Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
1
Projektowanie interfejsów
Ćwiczenia KCK 2013 Agnieszka Mozol
2
Projektowanie alternatyw
Definiowanie wymagań Projektowanie alternatyw Ewaluacja A simple interaction design lifecyle model PRODUKT Prototypowanie
3
Projektowanie alternatyw
Definiowanie wymagań Projektowanie alternatyw Ewaluacja A simple interaction design lifecyle model PRODUKT Prototypowanie
4
Projektowanie alternatyw
Definiowanie wymagań Projektowanie alternatyw Ewaluacja A simple interaction design lifecyle model PRODUKT Prototypowanie
5
Projektowanie alternatyw
Definiowanie wymagań Projektowanie alternatyw Ewaluacja A simple interaction design lifecyle model PRODUKT Prototypowanie
6
Projektowanie Prototypowanie alternatyw Prototyp:
- pojedyncza manifest designu ktory pozwala na interakcje z systemem oraz jego ewaluacje - protypy pomagaja w : -- komunikowaniu idei, pomagaja w projektowaniu poprzez konkretyzowaniu pomyslow, pomagaja wybrac pomiedzy alternatywami, low fidelity / high fidelity
7
Jakie mamy rozwiązania do wyboru?
Jakie są wymagania? poprawa błędów - przeprojektowanie nowy produkt Jakie mamy rozwiązania do wyboru? benchmark rynku standardy kreacja Jakie są alternatywne rozwiązania Które z rozwiązań jest najlepsze? Projektowanie rozpoczyna się po ustaleniu wymagań Projektt powstaje w iteracjach: design - evaluation - redisign Sa dwa typy projektowania: - koncepycjne - fizyczne Koncepcyjne - rozwoj modelu koncepcyjnego ktory ujmuje co produt bedzie robil, jak sie bedzie zachowywał, it is a high level description of how a system is organized and operates, - fizyczne - detale struktura, ekranu, menu, kolory Aby móc ocenić design trzeba go przedstawić w postaci prototypu
8
Jakie mamy rozwiązania do wyboru?
Jakie są wymagania? poprawa błędów - przeprojektowanie nowy produkt Jakie mamy rozwiązania do wyboru? benchmark rynku standardy kreacja Jakie są alternatywne rozwiązania Które z rozwiązań jest najlepsze? Projektowanie rozpoczyna się po ustaleniu wymagań Projektt powstaje w iteracjach: design - evaluation - redisign Sa dwa typy projektowania: - koncepycjne - fizyczne Koncepcyjne - rozwoj modelu koncepcyjnego ktory ujmuje co produt bedzie robil, jak sie bedzie zachowywał, it is a high level description of how a system is organized and operates, - fizyczne - detale struktura, ekranu, menu, kolory Aby móc ocenić design trzeba go przedstawić w postaci prototypu
9
smaschingmagazine.com/
ui-patterns.com/ uxporn.com/ ?
10
Navigation Tabs The user needs to navigate among sections of a website and while having clear indication of what section the user is currently looking at. podaje kiedy uzywac racjonalizuje uzycie czxesto tez kiedy nie uzywac opis jak powinno działąc
11
Navigation Tabs
12
Jakie mamy rozwiązania do wyboru?
Jakie są wymagania? poprawa błędów - przeprojektowanie nowy produkt Jakie mamy rozwiązania do wyboru? benchmark rynku standardy kreacja Jakie są alternatywne rozwiązania Które z rozwiązań jest najlepsze? Projektowanie rozpoczyna się po ustaleniu wymagań Projektt powstaje w iteracjach: design - evaluation - redisign Sa dwa typy projektowania: - koncepycjne - fizyczne Koncepcyjne - rozwoj modelu koncepcyjnego ktory ujmuje co produt bedzie robil, jak sie bedzie zachowywał, it is a high level description of how a system is organized and operates, - fizyczne - detale struktura, ekranu, menu, kolory Aby móc ocenić design trzeba go przedstawić w postaci prototypu
13
Jakie mamy rozwiązania do wyboru?
Jakie są wymagania? poprawa błędów - przeprojektowanie nowy produkt Jakie mamy rozwiązania do wyboru? benchmark rynku standardy kreacja Jakie są alternatywne rozwiązania Które z rozwiązań jest najlepsze? Projektowanie rozpoczyna się po ustaleniu wymagań Projektt powstaje w iteracjach: design - evaluation - redisign Sa dwa typy projektowania: - koncepycjne - fizyczne Koncepcyjne - rozwoj modelu koncepcyjnego ktory ujmuje co produt bedzie robil, jak sie bedzie zachowywał, it is a high level description of how a system is organized and operates, - fizyczne - detale struktura, ekranu, menu, kolory Aby móc ocenić design trzeba go przedstawić w postaci prototypu
14
Cel: przeprojektowanie strony psychologia.amu.edu.pl
Ćwiczenie 0 Cel: przeprojektowanie strony psychologia.amu.edu.pl Co zrobić: określić kto (jakie grupy) korzysta ze strony dla każdej z grup należy zdefiniować: treści jakich poszukują na tej stronie www praca jaka ma zostać wykonana dzięki wykorzystaniu tej strony www Czas: 10 min
15
Ćwiczenie 1 Cel: przeprojektowanie strony psychologia.amu.edu.pl Co zrobić: naszkicować własną propozycje dla strony głównej szkic powinien zawierać takie element jak: główną nawigacje strony opis zawartości na stronie głównej kluczowe elementy Czas: 15\20 min
16
Ćwiczenie 2 Cel: przeprojektowanie strony psychologia.amu.edu.pl Co zrobić: w grupach przedyskutować indywidualne pomysły wspólnie wypracować jeden projektu dla strony głównej Czas: 15\20 min
17
Praca domowa Zaprojektowanie strony psychologia.amu.edu.pl Narzędzia: Axure PRO Zakres: Strona główna 1 wybrana podstrona odpowiadająca głównym potrzebom użytkowników serwisu 1 projekt na 2 osoby Efekt: Archiwum z wyeksportowanym prototypem Termin: Mail:
18
Dziękuję Kontakt: Agnieszka Mozol
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.