Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałNastusia Klejna Został zmieniony 10 lat temu
1
www.imetria.com Author:ML / CM Date:17 pazdziernika 2003 r. Total Slides: Badania jakościowe online Nowe wykorzystanie internetu w badaniach marketingowych
2
www.imetria.com Tradycyjne FGI
3
www.imetria.com FGI online ModeratorRespondentKlient
4
www.imetria.com Możliwości badań jakościowych online - serwisy WWW Ocen a witry n Skuteczność Przekazu reklamowego Wygląd Funkcjonalność Nawigacja Rozwiązania techniczne
5
www.imetria.com Możliwości badań jakosciowych online - materialy reklamowe Spoty tv Reklamy radiowe Ulotki Plakaty Storyboards Koncepty
6
www.imetria.com Możliwości badań jakościowych online - tematy trudne Choroby Tematy intymne Religia Nałogi
7
www.imetria.com Możliwości badań jakościowych online - trudnodostępni respondenci Eksperci Specjaliści Kadra menedżerska
8
www.imetria.com Realizacja badań jakościowych online Kilkustopniowa rekrutacja Kontakt telefoniczny bezpośrednio przed badaniem Własny identyfikator i hasło, aktywne tylko określonego dnia i o określonej godzinie
9
www.imetria.com Realizacja badań jakościowych online Badanie przypomina czat internetowy. Respondenci, wcześniej zaproszeni do udziału w grupie, logują się na stronie przy pomocy nadanego identyfikatora i hasła. Rekrutacja Instrukcje Platforma Online FGI
10
www.imetria.com Realizacja badań jakościowych online Spotkanie trwa podobnie jak tradycyjne grupy focusowe. Dyskusja jest prowadzona przez moderatora.
11
www.imetria.com Realizacja badań jakościowych online Materiały graficzne są prezentowane na monitorach respondentów.
12
www.imetria.com NARZĘDZIE I-Metria dysponuje własną platformą do prowadzenia badań jakościowych online: –Prezentacja materialów multimedialnych –Kierowanie uczestników na wybrane strony www –Rola obserwatora –Możliwość kontaktu z wybranym respondentem –Dosłowny zapis konwersacji
13
www.imetria.com NARZĘDZIE –Platforma jest dostępna za pośrednictwem standardowej przeglądarki www. –Praktycznie wszystkie przeglądarki spełniają wymagania techniczne platformy.
14
www.imetria.com Agatha: kolory czcionek powinny być mniej agresywne Gaw: Większe litery i bardziej wyszukane czcionki Psiekl: Grubsza czcionka Marcin:napisy nie powinny za bardzo zasłaniać zdjęć Admin:Proszę abyście powiedzieli, jaki format czasopisma bardziej wam odpowiada? Gaw:standardowy A4 Agatha:Powinien być troszkę mniejszy, taki żeby można go było włożyć do torebki Marcin:Jeśli z rozkładówką to większy a jeśli bez to może być mniejszy format. Mniejszy jest wygodniejszy, bardziej poręczny. Psiekl:Mi jest wszystko jedno, nie powinien być jednak zbyt mały, bo zdjęcia nie są wówczas wyraźne. Admin:A co powinno się waszym zdaniem znajdować na okładce? Psiekl:Informacje dotyczące zawartości Gaw:tytuły artykułów i jakieś fajne, zachęcające zdjęcia :) Agatha:Zdjęcia i najciekawsze skróty Marcin:Nie powinno być reklam na okładce. Powinny się tam znajdować tylko i wyłącznie informacje na temat tego, co można znaleźć w środku. Admin:Teraz zobaczycie propozycje okładek. Zapoznajcie się z nimi i wyraźcie opinie na ich temat. Co wam się podoba? Co byście zmienili i dlaczego? GawPsieklAgathaMarcinAdmin MODA1A2A3A4A5 MODERATOR:A co sadzicie o kolorystyce tych opakowań? Prosze o ocene pierwszego z nich. A1: żywe, wpadające w oko A2:dla mnie za ostre A4:fajnie sie komponuja A3:dla mnie sa zbyt ostre, powinny byc bardziej stonowane, nie az tak wyraziste, bo niektorych moga od tego bolec oczy A1:A ja uwazam, ze wlasnie taka kolorystyka przyciaga oko klienta i sprawia, ze wlasnie produkt o takiej kolorystyce wybierze z polki A5:Moze sa troszeczke za ostre, ale jakby je ciut rozjasnic to beda idealne:) MODERATOR:A teraz prosze o ocene drugiego produktu. A5:Ten jest zdecydowanie za blady A2:za malo wyrazne kolory.Wybralabym cos pomiedzy A1:monotonne, nie przyciagaja uwagi A3:ten jest za blady, niewyrazny, taki bezplciowy A4:odpada, wyglada jak wyplowialy, taki niewyrazny, jakby stal gdzien na wystawie w sloncu conajmniej rok:) MODERATOR:Ktore z tych opakowan wybralibyscie z polki skepowej bedac na zakupach? A2:Z dwojga zlego lepszy jest juz ten pierwszy A3: zgadzam sie z A2 A4:zdecydowanie pierwszy A1:oczywiscie, ze pierwszy A5:Pierwszy jest przyjazniejszy i bardziej przyciaga oko. napewno wybralabym pierwszy Zdalnie sterowane otwarcie określonego adresu www u wszystkich respondentów
15
www.imetria.com ZALETY BADAŃ JAKOŚCIOWYCH ONLINE Unikamy pułapek tradycyjnych FGI, takich jak np. zdominowanie dyskusji przez jedną osobę.
16
www.imetria.com ZALETY BADAŃ JAKOŚCIOWYCH ONLINE Większa otwartość badanych, którzy siedząc przed monitorem własnego komputera mają poczucie dużej anonimowości.
17
www.imetria.com ZALETY BADAŃ JAKOŚCIOWYCH ONLINE Klient ma możliwość śledzenia przebiegu dyskusji z dowolnego miejsca na świecie.
18
www.imetria.com ZALETY BADAŃ JAKOŚCIOWYCH ONLINE Klient może zalogować się jako niewidzialny gość i kontaktować bezpośrednio z moderatorem.
19
www.imetria.com ZALETY BADAŃ JAKOŚCIOWYCH ONLINE Można dotrzeć równocześnie do respondentów znajdujących się w różnych częściach kraju. Dosłowny zapis przebiegu dyskusji dostępny jest w kilkadziesiąt sekund po jej zakończeniu.
20
www.imetria.com ZALETY BADAŃ JAKOŚCIOWYCH ONLINE Są mniej kosztowne od tradycyjnych FGI Są mniej czasochłonne
21
www.imetria.com Szata graficzna Mocne strony –Spójność szaty graficznej serwisu z promocjami Barowego w innych mediach –Elegancja i funkcjonalność elementów flashowych Słabe strony –Przy rozdzielczości ekranu innej niż 800x 600 pikseli strona jest mało czytelna.
22
www.imetria.com Author:ML / CM Date:17 pazdziernika 2003 r. Total Slides: Dziękujemy za uwagę ZAPRASZAMY DO WSPÓŁPRACY
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.