Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałPrzemek Miliński Został zmieniony 10 lat temu
2
SZLAK ZABYTKÓW TECHNIKI Pierwszy i jedyny taki szlak w Polsce
3
Szlak Zabytków Techniki należy
od stycznia 2010 r. do Europejskiego Szlaku Dziedzictwa Przemysłowego (ERIH)
4
SZLAK ZABYTKÓW TECHNIKI jest tematycznym, samochodowym szlakiem turystycznym, łaczącym obiekty związane z dziedzictwem przemysłowym województwa śląskiego. SZLAK ZABYTKÓW TECHNIKI to markowy produkt turystyczny prezentujący najważniejsze i najciekawsze pod względem walorów historycznych i architektonicznych obiekty poprzemysłowe w regionie śląskim.
5
SZLAK ZABYTKÓW TECHNIKI tworzą 32 obiekty związane z tradycją górniczą i hutniczą, energetyką, kolejnictwem, łącznością, produkcją wody oraz przemysłem spożywczym. W skład szlaku wchodzą istniejące muzea i skanseny, obiekty użyteczności publicznej, zamieszkałe kolonie robotnicze, działające zakłady pracy. Właścicielami poszczególnych obiektów są samorządy lokalne, osoby prywatne oraz przedsiębiorstwa prywatne i publiczne.
6
Według danych obiekty znajdujące się na SZLAKU ZABYTKÓW TECHNIKI odwiedza rocznie ok. PÓŁ MILIONA OSÓB. Struktura frekwencji jest zróżnicowana. W obiektach najpopularniejszych jest to ok. 50 tys. osób rocznie (5 obiektów), w obiektach najmniejszych ok. od kilkuset do kilku tys. ludzi rocznie, obiekty ogólnodostępne typu kolonie robotnicze i dworce – brak danych. Ok. 50% stanowią grupy młodzieży szkolnej.
7
Na szlaku...
15
Tablice informacyjne przy obiektach
16
Dojazd do poszczególnych obiektów
OZNAKOWANIE SZLAKU Dojazd do poszczególnych obiektów Projekt oznakowania szlaku tablicami drogowymi zrealizowany został przez Śląską Organizację Turystyczną. Łączna ilość tablic: 305 sztuk tj. ok. 10 tablic na obiekt (32 obiekty).
17
SERWIS INTERNETOWY
18
WYDAWNICTWA PROMOCYJNE
Mapa Szlaku Zabytków Techniki dostępna w obiektach, punktach IT, hotelach, na targach i imprezach promocyjnych w trzech wersjach językowych.
19
PRZEWODNIK PO SZLAKU ZABYTKÓW TECHNIKI
20
WYBRANE DZIAŁANIA promujące SZT
21
SZT jako element pierwszej ogólnopolskiej kampanii promocyjnej województwa śląskiego (23 marca – 4 maja 2009 r.)
22
REKLAMY W PRASIE
23
SZT jako element regionalnej kampanii promocyjnej województwa
śląskiego (maj 2009 r.) „Śląskie. Na wyciągnięcie ręki” 9 obiektów SZT w Wielkim konkursie pieczątkowym
24
Pierwsze wspólne stoisko promocyjne SZT
Stoisko promocyjne dla Szlaku Zabytków Techniki podczas I edycji Międzynarodowych Targów Turystyki Dziedzictwa Przemysłowego i Turystyki Podziemnej, września 2009 r. w Zabrzu
25
Podróż studyjna dla dziennikarzy i specjalistów ds
Podróż studyjna dla dziennikarzy i specjalistów ds. turystyki industrialnej oraz zarządców Szlaku Kultury Przemysłowej (Route der Industriekultur) z regionu Nadrenii Północnej-Westfalii (Niemcy) i przedstawicieli Europejskiego Szlaku Dziedzictwa Przemysłowego - kwiecień 2009 r.
26
Podróż studyjna dla dziennikarzy i specjalistów
ds. turystyki industrialnej z regionu Walonii (Belgia), Nord Pas de Calais (Franacja), Bas Rhin (Francja) oraz dla ekspertów ds. turystyki industrialnej i zarządców Szlaku Kultury Przemysłowej (Route der Industriekultur) z regionu Północnej Nadrenii-Westfalii (Niemcy) - wrzesień 2009 r.
27
Budżet dotychczasowych działań promocyjnych i związanych z utworzeniem SZT wyniósł 2 mln 800 tys. zł.
28
Działania wewnętrzne: Pogłębiamy współpracę
29
PODSTAWA DZIAŁAŃ Kluczowym momentem rozpoczynającym nowy etap w funkcjonowaniu Szlaku było opracowanie Planu marketingowego i wytycznych strategicznych promocji dla SZT Powstawał z aktywnym udziałem zarządców i właścicieli obiektów, Urzędu Marszałkowskiego, Śląskiej Organizacji Turystycznej i firmy MarketPlace z Grupa Eskadra.
30
Rozwój Szlaku – stan na początek 2010 r.
Zakończone dwa cykle szkoleniowe związane z audytami obiektów, opracowaniem Indywidualnych Planów Rozwoju oraz z powołaniem zespołów roboczych dla SZT (zespół ds. komunikacji wewnętrznej, zespół ds. promocji, zespół ds. pozyskiwania funduszy) i pre-rady Szlaku. Analiza frekwencji w obiektach należących do SZT.
31
Dalszy rozwój Szlaku Rozwój Szlaku poprzez:
Weryfikacja wdrażania ustaleń z Indywidualnych Planów Rozwoju – IV kwartał 2010. Audyty i ewentualne włączanie nowych obiektów do SZT (24 obiekty aspirujące!!!). Skategoryzowanie obiektów znajdujących się w SZT: „Gwiazdy techniki” i „Niecodzienne wrażenia”. Utworzenie i rozwój szlaków lokalnych w ramach SZT. Tworzenie samodzielnych produktów turystycznych.
32
Dalszy rozwój Szlaku Szkolenia kompetencyjne zgodnie z zapotrzebowaniem zgłaszanym przez zespoły robocze, w tym z obsługi klienta. Warsztat z przedstawicielami Szlaku Kultury Przemysłowej z Północnej Nadrenii-Westfalii i wyjazd studyjny do PNW. Prace nad programem lojalnościowym SZT.
33
Działania zewnętrzne Kampanie promocyjne i ważne wydarzenia w 2010 roku
34
Kampania regionalna SZT 2010
Zasięg: województwo śląskie Cele ogólne kampanii: zachęcenie do udziału w Święcie Szlaku i odwiedzania obiektów należących do Szlaku Zabytków Techniki Grupa docelowa: mieszkańcy województwa śląskiego Czas trwania: nieprzerwanie przez 4 tygodnie, początek kampanii nie wcześniej niż r. Kluczowe wydarzenie kampanii po pierwszym tygodniu jej trwania: Święto Szlaku.
35
Narzędzia zaplanowane do wykorzystania w kampanii:
reklamy na tablicach wielkoformatowych billboard sponsorski w TV, reklamy i audycje radiowe reklamy na autobusach miejskich, reklamy w prasie, insert w prasie codziennej, aktywności i działania społecznościowe w Internecie, działania z zakresu marketingu bezpośredniego, działania z zakresu public relations.
36
ŚWIĘTO SZLAKU – kluczowe wydarzenie kampanii
Termin: 12 czerwca 2010 r (sobota), przez cały dzień. Zasięg: miasta na terenie województwa śląskiego, w których znajdują się obiekty należące lub aspirujące do SZT. Organizatorzy Święta Szlaku: Urząd Marszałkowski Województwa Śląskiego, agencja reklamowa, samorządy lokalne, obiekty należące oraz aspirujące do SZT.
37
ŚWIĘTO SZLAKU – kluczowe wydarzenie kampanii
Program wydarzenia: różnorodne imprezy wpisujące się w tematyczny kontekst Święta Szlaku – np. „drzwi otwarte” obiektów, bezpłatne zwiedzanie, nocne zwiedzanie, fabularyzowane zwiedzanie, projekcje filmów, prelekcje, wystawy, pokazy, koncerty, gry terenowe, etc. Koordynator całości Święta Szlaku: agencja reklamowa wyłoniona przez Urząd Marszałkowski.
38
ŚWIĘTO SZLAKU – kluczowe wydarzenie kampanii
Finansowanie kampanii promującej Święto Szlaku i Szlak Zabytków Techniki – Urząd Marszałkowski. Budżet: 2,2 mln zł Inne źródła finansowania imprez w ramach Święta Szlaku: samorządy lokalne, obiekty należące i aspirujące do SZT. Dofinansowanie samorząd województwa.
39
EXTRASCHICHT – Północna Nadrenia Westfalia (NIEMCY)
40
W Zagłębiu Ruhry podobna impreza pn
W Zagłębiu Ruhry podobna impreza pn. EXTRASCHICHT organizowana jest od 9 lat. Odbywa się w jedną sobotnią noc przez 8 h. W 2009 r. w 40 miejscach odbyło się aż 120 wydarzeń. Łącznie wzięło w nich udział ok. 160 tys. uczestników.
41
Nakłady finansowe z budżetu Woj. Śl.
Działania szkoleniowe – łącznie ok. 100 tysięcy zł. Kampanie promocyjne Kampania wewnętrzna dedykowana SZT – 2,2 mln zł Udział tematyczny SZT w kampanii ogólnopolskiej po ok. 25% - ok. 1,25 mln zł Łączne nakłady: ponad 3,5 miliona złotych
42
tel. 32 203 00 52, e-mail: promocja@silesia-region.pl
Dziękuję za uwagę Kontakt: Adam Hajduga Wydział Promocji i Współpracy Międzynarodowej Urząd Marszałkowski Województwa Śląskiego tel , Ostrawa, 12 marca 2010 r.
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.