Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
1
AKTYWNE POSZUKIWANIE PRACY
kwiecień 2009 AKTYWNE POSZUKIWANIE PRACY
2
Zasady ogólne aktywnego poszukiwania pracy
duża ilość czasu poświęcona na szukanie pracy pełne zaangażowanie podczas szukania pracy wytrwałość i odporność na początkowy brak rezultatów konsekwencja w działaniu wykorzystanie wszystkich możliwości szukania pracy – media, Internet, kontakty prywatne ...
3
Jak pracodawcy znajdują pracowników?
Źródła informacji o potencjalnych pracownikach Aktywność pracodawcy Sieć kontaktów osobistych i prywatnych Przygotowanie ofert dla przyszłych pracowników na podstawie przekazów ustnych (sieci kontaktów), referencji innych pracowników Oferty pracy składane bezpośrednio do firm Studiowanie ofert złożonych w firmie Firmy konsultingowe Rekrutacja w szkołach i na wyższych uczelniach Agencje pośrednictwa pracy, headhunterzy (tzw. „łowcy głów”) Przeglądanie podań o pracę Drobne ogłoszenia Przeglądanie drobnych ogłoszeń
4
Etapy aktywnego poszukiwania pracy
5
I. Opracowanie własnego profilu zawodowego
Zgromadzenie wszystkich posiadanych świadectw, dyplomów, certyfikatów – sporządzenie ich dokładnej zestawienia z pełnym opisem każdego dokumentu Opracowanie własnej „historii zawodowej” – listy wszystkich, najdrobniejszych nawet pracodawców z pełnym opisem zawierającym m.in. nazwę pracodawcy, czasokres pracy (od – do), d dokładny opis wszystkich wykonywanych czynności, zakres odpowiedzialności, awanse, uzyskane wyróżnienia, pochwały, nagrody, szczególne zdarzenia w czasie pracy u danego pracodawcy (jeżeli takie wystąpiły), np. prace realizowane za granicą, inne prace, na które warto zwrócić uwagę potencjalnego pracodawcy Opracowanie listy swoich preferencji zawodowych : Jaką pracę chcielibyśmy wykonywać? Co jest dla nas najważniejsze? Czego oczekujemy ody pracodawcy? Alternatywnie (zwłaszcza przy problemach w określeniu własnych preferencji) – skorzystanie z usług doradcy zawodowego
6
II. Analiza rynku pracy Odniesienie swoich oczekiwań i możliwości do realiów
Znalezienie maksymalnej ilości informacji o interesującym nas obszarze rynku pracy perspektywy rynku, brak lub nadmiar pracowników, aktualne oczekiwania pracodawców w zakresie kwalifikacji zawodowych, doświadczenia lub innych wymagań specyficznych dla branży (np. znajomości języków obcych, preferencji wiekowych, zdrowotnych itp.) Skonfrontowanie analizy rynku pracy z naszymi preferencjami zawodowymi Rezultat: zawężenie obszaru poszukiwania pracy zmodyfikowanie ścieżki kariery zawodowej określonej w profilu osobowościowym uzupełnienie kwalifikacji zawodowych
7
III. Przygotowanie wszystkich potrzebnych dokumentów
życiorys referencje, certyfikaty, dyplomy etc. list motywacyjny
8
agencje pośrednictwa pracy
IV. Szukanie ofert pracy targi pracy rodzina i znajomi agencje pośrednictwa pracy Internet uczelniane Biura Karier prasa , radio, telewizja urzędy pracy Warto również bezpośrednio zgłaszać się do firm – niezależnie od prowadzonej rekrutacji !
9
WSKAZÓWKI Poinformujmy jak najwięcej osób o tym, że szukamy pracę, a zwłaszcza rodzinę i przyjaciół Każdego dnia miejmy gotowy plan działania – co i kiedy zrobić, aby znaleźć pracę Zawsze nośmy ze sobą „wzór” listu motywacyjnego i CV – nigdy nie wiadomo kiedy nadarzy się okazja do ich złożenia Swoje zgłoszenia składajmy wcześnie rano – będziemy mieli więcej czasu na przygotowanie się do rozmowy kwalifikacyjnej Zapomnijmy, o tym „co dostępne” – szukajmy pracy, której naprawdę chcemy!
10
PRZYDATNE ADRESY www.praca.gov.pl www.eures.praca.gov.pl www.pracuj.pl
otopraca.pl praca.wp.pl gowork.pl
11
KONIEC
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.