Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
1
Sztuka i Internet
2
PODZIAŁ SZTUK ONLINE: 1. Sztuka w Internecie 2. Sztuka Internetu
3
Podstawową różnicą między sztuką w Internecie a sztuką Internetu jest
sposób funkcjonowania: sztuka w Internecie istnieje przede wszystkim poza Sieci i wykorzystuje ją jedynie jako medium i jeden z wielu sposobów dotarcia do odbiorcy, net-art.- internet staje się tworzywem, naturalnym środowiskiem, kontekstem, a w wielu wypadkach również tematem dzieł - słowemdomeną i racją bytu takiej sztuki.
4
Sztuka Internetu Sztuka, której głównym medium, a najczęściej również tematem jest Internet. Istnieje tu podobieństwo do sztuki wideo używającej przekazu wizualnego jako nośnika i jako tematu, lecz z większym jeszcze naciskiem na temat niż na ów nośnik.
5
Sztuka internetu może przyjąć konkretną formę w postaci:
artystycznych stron www, sztuki w , artystycznego oprogramowania internetowego, bazujących na internecie lub połączonych w sieć instalacjach, online wideo, pracach radiowych lub audio, sieciowych występach i instalacjach lub występach offline.
6
Jakie ma być dzieło sztuki Internetu?
Projekt stworzny przy pomocy technik właściwych dla Internetu (język html, hipertekst, dhtml, animacje flash, skrypt java, php, itp.) Projekt musi być interaktywny powinien zacierać granice między odbiorcą i twórcą Powinien wykorzystywać wielopoziomowość i abstrakcyjność sieci Powinien być ponadlokalny
7
Maria Gołaszewska twierdzi, że: naddanie symboliczne i emocjonalne sztuki multimedialnej polega na tym, iż działa ona na zasadzie „magii”- zaangażowany odbiorca traktuje te sztukę jako coś niezwykłego, artystyczno-technologiczny totem naszych czasów.
8
Podgatunki sztuki Internetu
form art, net radio, browser art, sztuka web, sztuka spamu, ascii art i poezja kodu, software art. Inny możliwy podział to: eksperymenty z nielinearną narracją hipertekstu netaktywizm- wykorzystywanie interaktywności sieci w kontaktach z odbiorcą. (powiązane z ideą obywatelskiego nieposłuszeństwa) performance transmitowany za pomocą webcamów.
9
Przykłady projektów: BetaSpace- jest rozwijającym się miejscem dla artystów korzystających z nowych mediów i sztuki sieci. Ada'Web – ważna, wczesna galeria sztuki internetowej, obecnie część stałej kolekcji Walker Art Center. jodi – grupa jodi. FORM – realizacja Alexei Shulgin. nettime – Pierwsze forum społecznościowe skupiające net.artystów. abstraction-now– Projekt online prezentujący współczesne działania artystyczne wykorzystujące szeroko pojętą sztukę komputerową osadzoną w strukturze sieci. NULLPOINTER– gry / cod / art / audio. electroboutique – Kiosk, artefakty ery post-digital.
10
Sztuka internetu - koty pozują na kawałku tektury
11
Sztuka w portalach społecznościowych
Takie serwisy jak facebook, wikipedia, g+, a na polskim lokalnym gruncie grono.net, n-k.pl, fotka.pl, stworzyły środowisko do nowych form socjalizacji i co równie ważne pozwoliły milionom jednostek na produkcję i dystrybucję informacji o nich samych. Sztuka ta objawiała się w przerabianiu zdjęć i grafik , zestawianiu ich w galeriach, dowcipnych komentarzach, zbitkach słownych, brawurze przedstawiania się jako niezależne, nierzadko buntownicze indywiduum.
12
Strony poświęcone sztuce i architekturze
Po wejściu na stronę można znaleźć ogromną ilość linków do przeróżnych stron o sztuce. Np.:
13
W węższej skali, na web 2.0 opierają się wszelkie serwisy pozwalające na upowszechnianie wyników twórczej ekspresji nieprofesjonalnych użytkowników internetu. W szczególności przodują w tym portale dla muzyków oraz fotografów-amatorów i półprofesjonalistów, w ramach których umożliwia się stworzenie własnego profilu oraz zaprezentowanie twórczości. Mniejsze pod względem zasięgu i popularności, są serwisy dla parających się literaturą, grafiką, malarstwem czy wszelkimi innymi formami artystycznej ekspresji. Przodują w tym takie serwisy jak: bandcamp,devianart, myspace, flickr.
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.