Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

UPDATE DGF WORLD NEWSLETTER Lipiec 2012 | Update informacji ze świata NEWS DGF Update rynku OFR i AFR. Najnowsze informacje ze świata >> USA – Zmiany w.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "UPDATE DGF WORLD NEWSLETTER Lipiec 2012 | Update informacji ze świata NEWS DGF Update rynku OFR i AFR. Najnowsze informacje ze świata >> USA – Zmiany w."— Zapis prezentacji:

1 UPDATE DGF WORLD NEWSLETTER Lipiec 2012 | Update informacji ze świata NEWS DGF Update rynku OFR i AFR. Najnowsze informacje ze świata >> USA – Zmiany w polityce armatorów w użyczaniu podwozi do przewozu kontenerów W NUMERZE >> Współpraca gospodarcza między Kazachstanem a Polską Przyszłość chińskiego rynku logistycznego

2 UPDATE DGF WORLD NEWSLETTER NEWS DGF Update sytuacji na kierunku Transatlantyckim Lipiec 2012 | Update informacji ze świata Lipiec Większość armatorów z wyłączeniem Maerska i OOCL wycofała się z zapowiadanej podwyżki GRI od 1 lipca na kierunku transatlantyckim do EuropyNa trasie Europa - AMNO / AMLA podwyżkę wprowadził tylko NYK. Sierpień Tylko Hyundai zapowiedział GRI od 1 Sierpnia na obu relacjach transatlantyckich. Dodatkowo planuje wprowadzenie PSS w wysokości $ 200/20ft i $ 300 / 40ft & 40ft HC w kierunku Europejskim Stawki Dla większości armatorów obecne stawki są rekordowo niskie, zdecydowanie poniżej poziomu opłacalności. Nie jest zalecane kwotowanie stawek powyżej 30 dni ze względu na kolejne próby wprowadzenia GRI wczesną jesienią. Możliwe są zmniejszenia tonażu na kierunku transatlantyckim w 2 połowie 2012r ze względu na brak możliwości utrzymania opłacalności obecnych stawek OFR

3 UPDATE DGF WORLD NEWSLETTER NEWS DGF update sytuacji na kierunku Transatlantyckim Lipiec 2012 | Update informacji ze świata SERVICE UPDATES zawieszenie serwisu AES (NYC/Hamburg/Antwerp) z ostatnimi sailingami z NYC w Lipcu 27, 2012. Z AES korzystali Hapag Lloyd, NYK, OOCL, Hamburg Sued OOLC zawiesza serwis do Klapedia ( LT), Leixos, Lisbony ( PT) od 15 Lipca 2012Ø Evergreen dodał nowy serwis do Algeciras 3 Lipca 2012 Evergreen zwiększa alokacje CKYH z 1200 do 1500 TEU per tydzień

4 UPDATE DGF WORLD NEWSLETTER NEWS DGF Rynek frachtów importowych z Azji w dalszym ciągu jest bardzo rozchwiany. Po wprowadzeniu PSS/GRI na początku lipca, armatorzy w ciągu miesiąca redukują stawki, niektórzy nawet kilkukrotnie. Na 1 sierpnia zapowiadane są kolejne podwyżki, najczęściej w wysokości 250-350 usd/teu w zależności od armatora. Realny wydaje się powtórzenie scenariusza lipcowego, to jest wprowadzenie podwyżek a potem erozja stawek w ciągu miesiąca. Dotychczas, wszystkie ruchy stawkowe odbywają się bez wyraźnego wzrostu ilości ładunków w Azji, co jest główną przyczyną braku możliwości ustabilizowania stawek na wyższym poziomie. Lipiec 2012 | Update informacji ze świata Update sytuacji na kierunku Azjatyckim OFR

5 UPDATE DGF WORLD NEWSLETTER NEWS DGF Lipiec 2012 | Update informacji ze świata Zmiany w polityce armatorów w użyczaniu podwozi do przewozu kontenerów W Stanach Zjednoczonych od początku roku 2011 najwięksi armatorzy zaczęli wycofywać się z użyczania podwozi do przewozu kontenerów. Do tej pory podwozia stanowiły własność armatorów, które pozostawione w porcie podejmowane były przez kierowców ciągników. W związku z redukcją kosztów 9 na 10 armatorów podjęło decyzję o rezygnacji z podwozi. Jednocześnie koszty utrzymania i konserwacji przeniesione zostały na firmy świadczące dowozy i odwozy drogowy. Wpłynie to również na zmniejszenie natężenia ruchu w portach oraz zwiększenie powiększenie dostępnej powierzchni w porcie. Obecnie za użyczenie i utrzymanie podwozia odpowiedzialna będzie forma leasingująca. Spedycje indywidualnie podejmą decyzję o ewentualnych kosztach dodatkowych związanych z aranżacją podwozi przy transporcie drogowym dla tych armatorów którzy definitywnie zrezygnują z podwozi. Dodatkowa opłata naliczana będzie per dzień użyczenia. Nie wpłynie to jednak na zmniejszenie dni wolnych od opłat dedykowanych na zwrot podwozia i kontenera. >>> czytaj więcej

6 UPDATE DGF WORLD NEWSLETTER NEWS DGF Lipiec 2012 | Update informacji ze świata LOT konsoliduje podróże do Nowego Jorku w Terminalu 1 na lotnisku JFK Z dniem 1 września br. przyloty i odloty samolotów polskiego przewoźnika na lotnisku JFK będą się odbywały w Terminalu 1, zamiast obecnie używanego Terminalu 4. Od 29 października br., czyli początku sezonu zimowego, rejsy na lotnisko EWR w Newarku zostają przeniesione na lotnisko JFK. Dzięki temu liczba rejsów oferowanych z lotniska JFK wzrośnie o ponad 30%. Powyższe zmiany prowadzą do poprawy obsługi Pasażerów podróżujących do/z Nowego Jorku, a także dolatujących z innych miast Stanów Zjednoczonych, m.in. dzięki współpracy z amerykańskimi partnerami, w tym od niedawna z linią JetBlue Airways. Analizy ekonomiczne jak i operacyjne przeprowadzone przez LOT pokazały, że lotnisko JFK ma zdecydowanie większy potencjał przewozowy i możliwości połączeń transferowych do ponad 80 miast Ameryki Północnej. Terminal 1 na lotnisku JFK, z którego korzystają największe światowe linie lotnicze, w tym także linie członkowskie Star Alliance, zapewnia wysoki poziom obsługi Pasażerów LOT-u, oferując między innymi dostęp do luksusowego Business Lounge (salonik dla pasażerów biznesowych) oraz dedykowane stanowiska odprawy Pasażerów polskiego przewoźnika.

7 UPDATE DGF WORLD NEWSLETTER NEWS DGF Lipiec 2012 | Update informacji ze świata Współpraca gospodarcza pomiędzy Kazachstanem a Polską Dzięki uprzejmości Margułan Baimukhan - Radcy-Ministra w Ambasadzie Kazachstanu w Rzeczypospolitej Polskiej przedstawiamy informacje na temat współpracy gospodarczej i perspektyw rozwoju gospodarczego pomiędzy Polską a Kazachstanem. Struktura eksportu Kazachstanu do Polski w 2011 >>> przejdź do prezentacji

8 UPDATE DGF WORLD NEWSLETTER NEWS DGF Lipiec 2012 | Update informacji ze świata Raport dotyczący przyszłości chińskiego rynku logistycznego Zachęcamy do zapoznania się z przygotowanym przez naszą firmę krótkim raportem dotyczącym przyszłości chińskiego rynku logistycznego. Można w nim znaleźć wiele ciekawych informacji. Warto np. zwrócić uwagę, na fakt, iż przeciętny Chińczyk odkłada aż 31% pensji, bijąc na głowę inne nacje. Import lotniczy bardzo szybko się rozwija, a obywatele Państwa Środka coraz szybciej się bogacą i sprowadzają coraz więcej produktów drogich, luksusowych i wysoko przetworzonych. >>> przejdź do prezentacji

9 UPDATE DGF WORLD NEWSLETTER NEWS DGF Lipiec 2012 | Update informacji ze świata Why are ocean carriers changing their policies for chassis provisioning? This change in the U.S. resembles the models utilized in other countries where motor carriers provide chassis. Ocean carriers are reducing fixed asset expenses associated with the high costs of owning, operating and maintaining chassis fleets. The physical storage & handling of chassis fleets is neither economical nor an efficient use of use of the scarce real estate ocean terminals occupy. There are environmental benefits as motor carriers decrease turnaround times in terminals as they will avoid chassis queues and idling. Ocean Carriers are establishing a new business model that shifts the responsibility of providing a chassis to the entity responsible for drayage of ocean containers. Ocean Carrier Haulage The provision and cost of the chassis will be included in Ocean Carrier haulage drays for intermodal and door moves. The chassis free time will be equal to the container free time. Merchant Haulage The chassis will not be provided by the ocean carrier, hence the provision & cost of the chassis is the responsibility of the cargo owner for Merchant haulage drays. Chassis fees will accrue from date of pickup through date of return and be assessed in addition to standard drayage fees.

10 UPDATE DGF WORLD NEWSLETTER NEWS DGF Lipiec 2012 | Update informacji ze świata There is no "one size fits all" approach to providing chassis. For commercial and operational reasons, each ocean carrier independently determines the best approach to take based on its individual customer service requirements, commercial factors and operational circumstances. Hence, the industry is progressively adapting to the new environment. U.S. nationwide chassis leasing companies now offer more leasing options: Local, regional and national U.S. chassis leasing companies continue to ramp up operations to accommodate the influx of requests from motor carriers to lease chassis on a daily or long term basis. Examples of national leasing companies: TRAC Intermodal Flexi-Van Direct Chassis Link – Formally owned by Maersk.. will be spun off by Q2 2012. An industry standard, these costs are being passed into the supply chain. Truckers are charging daily chassis fee rates or flat fees + margins for merchant haulage. Some truckers are purchasing their own chassis fleets and charging flat rates for a chassis fee.

11 UPDATE DGF WORLD NEWSLETTER NEWS DGF Lipiec 2012 | Update informacji ze świata What will be our strategy when these exceptions expire? During the initial roll out of the changes to provisioning polices, DHL has worked with our carriers to ensure that all existing agreements are honored for the validity of the service contract or of the specific named account or bullet rate. However, the primary carrier Maersk offering the named account exp, will no longer offer this service to DHL. With the exceptions of MSC & MOL,K-Line all of DHLs Global Strategic and Preferred carriers have indicated they will limit or eliminate their role in providing chassis for inland transport. Which carriers will no longer provide chassis for merchant haulage & at which locations in the USA ? Nine of the ten top ocean carriers in volume for 2012 have announced plans to modify their policy for the provisioning of chassis. DHL carriers MSC & MOL are the exceptions where they will continue to provide chassis.See imbedded matrix at the end of presentation for a complete overview. When do the ocean carriers policies become effective? A few ocean carriers implemented changes in their chassis policy early as early as 2010. The majority of carriers modified their policies in 2011 and continue to strategically implement in selected USA markets in 2012. A few carriers are still waiting to gauge the market response and see the provisioning of chassis as a value add. See imbedded matrix at the end of the presentation for carrier specific roll out plans.

12 UPDATE DGF WORLD NEWSLETTER NEWS DGF Szanowni Państwo, Dziękujemy za poświęcony czas. Jeżeli macie Państwo pytania lub chcecie dowiedzieć się więcej na temat zamieszczonych informacji, zapraszamy do kontaktu.


Pobierz ppt "UPDATE DGF WORLD NEWSLETTER Lipiec 2012 | Update informacji ze świata NEWS DGF Update rynku OFR i AFR. Najnowsze informacje ze świata >> USA – Zmiany w."

Podobne prezentacje


Reklamy Google