Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Rynek mediów w wybranych krajach Europy Wschodniej Warszawa, 05.03.2007.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Rynek mediów w wybranych krajach Europy Wschodniej Warszawa, 05.03.2007."— Zapis prezentacji:

1 Rynek mediów w wybranych krajach Europy Wschodniej Warszawa, 05.03.2007

2

3 Wybrane kraje – obszar, ludność LUDNOŚĆ W 000

4 Wybrane kraje – PKB

5 Badania mediów Bułgaria: TNS Gallup, TGI Czechy: TNS, Amer Nielsen, MML (Market Media Lifystyle), TGI Litwa TNS Gallup, TGI Rosja TNS Gallup, TGI Słowacja TNS, MML (Market Media Lifystyle), TGI Ukraina TNS, GfK, TGI

6 Penetracja telewizji (% gospodarstw domowych) (gosp.50.000+)

7 Ilość czasu poświęcana na oglądanie telewizji w minutach w ciągu doby

8 Rynek telewizyjny – największe stacje TV (zasięg techniczny)

9 Rynek telewizyjny – cennikowe koszty dotarcia (CPT w USD trzech wiodących stacji telewizyjnych na każdym rynku)

10 Rynek telewizyjny – prognozy inflacyjne na lata 2007-8

11 Liczba komercyjnych stacji radiowych

12 Liczba tablic outdoorowych

13 Popularność kina

14 Penetracja internetu % populacji mającej dostęp do internetu

15 Konsumpcja mediów w populacji DZIENNIE (%)MIESIĘCZNIE (%) DZIENNIKITVRADIOINTERNETMAGAZYNYKINO BUŁGARIA 32 (m) 5240 (m) 7 (m) 3422 CZECHY 35704458118 LITWA 92 (t) 7376NA75 (t) NA POLSKA 3375 15754 ROSJA 46785824 (m) 37NA SŁOWACJA 52897135*8329 UKRAINA 3178652535 *dane z rynku Słowackiego dotyczące internetu pochodzą z dwóch różnych źródeł Rosja – dane dla populacji miasta 100.000+

16 Wydatki na reklamę 2005 Rosja – estymacje netto; pozostałe kraje wydatki rate card

17 Dynamika wydatków na reklamę 2006/2005

18 Prognozy dynamiki wydatków na reklamę 2009/2005 Wg. raportu ZenithOptimedia; Ukraina – estymacje własne

19 Podział wydatków reklamowych na media 2005/6

20 10 największych kategorii reklamowych BUŁGARIACZECHYLITWAPOLSKAROSJA (TV) SŁOWACJAUKRAINA 1 TELEKOMUNIKAC JA ŻYWNOŚĆ I NAPOJE HANDEL DET.TELEKOMUNIKA CJA ZDROWIE I URODA TELEKOMUNIKA CJA 2 NAPOJETELEKOMUNIKA CJA PRE PAIDZDROWIENAPOJE I PIWOŻYWNOŚĆPIWO/ALKOHOL 3 KOSMETYKI PIWOMOTORYZACJAŻYWNOŚĆKOSMETYKIŚRODKI HIGIENY OS. 4 ŻYWNOŚĆMOTORYZACJATEL. MOBILNANAPOJESŁODYCZEFINANSEŻYWNOŚĆ 5 FINANSE TELEFONY KOMÓRKOWE SPRZEDAŻKOMUNIKACJAHOBBYNAPOJE 6 CHEMIA GOSP.HOBBYWITAMINYWYDAWCYCHEMIA DOMOWA MOTORYZACJAZDROWIE 7 PARAFARMACEU TYKI CHEMIA GOSP.FINANSEPARAFARMAC EUTYKI ZDROWIESŁODYCZE 8 MOTORYZACJASPRZEDAŻJOGURTYPRODUKTY CZEKOLADOWE TRANSPORTMARKETINGCHEMIA GOSP. 9 WYDAWNICTWAUSŁUGIPASTY DO ZĘBÓW ŚRODKI DO PIEL. WŁOSÓW ZWIĄZKI ZAWODOWE USŁUGIROZRYWKA 10 HOBBY, SPORTMAIL ORDERINTERNET I KOMUNIKACJA MOBILNA PRODUCTY LECZNE PERFUMYUBRANIAKOSMETYKI

21 10 największych reklamodawców BUŁGARIACZECHYLITWAPOLSKAROSJA (TV) SŁOWACJAUKRAINA 1 PROCTER & GAMBLE DANONEPROCTER & GAMBLE UNILEVERPROCTER & GAMBLE T MOBILEPROCTER & GAMBLE 2 MOBILTELT MOBILPETELE2PTCUNILEVERORANGEUMC 3 NESTLEPROCTER & GAMBLE OMNITELPROCTER & GAMBLE LOREALPROCTER & GAMBLE KYIVSTAR 4 COCA COLAVODAFONEBITEPTK CENTERTELNESTLESLOVAL TELECOM UNILEVER 5 GLOBULEUROTELRECKITT BENCKISER POLKOMTELMARSLOREALASTELIT 6 BTKUNILEVERVP MARKETNESTLEHENKEL NESTLE 7 HENKELVOLKSWAGENTV MARKETLOREALWIMM-BILL- DANN UNILEVERSAMSUNG 8 WRIGLESHENKELSVYTURYS- UTENOS TP S.A.DANONENESTLECOLGATE- PALMOLIVE 9 UNILEVERWALMARKBERLIN CHEMIEAGORABEE LINERECKITT BENCKISER KRAFT JACOBS 10 KRAFT JACOBSLOREALCOLGATE PALMOLIVE US PHARMACIAMOBILE TELESYSTEM VOLKSWAGENWRIGLEY

22 Wydatki na reklamę w mln USD


Pobierz ppt "Rynek mediów w wybranych krajach Europy Wschodniej Warszawa, 05.03.2007."

Podobne prezentacje


Reklamy Google