Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
1
Blogi i fora – dlaczego warto?
3
Rok 2013… ROKIEM MOBILE??? ROKIEM BLOGOSFERY!
4
Rok 2013 przełomowy dla polskiej blogosfery
4 4
5
Kto chce współpracować z blogerami?
6
Dlaczego ? Są różnorodni Są kolorowi Są wyraziści Są pasjonatami
Im się chce! Są pomysłowi Są autentyczni, są sobą Znają i szanują swoich czytelników Nie boją się krytyki
7
„BLOGERZY nie MYŚLĄ JAK marketerzy, ale jak KONSUMENCI
” „BLOGERZY nie MYŚLĄ JAK marketerzy, ale jak KONSUMENCI Źródło: Raport Blogosfera 2012, Hatalska.com 7 7
8
Dziś blog… ..to coś więcej:
Raport do pobrania:
9
Zaangażowanie Liczba fanów: 1 049 640 Zaangażowanie: 0,5%
Źródło: Pierwszy raport badający aktywność największych polskich blogerów w mediach społecznościowych
10
Prawie 10 MLN polskich Internautów czyta blogi!
* Źródło: 2012 Mediascope Europe Raport Polska
11
34% czytelników blogów kupuje produkt pod wpływem informacji z bloga.
* Źródło: 2012 Mediascope Europe Raport Polska
12
>> Case studies Nissan Micra BRANŻA MOTORYZACJA
Wyjazd na Fashion Week w Łodzi Nissanem Micra, relacja z pobytu oraz wrażenia z użytkowania samochodu Udział wzięły: Jemerced, Charlize Mystery CEL: Promocja samochodu marki Nissan Micra Podkreślenie atutów auta Czas trwania: 7 dni
13
>> Case studies SONY X PERIA BRANŻA ELEKTRONICZNA CEL:
Prezentacja nowego telefonu Sony X PERIA S Przeprowadzenie testów telefonu przez znanych i wpływowych blogerów. Czas trwania: 2 tygodnie Udział wzięli: Alice Point, Charlize Mystery, AK74, Fashionelka, Bloo90fashion, Street Fashion in Krakow EFEKTY KAMPANII: Łącznie 25 różnorodnych wpisów o wynikach testu telefonu Czytelnicy blogów, którzy wzięli udział w akcji otrzymali wiarygodną recenzję produktu Ponad 114 tysięcy odwiedzin wpisów w ciągu 2 tygodni Telefon otrzymał pozytywne opinie – podkreślano jego design, jakość zdjęć i filmów, wielkość i rozdzielczość aparatu, dźwięk, często porównywano go do Apple Dodać nazwę branży 13 13
14
>> Case studies ROCA BRANŻA WYPOSAŻENIE WNĘTRZ CEL:
Wypromowanie konkursu na popularnych blogach wnętrzarskich. Zwiększenie rozpoznawalności nowych rozwiązań funkcjonalnych armatury łazienkowej firmy Roca. Promocja produktu w oparciu o przykłady jego zastosowania. Czas trwania: miesiąc Udział wzięli: Apetyczne wnętrze, Blok pełen wnętrz, Piękne wnętrza, Home and Design, Wyjątkowe Wnętrze, Arch.blox.pl, Babeczkaa.blox.pl EFEKTY KAMPANII: Cykl merytorycznych publikacji na 7 blogach o tematyce architektury wnętrz i designu. Około 500 autorskich projektów zgłoszonych w konkursie na serwisie Klienta. Zaprezentowanie na blogach estetycznych zdjęć aranżacji łazienek prezentujących zastosowanie 14 14
15
Możliwości współpracy
Obszary współpracy z blogosferą obejmują: Artykuły sponsorowane, Testy produktów lub sprzętu, Konkursy przeprowadzane na blogach, Promocje konkursów Klienta, Eventy z udziałem blogerów lub dla blogerów, Inicjacje akcji charytatywnych i społecznych na blogach.
17
MIEJSCE WYMIANY OPINII
Czym jest Forum? SPOŁECZNOŚĆ LUDZIE O PODOBNYCH ZAINTERESOWANIACH BAZA WIEDZY Do zmiany, forma slajdu. MIEJSCE WYMIANY OPINII PYTNIA I ODPOWIEDZI
18
Popularność forów dyskusyjnych
50% internautów przed podjęciem decyzji zakupowej, wyszukuje informacje o produktach i usługach na serwisach, forach i blogach** 70% użytkowników ufa rekomendacjom na forach dyskusyjnych** Ponad 9 MLN polskich internautów czyta fora dyskusyjne* Fora dyskusyjne zajmują trzecią pozycję w kategorii serwisów social media (za serwisami społecznościowymi i blogami)* *Źródło: MegaPanel PBI/ Gemius, 2012 **Badanie efektu ROPO GFK i Google dla Deutsche Bank u z 2010r 18
19
FORUM = MIEJSCE KSZTAŁTOWANIA OPINII O TWOIM PRODUKCIE
Do zmiany, forma slajdu.
20
Fora – dobre praktyki Każda firma ma prawo reagować na krytykę użytkowników i odpowiadać na ich zarzuty Reklama ukryta jest często zgłaszana przez użytkowników i usuwana przez moderatorów Reklama na forum musi być wyraźnie oznaczona 20
21
> Ekspert – wyróżnienie na forum
specjalista w danej dziedzinie udziela się na forum tematycznym odpowiada na zapytania użytkowników związane z tematem wokół marki nie promuje marki, lecz buduje jej wizerunek ekspercki forum dobierane jest indywidualnie do poruszanego tematu
22
Ambasador marki Ambasador: osoba promująca markę
udziela się na wielu forach tematycznych może zakładać nowe wątki prezentuje produkty firmy, opowiada o zaletach wyróżnienie wątków, w których bierze udział ambasador (w nagłówku forum) Nazwa ambasadora oznaczona jest kolorem
23
Obecność na forach - pozostałe możliwości
billboard Reklama banerowa Testy konsumenckie Konkursy Ankiety Wątki sponsorowane skyscraper rectangle
24
>> Case study Klient: Blend-a-Med Cel:
wzmocnienie eksperckiego wizerunku marki Blend-a-Med podkreślenie edukacyjnego charakteru akcji Klienta Miejsce: Forum „Zdrowe zęby” Działania: udzielanie porad użytkownikom przez eksperta Instytutu Blend-a-med Oral-B dr hab. n. med. Ewa Iwanicka-Grzegorek sponsoring forum „Zdrowe zęby” (doublebillboard, halfpage)
25
Fora w naszym portfolio
UU PV UU , PV UU , PV UU , PV UU , PV UU 122 016, PV 287 896 UU , PV UU , PV UU , PV UU , PV UU , PV UU 4 639, PV 80 302 UU 10 805, PV 22 557 UU 12913, PV
26
Blogi i fora – dlaczego warto?
Precyzyjne dotarcie z przekazem do wybranej grupy docelowej Jakościowe i angażujące treści budujące duży zasięg. Kształtowanie opinii konsumentów poprzez bezpośredni kontakt z nimi. Gromadzenie opinii o produktach i poznanie preferencji konsumentów. Budowanie lojalności marki poprzez dialog z klientem Wzmocnienie wizerunku marki jako eksperta Utrzymanie dobrego PR-u 26 26
27
Glossy Sociall - o nas
28
Zapraszamy do współpracy
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.