Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

W prezentacji korzystamy z raportów: 1. PricewaterhouseCoopers: Global entertainment and media Outlook: 2009-2013; 2. Entertainment Software Association:

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "W prezentacji korzystamy z raportów: 1. PricewaterhouseCoopers: Global entertainment and media Outlook: 2009-2013; 2. Entertainment Software Association:"— Zapis prezentacji:

1

2 W prezentacji korzystamy z raportów: 1. PricewaterhouseCoopers: Global entertainment and media Outlook: 2009-2013; 2. Entertainment Software Association: Essential Facts About Computer and Video Game Industry 2010. Wszystkie założenia/prognozy pochodzą z tych raportów.

3 CITY INTERACTIVE – INFORMACJE Producent, wydawca i dystrybutor gier video działający na skalę międzynarodową Siedziba główna w Warszawie Spółka notowana na GPW od listopada 2007 Spółki zależne oraz biura: Stany Zjednoczone, Wielka Brytania, Niemcy 120 pracowników

4 CITY INTERACTIVE – INFORMACJE Licencjonowany wydawca gier na platformy Nintendo Dual Screen i NINTENDO Wii na terenie Europy, Ameryki Północnej i Południowej oraz Australii Licencjonowany wydawca gier na platformę Microsoft Xbox 360® Licencjonowany wydawca gier na platformę Sony PlayStation® 3 na terenie Ameryki Północnej Studia produkcyjne: Warszawa, Katowice, Rzeszów, Poznań, Bydgoszcz

5 Największym rynkiem gier w najbliższych latach pozostanie rynek gier na konsole: Sony PlayStation® 3, Microsoft Xbox 360® i NINTENDO Wii. Na ogólny sukces rynku wpływa też popularność konsol przenośnych: Nintendo Dual Screen i PlayStation Portable®. Wartość rynku gier video w Ameryce Północnej, Europie, Azji i Ameryce Południowej wzrośnie z 51, 4 mld USD (dane za 2008 rok) do 73, 5 mld USD w roku 2013, wzrastając o 7,4% rocznie. City Interactive jest licencjonowanym wydawcą oraz producentem gier na konsole: Microsoft Xbox 360® Sony PlayStation® 3 NINTENDO Wii NINTENDO Dual Screen Globalny rynek gier – prognozy ogólne

6 Wartość rynku wzrośnie dynamicznie, wraz z coraz większą popularnością szerokopasmowych połączeń internetowych. Coraz więcej gier wykorzystuje możliwości rywalizacji online i sprzedaży gier w sieci. Prognozy analityków zgodnie zakładają, że rok 2012 może przynieść nową generację konsol do gier, co powinno stanowić o kolejnym wzroście wartości rynku. Najszybciej rozwijającym się rynkiem w najbliższych latach będzie rynek gier na smartphoney (tzw. gry wireless). Pojawiają się nowe urządzenia pozwalające na szybkie ściąganie gier, oraz oferujące lepszą grafikę i większe ekrany. Firma City Interactive zdecydowała w lutym 2011 o wejściu na rynek gier na smartphoney. Globalny rynek gier – prognozy ogólne

7 Wielka Brytania #1 Polska #1 Austria #1 Niemcy #2 A także TOP 10 w krajach: Stany Zjednoczone Australia Francja Szwecja Norwegia Przed nami premiera gry na Sony PlayStation ® 3 14 kwietnia 2011 Stworzyliśmy bardzo silną markę! Ponad milion sprzedanych kopii do tej pory!

8

9 Region EMEA (Europa, Bliski Wschód i Afryka) to największy rynek. Zakładany wzrost z 18,1 mld dolarów w 2008 roku do 25,3 mld dolarów w roku 2013. Średni roczny wzrost o 6,9 %. Drugi największy rynek, Ameryka Północna, wzrośnie z 16,2 mld dolarów w 2008 roku do 21,6 mld dolarów w roku 2013. Średni roczny wzrost o 5,8%. Najszybciej wzrastającym rynkiem będzie Azja. Wartość rynku wzrośnie z 15,7 mld dolarów (2008) do 24,7 mld dolarów (2013). Średni roczny wzrost to 9,4%. Firma City Interactive jest obecna na tych wszystkich rynkach. Wzrost wartości globalnego rynku gier (wg regionów)

10 Największą wartość od lat notuje rynek gier na konsole. W 2008 roku jego wartość wyniosła 30,4 mld dolarów, w 2013 wyniesie 39,7 mld dolarów. Średni roczny wzrost to 5,5%. Źródło: PricewatrhouseCooper, Wilkofsky Gruen Associates Wzrost wartości globalnego rynku gier (wg nośników)

11 Rynek gier na platformy typu smartphone (tzw. gry wireless) jest jednym z najdynamiczniej rozwijających się na świecie. Wg prognoz eksperckich PricewaterhouseCoopers, w samej tylko Ameryce Północnej w 2013 roku jego wartość wyniesie 1,3 mld dolarów. Prognozy dla rynku europejskiego (w tym bliski wschód i Afryka) to 3,1 mld dolarów wartości rynku w 2013. Olbrzymi wzrost zapowiadany jest również na rynku azjatyckim, który w 2013 roku może osiągnąć wartość nawet 8,2 mld dolarów! Rynek gier smartphone – prognozy ogólne Firma City Interactive w lutym 2011 podjęła decyzję o powołaniu oddzielnej spółki zajmującej się produkcją gier na smartphoney

12 Szybki wzrost rynku nowych platform do gier Najszybciej rozwijającym się segmentem rynku są gry online i na telefony typu smartphone (iPhone, Android, itp.) Wartość rynku gier online (w tym sektor tzw. social games np. na platformę Facebook) będzie notować średni roczny wzrost na poziomie 10,6 % i w 2013 roku wyniesie 13,7 mld dolarów. Wartość rynku gier smartphone będzie notować średni roczny wzrost na poziomie 13,8% i w 2013 roku wyniesie 13,4 mld dolarów. City Interactive bardzo uważnie przygląda się rynkowi social games, badamy możliwości skutecznego wejścia w ten sektor. *Grafika pochodzi z gry CityVille wydanej przez firmę Zynga na platformę Facebook.

13 City Interactive jest jedyną polską firmą w branży, która nie tylko produkuje gry, ale samodzielnie wydaje je na całym świecie. Wszystkie inne rodzime firmy korzystają z pomocy zagranicznych wydawców, co znacznie zmniejsza realne przychody. City Interactive jest firmą, której produkcje mieszczą się w polskich realiach budżetowych, natomiast sprzedaż osiąga imponujące wyniki na skalę globalną. Wiele firm konkurencyjnych rozbudowuje budżety do granic możliwości, potem boryka się ze słabą, lub niewystarczającą sprzedażą swoich produktów. City Interactive jest największą firmą w polskiej branży. Praca nad dużą ilością gier jest racjonalnie rozłożona na wszystkie nasze studia producenckie. Za każdą grą stoi zespół specjalistów z danej dziedziny. Firma posiada cztery studia w Polsce i jedno w Londynie. Wiemy jak osiągnąć sukces!

14 Strategia firmy 2011/2012 Rozwój i maksymalizacja przychodów z marki Sniper: Ghost Warrior. Najpierw premiera pierwszej części gry na Sony PlayStation® 3 (kwiecień 2011), potem duża globalna promocja i wydanie Sniper: Ghost Warrior 2. Sniper: Ghost Warrior 2 tworzony jest na nowym, unikalnym silniku CryENGINE® 3 na konsole Microsoft Xbox 360®, Sony PlayStation® 3 i PC. Dynamiczne wejście na rynek smartphoneów. Przejęcie egzystujących studiów producenckich z całego świata i otwarcie własnego studia. Pierwsze przychody na tym polu firma planuje osiągnąć jeszcze w 2011 roku, a w roku 2012 powinny one stanowić istotną część przychodów całej grupy City Interactive. Wydanie Combat Wings: The Great Battles of WW2 na konsole Microsoft Xbox 360®, Sony PlayStation® 3, NINTENDO Wii oraz PC. Zupełnie nowa marka, która podobnie jak Sniper: Ghost Warrior, wypełni niszę na rynku. W założeniu, ma to być najlepsza gra w tematyce strzelanin lotniczych.

15 Wydanie gry Alien Fear na Microsoft Xbox 360®, Sony PlayStation® 3 oraz PC. Szybka gra akcji (strzelanina) osadzona w realiach science fiction. Na konsole tytuł ukaże się dystrybucji elektronicznej, co jest kolejnym krokiem w celu badania nowych rynków sprzedaży (tzw. digital download). Kolejną niezwykle silną marką City Interactive będzie niezapowiedziany jeszcze projekt oparty na realiach II Wojny Światowej, którego głównym twórcą będzie Stuart Black – legenda światowej branży gier, w tej chwili pracownik City Interactive. Firma rozważa również możliwość produkcji filmu opartego na marce Sniper: Ghost Warrior lub udzielenia licencji na stworzenie takiego filmu firmie zewnętrznej. Strategia firmy 2011/2012

16 GRAPLATFORMADATA WYDANIA Sniper: Ghost WarriorSony PlayStation® 3Kwiecień 2011 Combat Wings: The Great Battles of WWII Sony PlayStation® 3 Microsoft Xbox 360® NINTENDO Wii PC Q2 2011 Alien FearSony PlayStation® 3 Microsoft Xbox 360® PC Q3 2011 Sniper: Ghost Warrior 2Sony PlayStation® 3 Microsoft Xbox 360® PC Q3 2011 Plan wydawniczy kluczowych tytułów City Interactive

17 Globalny rynek gier – ważne fakty W 67% amerykańskich mieszkań używa się konsoli lub PC do grania w gry. Średnia wieku graczy w USA to 34 lata. Są to osoby ze stałymi dochodami na wysokim poziomie. Firma Zynga, producent gier online i wireless, po okresie szybkiego wzrostu jest wyceniana na 7-9 mld dolarów! Gra na iPhonea, Angry Birds, została ściągnięta 50 mln razy! Najlepiej sprzedającym się gatunkiem są gry akcji/strzelaniny: 31,7% rynku. Takie gry produkujemy właśnie w City Interactive. Każda z naszych najbliższych produkcji mieści się w tym gatunku.

18 Rachunek Zysków i Strat

19 Aktywa

20 Pasywa

21

22 City Interactive: Stany Zjednoczone, Kanada, Wielka Brytania Mamy bezpośrednie relacje z głównymi sieciami sprzedaży na omawianych rynkach. Współpracujemy z firmami logistycznymi (magazynowanie i dostawa towaru do sklepów). Ponad 75% rynku w Ameryce Północnej jest kontrolowane przez cztery główne sieci sprzedaży. Reprezentanci sprzedażowi City Interactive są obecni we wszystkich najważniejszych miastach, z których operują największe sieci sprzedaży, m.in. Dallas, Minneapolis, Toronto, Londyn. Dzięki sukcesowi gry Sniper: Ghost Warrior jesteśmy w stanie zwiększyć zamówienia sieci sprzedaży na kolejne tytuły od City Interactive.

23 City Interactive: Stany Zjednoczone, Kanada, Wielka Brytania W planach zakup produktów i przejęcia studiów, które wpasowują się w obecną strategię wydawniczą firmy. Podpisaliśmy umowę na wydanie gry Trackmania (konsole NINTENDO WII i NINTENDO Dual Screen) na rynek północnoamerykański. Na wielu płaszczyznach operacyjnych (m.in. marketing) korzystamy z niezwykle kompetentnych pracowników biura warszawskiego. Dzięki temu, nie musimy zatrudniać pracowników w Ameryce Północnej i Wielkiej Brytanii. Efektywnie organizujemy nasz PR i Marketing anglojęzyczny, by nie dublować działań na rynkach USA i Wielka Brytania. Sukces gry Sniper: Ghost Warrior wpłynął na naszą pozycję rynkową, stanowiąc zachętę dla coraz lepszych kandydatów do pracy w City Interactive.

24 Dziękujemy za uwagę ! W razie pytań prosimy o kontakt: b.sikorska@pandl.plb.sikorska@pandl.pl


Pobierz ppt "W prezentacji korzystamy z raportów: 1. PricewaterhouseCoopers: Global entertainment and media Outlook: 2009-2013; 2. Entertainment Software Association:"

Podobne prezentacje


Reklamy Google