Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałŚwiętopełk Gil Został zmieniony 10 lat temu
1
Projekt systemowy Atrakcyjna szkoła drogą do sukcesu
2
Plan wystąpienia Program szkoleń trenerów zajęć sportowych w szkołach podstawowych Cel ogólny Cele szczegółowe Plan szkolenia Program zajęć sportowych dla uczniów szkół podstawowych z klas 4-6 Cele ogólne Charakterystyka poszczególnych bloków Kontakt
3
Program szkoleń trenerów zajęć sportowych w szkołach podstawowych Cel ogólny kursu jest ukierunkowany na przygotowanie nauczycieli wychowania fizycznego do prowadzenia zajęć pozalekcyjnych oraz organizacji i prowadzenia obozów integracyjno- sportowych.
4
Program szkoleń trenerów zajęć sportowych w szkołach podstawowych Cele szczegółowe Po kursie uczestnik szkolenia powinien posiąść umiejętności: wspierania dzieci; organizowania zajęć pozalekcyjnych; organizowania zajęć na obozach; diagnozowania potrzeb dzieci; doboru metod i środków dydaktycznych.
5
Plan szkolenia (22 godziny zajęć) organizacja zajęć pozalekcyjnych – 2 godz.; równość szans – 2 godz.; wykorzystanie materiałów dydaktycznych i dostosowanie programu do potrzeb szkoły – 2 godz.; prowadzenie zajęć uzupełniających brakujące umiejętności ruchowo-motoryczne (w tym aerobowe) poprawiające sprawność fizyczną, redukujące nadwagę itp. - 1 godz.;
6
Plan szkolenia (22 godziny zajęć) Zajęcia rozwojowe promujące grę w piłkę nożną – 3 godz.; Zajęcia rozwojowe promujące aerobik, taniec itp. – 3 godz.; Zajęcia rozwojowe promujące kulturę żeglarską – 3 godz.;
7
Plan szkolenia (22 godziny zajęć) Zajęcia promujące rekreacje i turystykę (turystyka rowerowa, piesza, turnieje, itp.) – 2 godz. Organizacja i prowadzenie obozów integracyjno-sportowych – 2 godz. Zajęcia terapeutyczne, dyscyplinujące, uspołeczniające – 2 godz.
8
A wszystko po to, aby odnaleźć drogę do sukcesu
9
Program zajęć sportowych dotyczących wyrównywania szans uczniów szkół podstawowych z klas 4-6 Główne cele programu: wyrównanie szans uczniów szkół podstawowych z klas 4-6; wszechstronne przygotowanie sprawnościowe, polegające na kształtowaniu i doskonaleniu podstawowych zdolności motorycznych (szybkości, koordynacji ruchowej, gibkości); propagowanie zdrowego stylu życia poprzez rekreacyjną aktywność fizyczną.
10
Program zajęć sportowych dotyczących wyrównywania szans uczniów szkół podstawowych z klas 4-6 Główne cele programu: działania wychowawcze poprzez: wdrażanie do realizacji aktywności ruchowej oraz określenie roli czasu wolnego i wypoczynku w rzeczywistości; rozładowanie napięć psychicznych oraz skierowanie nagromadzonej energii w stronę aktywności fizycznej; pokonywanie barier nieśmiałości i zahamowań; rozwijanie ekspresji ruchowej.
11
Blok zajęć uzupełniających brakujące umiejętności ruchowo- motoryczne (w tym aerobowe), poprawiające sprawność fizyczną itp. Nabywanie umiejętności samooceny i samokontroli w odniesieniu do własnej sylwetki i postawy ciała. Poznanie sposobów badania własnych uzdolnień ruchowych. Rozwijanie i doskonalenie sprawności ruchowej i tężyzny fizycznej uczniów. Poznanie zasad i podstawowych elementy różnych zespołowych gier sportowych. Formy spędzania czasu wolnego z wykorzystaniem sportu, rekreacji i turystyki.
12
Blok zajęć rozwojowych promujących grę w piłkę nożną (w szkole i na 5-dniowym obozie integracyjno-sportowym) Opanowanie terminologii i podstawowych przepisów piłki nożnej w realizacji zadań indywidualnych i zespołowych. Dostarczenie motywów uczestnictwa w zajęciach sportowych. Współpraca w grupie w celu osiągnięcia zamierzonego wyniku. Pomoc słabszym. Samodzielne stosowanie nabytej wiedzy i umiejętności z zakresu techniki i taktyki. Stosowanie w codziennej praktyce zasady fair-play.
13
Blok zajęć rozwojowych promujących aerobik, taniec itp. (w szkole i na 5-dniowym obozie integracyjno-sportowym).. Wspomaganie harmonijnego rozwoju psychofizycznego uczniów. Kształtowanie i rozwijanie zdolności rytmiczno-tanecznych, harmonii i piękna ruchu. Propagowanie aerobiku jako formy aktywności sportowo-rekreacyjnej do realizacji w czasie wolnym (aktywna forma wypoczynku). Pogłębienie wiedzy dotyczącej ruchu fitness, aerobiku, gimnastyki artystycznej, a także wpływu regularnie podejmowanej aktywności ruchowej na organizm.
14
Blok zajęć rozwojowych promujących kulturę żeglarską (w szkole i na 5-dniowym obozie integracyjno-sportowym) Promowanie kultury żeglarskiej. Nauka samodzielnego obsługiwania i poprawnego żeglowania. Przestrzeganie zasad etyki i etykiety jachtowej. Kształtowanie pozytywnych cech osobowości.
15
Blok zajęć promujących rekreację i turystykę Obniżenie zachowań agresywnych i patologicznych wśród uczniów SP poprzez aktywny udział w zajęciach sportowo – rekreacyjnych. Propagowanie zdrowego stylu życia. Kształtowanie poczucia przynależności do regionu.
16
Blok zajęć terapeutycznych, dyscyplinujących, uspołeczniających Uczenie akceptacji i szacunku dla drugiego człowieka. Nauka i ćwiczenie zachowań asertywnych. Ograniczanie agresji i przemocy. Wzbudzanie w uczniach poczucia odpowiedzialności za swoje zdrowie.
17
A wszystko po to, aby uniknąć biernego wypoczynku …
18
Kontakt Biuro projektu Zachodniopomorskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli ul. Gen. J. Sowińskiego 68 70-236 Szczecin tel. 91 435 06 29 e-mail: szkola@zcdn.edu.pl www.szkola.zcdn.edu.pl
19
Dziękuję za uwagę
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.