fakty
GemiusTraffic mierzący rzeczywistą oglądalność witryn internetowych ponad polskich witryn, wszystkie portale (Onet.pl, Wirtualna Polska, INTERIA.PL, Gazeta.pl) wszystkie sieci reklamowe (Ad.net, IDMnet, ARBOmedia, QNet: ponad 300 renomowanych witryn) większość witryn komercyjnych (sektor bankowo-finansowy, telekomunikacyjny, internetowy, samochodowy, medialny, ...) Global eMarketing SA
5
Badanie polskiego Internetu - fakty
Badanie PBI i Prawdziwy Profil największe i bezprecedensowe Polskie Badanie Internetu ponad panelistów z zainstalowanymi miernikami mierzącymi ich aktywność w Internecie monitorowanie ponad tysięcy komputerów pełne dane społeczno-demograficzne i behawioralne Global eMarketing SA
6
Internet - medium inne niż wszystkie
Interaktywność znamy każde kliknięcie i każdą akcję internauty Wielostrumieniowość w tym samym czasie na tym samej witrynie można wyświetlać rożne treści - każdemu użytkownikowi osobno Rozdrobnienie rynku nieskończona liczba witryn – największa trudność w każdych badaniach Global eMarketing SA
7
Telemetria – GemiusAudience Podobieństwa
Dokładność danych Precyzja pomiaru Użycie mierników na komputerach Zastosowanie metody badania ciągłego Określanie demografii osób Global eMarketing SA
8
Telemetria – GemiusAudience Różnice
Nieklasyczne metody budowy próby Nieklasyczna wielkość próby Wykorzystywanie danych o całej populacji Global eMarketing SA
9
Wyzwania stojące przed badaniem
Duża zmienność panelu Rozdrobnienie rynku i ogromna liczba podmiotów medialnych Ogromna ilość zdarzeń do przetworzenia – Problemy autoselekcji Systemy komunikacji z panelistami Odpowiednia wielkość panelu Specjalistyczne procedury i rozwiązania technologiczne Kontrola wyników Global eMarketing SA
10
Rozdrobnienie rynku - Odpowiednia wielkość panelu
Próba osób pozwoliłaby dostarczyć wiarygodne dane tylko dla witryn o oglądalności powyżej użytkowników miesięcznie w grupie celowej Takich witryn i serwisów jest około 3% wśród obecnie badanych (około 50 na badanych) Próba internautów liczy ponad panelistów Global eMarketing SA
11
Ogromna ilość danych do przetworzenia - technologia
Ponad elementarnych zdarzeń na sekundę Ponad 1 TB danych źródłowych miesięcznie Global eMarketing SA
12
Problemy autoselekcji - kontrola wyników
Dane o całym Internecie z Systemu GemiusTraffic – ponad mierzonych witryn Dobowe wzory zachowań w Internecie Całkowita liczba odsłon na danym serwisie Kontrola autoselekcji próby Global eMarketing SA
13
Szansa na Telemetrię w Internecie?
Badanie GemiusAudience ma szansę stać się takim przełomem w badaniach Internetu, jakim było wprowadzenie Telemetrii w badaniach telewizyjnych Global eMarketing SA
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.