Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałRostek Para Został zmieniony 10 lat temu
1
Praktyka lekarska w dobie ubezpieczeń Romuald Krajewski
2
Ubezpieczenia, Warszawa, 20082 Zasady i praktyka Czego oczekuję zgłaszając się do lekarza:
3
Ubezpieczenia, Warszawa, 20083 Zasady i praktyka Czego oczekuję zgłaszając się do lekarza: że będzie dbał o zmniejszenie wydatków ubezpieczyciela
4
Ubezpieczenia, Warszawa, 20084 Zasady i praktyka Czego oczekuję zgłaszając się do lekarza: że będzie dbał o zmniejszenie wydatków ubezpieczyciela, że ograniczy zawartość świadczenia, ponieważ na pewno będzie musiał leczyć innych chorych w takiej samej sytuacji, jak ja
5
Ubezpieczenia, Warszawa, 20085 Zasady i praktyka Czego oczekuję zgłaszając się do lekarza: że będzie dbał o zmniejszenie wydatków ubezpieczyciela, że ograniczy zawartość świadczenia, ponieważ na pewno będzie musiał leczyć innych chorych w takiej samej sytuacji, jak ja, że nie skieruje mnie na kosztowne badania, jeżeli szpital jest bardzo zadłużony i zagrożony egzekucją komornika lub zamknięciem
6
Ubezpieczenia, Warszawa, 20086 Zasady i praktyka Czego oczekuję zgłaszając się do lekarza: że będzie dbał o zmniejszenie wydatków ubezpieczyciela, że ograniczy zawartość świadczenia, ponieważ na pewno będzie musiał leczyć innych chorych w takiej samej sytuacji, jak ja, że nie skieruje mnie na kosztowne badania, jeżeli szpital jest bardzo zadłużony i zagrożony egzekucją komornika, że zapewni wszystko, co jest w tym miejscu dostępne i poinformuje o potrzebie świadczeń dostępnych w innych miejscach.
7
Ubezpieczenia, Warszawa, 20087 Zasady i praktyka Jaka jest naczelna zasada etyki lekarskiej ?
8
Ubezpieczenia, Warszawa, 20088 Zasady i praktyka Jaka jest naczelna zasada etyki lekarskiej ? Salus aegroti suprema lex esto.
9
Ubezpieczenia, Warszawa, 20089 Zasady i praktyka Lekarze są przede wszystkim zobowiązani do chronienia i reprezentowania potrzeb indywidualnego pacjenta. Płatnicy często i chętnie zmuszają świadczeniodawców (głównie lekarzy) do realizowania w praktyce ograniczeń wynikających z określonego poziomu finansowania (kapitacja, całościowe kontrakty, grupowanie).
10
Ubezpieczenia, Warszawa, 200810 Oczekiwania Dopływ środków Stawki rozliczeniowe pomiędzy krajami UE (jednolita metodologia, 2005): Obywatel (zł)Emeryt (zł) Luksemburg6251893 Francja4851222 Austria4371040 Niemcy2741107 Hiszpania153798 Czechy107338 Polska41,02131,53
11
Ubezpieczenia, Warszawa, 200811 Oczekiwania Poprawa możliwości wyboru dla pacjenta – pacjent powinien być głównym podmiotem systemu i podejmować decyzje o miejscu i sposobie leczenia.
12
Ubezpieczenia, Warszawa, 200812 Oczekiwania Jasna i zrozumiała informacja o tym, co się należy Koszyk świadczeń Lista świadczeń
13
Ubezpieczenia, Warszawa, 200813 Oczekiwania Standardy dostępności i zawartości świadczenia Unikanie konfliktu różnego statusu – lepsze ubezpieczenie nie może ograniczać tego, co (choćby tylko w deklaracjach) zapewnia ubezpieczenie podstawowe.
14
Ubezpieczenia, Warszawa, 200814 Nowe rozwiązania Odszkodowania za utratę zdrowia w wyniku niepożądanych następstw bez dowodzenia winy. Szwecja, Dania, Francja, Nowa Zelandia, Kanada Dużo większe szanse na otrzymanie odszkodowania.
15
Ubezpieczenia, Warszawa, 200815 Nowe rozwiązania Dostosowanie rekompensaty do potrzeb pacjenta (finansowa, leczenie w wyspecjalizowanych ośrodkach, specjalne metody leczenia, pomoc/opieka itd). Otwarta dyskusja o niepożądanych zdarzeniach (no-blame culture) i poprawa bezpieczeństwa. Ograniczenie frywolnych roszczeń.
16
Ubezpieczenia, Warszawa, 200816 Podsumowanie Różnorodność rozwiązań ubezpieczeniowych jest bardzo pożądana. Miejsce i zawartość ubezpieczeń muszą być jasno określone. Przerzucanie na świadczeniodawców realizacji ograniczeń powoduje utratę zaufania – również do ubezpieczyciela. Ubezpieczenie od skutków niepożądanych zdarzeń związanych z leczeniem jest niezbędnym uzupełnieniem systemu.
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.