Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
1
Windows Phone 7 - wstęp Andrzej Chybicki
2
Windows Phone 7 - początki
Microsoft o Windows Phone 7: In golf, it’s known as a “mulligan”; in schoolyard sports, it’s called a “do-over”; and in the computer industry, we say it’s a “reboot.” Dwie ścieżki programowania : - XNA -Silverlight Silverlight – platforma developerska łącząca wygodę tworzenia interfejsu, automatycznym łączeniem zdarzeń z możliwością zaawansowanego przetwarzaniem danych XNA – platforma developerska do tworzenia gier (2D i 3D), -game-loop -XBOX, PC, Zune (mobile)
3
Środowisko pracy aplikacji
Kod w pełni zarządzalny przez .NET Framework Języki programowania Sugerowane rozwiązanie – C# XNA i Silverlight współdzieli niektóre biblioteki, ale nie można tworzyć projektów „mieszanych”
4
Silverlight vs. XNA Dla aplikacji użytecznych (RIA)
XAML (Extensible Application Markup Language ) Interfejs użytkownika Przekazywanie zdarzeń Niektóre elementy logiczne oraz animacyjne WP7 Silverlight = Silverlight 3 – niektóre rzeczy, których nie można zrobić na telefonie + niektóre rzeczy które można zrobić tylko na telefonie
5
XNA vs. Silverlight Gry, aplikacje medialne, animacje z interakcją z użytkownikiem wymagające zaawansowanego renderowania grafiki Wewnętrzna synchronizacja wątków odświeżania i użytkownika 2D (sprites) i 3D (models) Silverlight (vector graphics) vs. XNA (bitmap graphics) Time-steered vs. user (event) steered apps
6
Windows Phone 7 jest w chmurze!
Mapy Bing (LBS) Xbox Live Windows Phone Marketplace
7
Sprzęt, wymagania i usługi
Wielodotykowy ekran OLED (“organic light emitting diode”) Przyciski: Rozmiar ekranu: 480 x 800 (480 x 320) (160 px) Modem 3G, Wi-fi, Camera, Akcelerometr Vibration FM Radio Push Notification
8
Programowanie Windows 7!! Visual Studio 2010
Zune software (zamiast ActiveSync) Oczywiście będą problemy z deployowaniem aplikacji na Windows Mobile (dlaczego ma być zbyt prosto?) Co trzeba zrobić aby zsynchronizować kalendarz Windows XP z Windows Phone 7? UŻYĆ GOOGLA!!
9
Pierwsza aplikacja Silverlight
Windows Phone Application WMAppManifest.xml Title="SilverlightHelloPhone„ Deployowanie na emulator albo prosto do urządzenia Rozdzielczość ekranu emulatora jest taka sama jak w urządzeniu Możliwość zmiany orientacji emulatora
10
Układ plików projektu Silverlight
Cztery główne pliki każdego projektu: App.xaml MainPage.xaml App.xaml.cs MainPage.xaml.cs Postulat „code-behind”
11
App.xaml.cs, App.xaml oraz App.g.cs
12
MainPage.cs.xaml - > MainPage.g.cs
Element w Silverlight i XML Hierarchia obiektów:
13
/bin/Debug Plik XAP – spakowany, przekompilowany projekt
14
A teraz „Hello World” w XNA
Brak wbudowanych czcionek Czcionka jest bitmapą! Wszystko jest bitmapą! Czcionka musi być osobno zaimportowana do projektu (problemy licencyjne)
15
Game.cs – główna część projektu w XNA
17
Orientacja (Sliverlight)
Portrait, Landscape, PortraitOrLandscape Orientacja a dynamiczne lokowanie komponentów (dynamic layout) HorizontalAlignment VerticalAlignment
18
Wynik
19
Marigin i padding Atrybuty: ActualWidth SizeChanged ActualSize Loaded
LayoutUpdated
20
Powiązywanie zdarzeń poprzez XAML
21
Wykrywanie zmiany orientacji
22
Orientacja XNA BackBuffer i jego rola BackBuffer a wydajność
23
Obsluga zmiany orientacji w XNA
25
Dotyk w WP7 (XNA) 4 przyciski równocześnie
Obsługa przez zdarzenia (Sliverlight) W XNA sprawdzanie robimy w metodzie Update (TouchPanel) TouchCollection touchLocations = TouchPanel.GetState(); State : Pressed, Moved, Released. Position ( Vector2 ) Id TouchLocation previousTouchLocation; bool success = touchLocation.TryGetPreviousLocation(out previousTouchLocation);
26
Dotyk w XNA - przykład
27
Gesty!! Tap, doubleTap, pinch, pinchComplete, fredrag, HorizontalDrag, VerticalDrag, DragComplete
28
Dotyk w WP7 (Silverlight)
Low-level Zdarzenie Touch.FrameReported (XNA TouchPanel), nie zawiera gestów TouchPoint Action (Down, Move, and Up). Position (Point), Size TouchDevice High-level 3 zdarzenia w klasie UIElement ManipulationStarted, ManipulationDelta, ManipulationCompleted
29
Routed Event handling
30
Bitmapy (XNA) Definicja bitmapy w Silvelight (vector drawing, image, bitmap) a w XNA (Texture2D) BMP, JPG(S), PNG(S)
31
Bitmapy (Silverlight)
<Image Source="Images/Hello.png" Stretch="None" /> W Silverlight można pobierać obrazek z URL:
32
Bitmapy (XNA)
33
Camera
34
Photo Library (XNA)
35
Photo Library Silverlight
36
Sensory w WP7 - akcelerometr
37
Akcelerometr w XNA
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.