Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałAron Filipiak Został zmieniony 10 lat temu
1
Nowe trendy w marketingu i komunikacji Firma 2.0, czyli o przemianach w komunikacji między firmami a konsumentami. Dominik Batorski 31 maja 2012
2
Konsumpcja mediów
3
% in each group TelevisionInternet Internet vs TV
4
% in each group RadioInternet Internet vs radio
5
Multitasking 32 67% Inne czynności w trakcie korzystania z internetu Jakie aktywności? Użytkownicy internetu talking Yes, N=698 Hard users – 72% Others – 48%
6
Telewizja i Facebook
7
Zwyczaje i aktywności fanów
8
Aktywny udział w trakcie programu
9
Każda firma jest firmą medialną i tworzy media
10
Every company is a media company
11
Firmy a media Coraz więcej aspektów prowadzenia biznesu dzieje się w mediach, poprzez media lub ma medialny komponent. Firmy tworzą własne media, z reklamodawców stają się wydawcami. Media i ekonomia uwagi – paid (kupowane), – owned (posiadane), – earned (pozyskiwane).
12
POEM paid media – Reklama, sponsoring owned media – Strony internetowe, blogi, broszury firmowe, materiały promocyjne earned media – PR, serwisy społecznościowe Earned media dotykają każdej części biznesu, nie tylko produktów czy usług, ale też np. serwisu
13
Szybki wzrost ilości informacji powoduje deficyt uwagi. Herbert Simon
15
Information overload
16
Ekonomia uwagi To nie informacja, lecz uwaga jest dobrem rzadkim.
17
Users payUsers dont payUsers pay attention
19
Uwaga w sieci to social media
20
Social media w Polsce Social media – Facebook i NK.pl – Blogi, mikroblogi, – Wykop – Fora Popularność serwisów społecznościowych – regularnie korzysta z nich 68% użytkowników internetu – prawie 10% czasu spędzanego w sieci – prawie 20% wszystkich odsłon Firmy podążają za użytkownikami
21
Pozyskiwanie uwagi Dbanie o widoczność Dostarczanie dobrych (interesujących/adekwatnych) treści Treści i forma dostosowane do potrzeb odbiorcy
23
To użytkownik decyduje! Co? Kiedy? Gdzie? Jak? … ogląda, odbiera, czyta…
24
Użytkownicy są różni
25
Dane jako źródło wiedzy o klientach
26
Wykorzystanie danych Obszary wykorzystania danych – poznanie potrzeb klienta – dostosowanie komunikacji – zaproponowanie odpowiedniej oferty – budowanie usług w oparciu o dane – komunikacja CEM Wyzwania – umiejętność słuchania i analizowania danych – otwarcie na klientów (crowdsourcing) – brak kontroli nad komunikacją
27
Brak kontroli nad komunikacją: Przykład treści usunięte z profilu KPRM
28
Reakcja fanów
29
Dziękuję Dominik Batorski Uniwersytet Warszawski ICM Sotrender
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.