Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Windows Phone 7 - wstęp Andrzej Chybicki.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Windows Phone 7 - wstęp Andrzej Chybicki."— Zapis prezentacji:

1 Windows Phone 7 - wstęp Andrzej Chybicki

2 Windows Phone 7 - początki
Microsoft o Windows Phone 7: In golf, it’s known as a “mulligan”; in schoolyard sports, it’s called a “do-over”; and in the computer industry, we say it’s a “reboot.” Dwie ścieżki programowania : - XNA -Silverlight Silverlight – platforma developerska łącząca wygodę tworzenia interfejsu, automatycznym łączeniem zdarzeń z możliwością zaawansowanego przetwarzaniem danych XNA – platforma developerska do tworzenia gier (2D i 3D), -game-loop -XBOX, PC, Zune (mobile)

3 Środowisko pracy aplikacji
Kod w pełni zarządzalny przez .NET Framework Języki programowania Sugerowane rozwiązanie – C# XNA i Silverlight współdzieli niektóre biblioteki, ale nie można tworzyć projektów „mieszanych”

4 Silverlight vs. XNA Dla aplikacji użytecznych (RIA)
XAML (Extensible Application Markup Language ) Interfejs użytkownika Przekazywanie zdarzeń Niektóre elementy logiczne oraz animacyjne WP7 Silverlight = Silverlight 3 – niektóre rzeczy, których nie można zrobić na telefonie + niektóre rzeczy które można zrobić tylko na telefonie 

5 XNA vs. Silverlight Gry, aplikacje medialne, animacje z interakcją z użytkownikiem wymagające zaawansowanego renderowania grafiki Wewnętrzna synchronizacja wątków odświeżania i użytkownika 2D (sprites) i 3D (models) Silverlight (vector graphics) vs. XNA (bitmap graphics) Time-steered vs. user (event) steered apps

6 Windows Phone 7 jest w chmurze!
Mapy Bing (LBS) Xbox Live Windows Phone Marketplace

7 Sprzęt, wymagania i usługi
Wielodotykowy ekran OLED (“organic light emitting diode”) Przyciski: Rozmiar ekranu: 480 x 800 (480 x 320) (160 px) Modem 3G, Wi-fi, Camera, Akcelerometr Vibration FM Radio Push Notification

8 Programowanie Windows 7!! Visual Studio 2010
Zune software (zamiast ActiveSync) Oczywiście będą problemy z deployowaniem aplikacji na Windows Mobile (dlaczego ma być zbyt prosto?) Co trzeba zrobić aby zsynchronizować kalendarz Windows XP z Windows Phone 7? UŻYĆ GOOGLA!!

9 Pierwsza aplikacja Silverlight
Windows Phone Application WMAppManifest.xml Title="SilverlightHelloPhone„ Deployowanie na emulator albo prosto do urządzenia Rozdzielczość ekranu emulatora jest taka sama jak w urządzeniu Możliwość zmiany orientacji emulatora

10 Układ plików projektu Silverlight
Cztery główne pliki każdego projektu: App.xaml MainPage.xaml App.xaml.cs MainPage.xaml.cs Postulat „code-behind”

11 App.xaml.cs, App.xaml oraz App.g.cs

12 MainPage.cs.xaml - > MainPage.g.cs
Element w Silverlight i XML Hierarchia obiektów:

13 /bin/Debug Plik XAP – spakowany, przekompilowany projekt

14 A teraz „Hello World” w XNA
Brak wbudowanych czcionek Czcionka jest bitmapą! Wszystko jest bitmapą! Czcionka musi być osobno zaimportowana do projektu (problemy licencyjne)

15 Game.cs – główna część projektu w XNA

16

17 Orientacja (Sliverlight)
Portrait, Landscape, PortraitOrLandscape Orientacja a dynamiczne lokowanie komponentów (dynamic layout) HorizontalAlignment VerticalAlignment

18 Wynik

19 Marigin i padding Atrybuty: ActualWidth SizeChanged ActualSize Loaded
LayoutUpdated

20 Powiązywanie zdarzeń poprzez XAML

21 Wykrywanie zmiany orientacji

22 Orientacja XNA BackBuffer i jego rola BackBuffer a wydajność

23 Obsluga zmiany orientacji w XNA

24

25 Dotyk w WP7 (XNA) 4 przyciski równocześnie
Obsługa przez zdarzenia (Sliverlight) W XNA sprawdzanie robimy w metodzie Update (TouchPanel) TouchCollection touchLocations = TouchPanel.GetState(); State : Pressed, Moved, Released. Position ( Vector2 ) Id TouchLocation previousTouchLocation; bool success = touchLocation.TryGetPreviousLocation(out previousTouchLocation);

26 Dotyk w XNA - przykład

27 Gesty!! Tap, doubleTap, pinch, pinchComplete, fredrag, HorizontalDrag, VerticalDrag, DragComplete

28 Dotyk w WP7 (Silverlight)
Low-level Zdarzenie Touch.FrameReported (XNA TouchPanel), nie zawiera gestów TouchPoint Action (Down, Move, and Up). Position (Point), Size TouchDevice High-level 3 zdarzenia w klasie UIElement ManipulationStarted, ManipulationDelta, ManipulationCompleted

29 Routed Event handling

30 Bitmapy (XNA) Definicja bitmapy w Silvelight (vector drawing, image, bitmap) a w XNA (Texture2D) BMP, JPG(S), PNG(S)

31 Bitmapy (Silverlight)
<Image Source="Images/Hello.png" Stretch="None" /> W Silverlight można pobierać obrazek z URL:

32 Bitmapy (XNA)

33 Camera

34 Photo Library (XNA)

35 Photo Library Silverlight

36 Sensory w WP7 - akcelerometr

37 Akcelerometr w XNA


Pobierz ppt "Windows Phone 7 - wstęp Andrzej Chybicki."

Podobne prezentacje


Reklamy Google