Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

POLSKI ZWIĄZEK PRZEMYSŁU OPONIARSKIEGO

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "POLSKI ZWIĄZEK PRZEMYSŁU OPONIARSKIEGO"— Zapis prezentacji:

1 POLSKI ZWIĄZEK PRZEMYSŁU OPONIARSKIEGO
Konferencja prasowa POLSKI ZWIĄZEK PRZEMYSŁU OPONIARSKIEGO Warszawa, 14 listopada 2013 

2 Misja i cele wspieranie, pomoc i upowszechnianie wkładu firm członkowskich na rzecz wszystkich ważnych aspektów życia społecznego, takich jak transport, bezpieczeństwo drogowe i zrównoważony rozwój prezentowanie opinii branży (gospodarka, środowisko i klimat, energia, bezpieczeństwo drogowe, standardy techniczne, ochrona konsumentów oraz bezpieczeństwo pracy) współpraca z instytucjami europejskimi oraz krajowymi we wdrażaniu inicjatyw wzmacniających przemysł prowadzenie badań, kampanii popularyzujących wiedzę branżową i przemysłową 2

3 Członkowie 3

4 Organizacje oponiarskie w UE
Źródło: PZPO 4

5 Przemysł oponiarski w Polsce
8 głównych producentów Apollo Vredestein Bridgestone Continental Goodyear / Dębica Hankook Michelin Pirelli Trelleborg 4 fabryki Dębica Olsztyn Poznań Stargard Bezpośrednie zatrudnienie ok osób Dzienna produkcja opon ok sztuk Bezpośrednie inwestycje ok. 6,8 mld PLN (od 1990) Annual sales ok. 7,7 mld PLN (w 2012) 5

6 Przemysł oponiarski w UE
11 producentów Apollo / Vredestein Bridgestone Continental Goodyear / Dębica Hankook Michelin Mitas Nokian Pirelli Trelleborg 86 fabryk: Bezpośrednie zatrudnienie ok osób Roczna produkcja opon ok. 4,6 milionów ton 6

7 Przemysł oponiarski w UE
Źródło: ETRMA 7

8 Polski i europejski rynek opon (2012)
Popyt na opony osobowe (*) Polska na tle UE Polska reprezentuje ok. 5% rynku opon osobowych w UE Segment “ekonomiczny” opon to w PL ok. 46% popytu, w UE to mniej niż 16%. (*) szacunki Europol 8

9 Polski i europejski rynek opon (2012)
Opony ciężarowe (*) Polska na tle UE Polska reprezentuje ok. 9% rynku na opony ciężarowe w UE Segment “premium” opon to w PL ok. 40% popytu, w UE to 62% (*) Europol estimates 9

10 Polski i europejski rynek opon (2012)
Rynek opon zimowych (*) Polska na tle UE Polska reprezentuje ok. 8% rynku na opony zimowe w UE Polska jest rynkiem zimowym. Ten segment to 52% rynku wobec mniej niż 37% UE (*) szacunki Europol 10

11 Obowiązek opon zimowych w UE
FI NO SW EST LAT LIT PL GE CR SK FR AU SZ RO SL HR SP IT Żródło: PZPO 11

12 RAPORT Badanie świadomości znaczenia opon dla bezpieczeństwa jazdy i ochrony środowiska Październik 2013

13 Metodologia Technika badawcza: Badanie telefoniczne z zastosowaniem techniki CATI (Computer Assisted Telephone Interviewing) Próba badawcza: N=1000 Polaków w wieku 18+, w tym podpróba kierowców do osobnych analiz o wielkości N=548 (osoby posiadające prawo jazdy i użytkujące samochód minimum raz w miesiącu) Podczas realizacji wykorzystano losowo wygenerowane numery stacjonarne i komórkowe w stosunku 50/50 Odpowiednie warstwowanie próby wg cech demograficznych respondentów i ich miejsca zamieszkania (na podstawie danych GUS), gwarantuje reprezentatywność uzyskanych wyników Średni efektywny czas wywiadu: 7,8 minuty Termin realizacji: Badanie przeprowadzono w dniach 27 września – 9 października 2013 roku 13

14 Wnioski szczegółowe 32% respondentów wymienia opony jako element pojazdu wpływający na bezpieczeństwo jazdy, opony są wymieniane na trzecim miejscu. Znaczenie opon jest jeszcze wyższe wśród kierowców (39% wskazań) który wymieniają opony już na drugim miejscu w kolejności. 92% zmienia opony sezonowo, kolejne 6% używa opon całorocznych. Niezmienianie opon (wskazywane sporadycznie) motywowano najczęściej rzadkim użytkowaniem samochodu zimą. Tylko co czwarty badany ma świadomość, że opony trzeba zmieniać na zimowe, gdy temperatura spadnie poniżej 7 stopni. Jedynie 39% sprawdza ciśnienie przy okazji tankowania, ewentualnie wizyt w serwisie lub podczas wymiany opon. Informacji o prawidłowym ciśnieniu w oponach respondenci szukają przede wszystkim w miejscu wymiany opon, serwisie, punkcie wulkanizacyjnym, ale aż co czwarty badany ma z tym kłopot. Sprawdzanie ciśnienia najczęściej ma miejsce przy okazji tankowania (39%), ewentualnie wizyt w serwisie lub wymiany opon. 14

15 Wnioski szczegółowe II
Informacji o prawidłowym ciśnieniu w oponach respondenci szukają przede wszystkim w miejscu wymiany opon, serwisie, punkcie wulkanizacyjnym, ale 25% ma z tym kłopot. 41% wie, że zbyt niskie ciśnienie w oponach skutkuje gorszą kontrolą kierowcy nad pojazdem, 21% szybszym zużyciem opon, 17% większym zużyciem paliwa. 72% badanych zdaje sobie sprawę, że opona nie nadaje się do dalszego użytkowania, kiedy ma zbyt płytki bieżnik. Zużyte opony kierowcy zostawiają najczęściej w serwisie, rzadziej oddają do utylizacji lub zostawiają w sklepie tam gdzie kupili nowe. Jednocześnie tylko 3% wyrzuca opony do zwykłego śmietnika. 10% badanych słyszało o nowym obowiązku umieszczania, dodatkowych informacji na oponach (etykiety), większość jednak nie potrafiła powiedzieć jakie to muszą być informacje. 15

16 Status pojazdu 16

17 Elementy pojazdu odpowiedzialne za bezpieczeństwo
17

18 Zmiana opon 18

19 Powody nie zmieniania opon
19

20 Pora zmiany opon na zimowe
20

21 Częstotliwość sprawdzania ciśnienia
21

22 Prawidłowe ciśnienie 22

23 Kiedy ciśnienie jest zbyt niskie
23

24 Zużycie opon N=1000 N=548 24

25 Postępowanie ze zużytymi oponami
25

26 Etykiety informacyjne na oponach
26

27 Cechy opony podawane na etykietach
27

28 Wniosek Polacy nie doceniają codziennego znaczenia opon i mają małą świadomość prawidłowego ich użytkowania oraz wpływu na bezpieczeństwo jazdy i koszty 28

29 Dziękujemy za uwagę 29


Pobierz ppt "POLSKI ZWIĄZEK PRZEMYSŁU OPONIARSKIEGO"

Podobne prezentacje


Reklamy Google