Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
1
M a g a z y n s t u d e n c k i
2
Prezentacja magazynu - agenda
Informacje o tytule 3 Promocja tytułu 5 Czytelnicy – grupa docelowa 6 Zawartość magazynu 12 Reklama 15 Nasi klienci 16 Reklama standardowa 17 Formaty reklam, parametry techniczne 18 Reklama niestandardowa 19 Harmonogram 23 Pozostałe produkty studenckie 24 Podsumowanie, kontakt 25
3
Informacja o tytule Magazyn Studencki „?dlaczego” zawiera informacje związane ze studiami, karierą, pracą i pieniędzmi oraz spędzaniem wolnego czasu. Jedyny płatny magazyn skierowany do studentów monitorowany przez Związek Kontroli Dystrybucji Prasy. Wydawany nieprzerwanie od 1998 roku silnie zakorzenił się w świadomości młodych ludzi, jako niezwykle przydatne i praktyczne źródło informacji ułatwiających życie każdego studenta. Poprzez niezwykle staranny dobór artykułów oraz wysoki poziom zawartości merytorycznej pismo zapewnia wszystkim reklamodawcom bardzo dobrą i uważną percepcję reklamy.
4
Informacja o tytule (2) Częstotliwość wydawania Średni nakład
miesięcznik Średni nakład i sprzedaż Nakład: egz.* Sprzedaż: egz. * Czytelnictwo: 3 os/wyd.; zasięg: os./wyd. Istnieje od 1998 roku Zasięg ogólnopolski Cena Wersja bez DVD: 7,99 zł Wersja z dołączoną płytą: 9,90 zł Dystrybucja wszystkie firmy kolporterskie, prenumerata, dystrybucja własna, stacje benzynowe, redystrybucja zwrotów Druk 100 stron, papier 65 gr., okładka kreda 150 gr., format 210 x 280 mm * - dane ZKDP, rozpowszechnianie w okresie –
5
Promocja Każdemu wydaniu magazynu „?dlaczego” towarzyszy kampania promocyjna przeprowadzana za pomocą zróżnicowanych nośników reklamy: Portale i strony internetowe film.com.pl, dlaczego.korba.pl, korba.pl, machina.pl, wp.pl, stopklatka.pl, interia.pl, onet.pl Mailingi do bazy użytkowników Korba.pl, do bazy SID Prasa: Magazyn FILM, Machina Radio Roxy FM, RMF Maxxx, Planeta Outdoor Cinema City, Kinoteka
6
Liczba studentów w Polsce (w tys.)*
Grupa docelowa – działania reklamowe wśród studentów Liczba studentów w Polsce (w tys.)* Prawie 2 MILIONY studentów 455 uczelni dynamiczny wzrost liczby studentów (380% przez ostatnie 18 lat) 34% studentów studiuje na płatnych uczelniach niepublicznych aktywni zawodowo: 52% pracuje na etacie, 24 % dorywczo współczynnik skolaryzacji** na 2009: 52% (czterokrotny wzrost przez 18 lat) * Dane GUS ** wsp. skolaryzacji to stosunek wszystkich osób uczących się na danym poziomie do całej populacji osób będących w wieku nominalnie przypisanym temu poziomowi kształcenia.
7
Jest to NOWY TYP KONSUMENTA
Grupa docelowa – studencki potencjał Adresatem naszych działań jest grupa konsumentów, która: Chce się kształcić, traktuje studia jako inwestycję Odbywa staże, praktyki zawodowe i podejmuje pracę Jest aktywna zakupowo – dysponuje indywidualnym budżetem Uczestniczy w kursach i szkoleniach Chce nie tylko pracować, ale czerpać jak najwięcej z życia Jest optymistyczna i ciekawa świata, otwarta na nowości Jest skłonna do podejmowania ryzyka Ceni opinie niezależnych ekspertów Ceni marki, które się do nich „zwracają” Specyficznie „konsumuje” media Jest to NOWY TYP KONSUMENTA
8
Grupa docelowa – dlaczego warto
Ogromna i wciąż rosnąca rzesza osób (16% polskiego społeczeństwa) Przyszła kadra menadżerska osiągająca dochody powyżej średniej Grupa akceptująca reklamę bardziej niż inne grupy społeczne Ludzie ceniący konsekwencję i systematyczność w kierowaniu do nich przekazu, stający się lojalnymi klientami Pozyskanie studentów na klienta jest trzykrotnie tańsze, niż skuteczny marketing kierowany do starszych grup docelowych Grupa lubiąca nowości, ceniąca sobie dobrą jakość i doceniająca nowinki techniczne Młodzi ludzie tworzą atrakcyjną grupę docelową, która jest ADRESATEM NARZĘDZI PMPG S.A. m.in. Magazynu ?Dlaczego
9
Grupa docelowa magazynu Dlaczego
Profil czytelnika Czytelnicy Dlaczego to młodzi konsumenci w wieku lat, z dużych miast (82%), którzy mają coraz lepszą pozycję finansową To grupa, do której stosunkowo trudno dotrzeć - telewizję oglądają najczęściej chaotycznie i wyrywkowo, natomiast DLACZEGO, jako jedyny płatny tytuł w segmencie, jest ich świadomym wyborem, dlatego bardzo skutecznym kanałem komunikacji Są to osoby, które w bardzo bliskiej przyszłości staną się najatrakcyjniejszą grupą o największej aktywności konsumpcyjnej, na wysokich stanowiskach, o wysokich aspiracjach i z dużymi dochodami Grupa, którą można i zdecydowanie warto sobie „wychować” na lojalnych klientów PŁEĆ 59,1% czytelników Dlaczego to kobiety, jednak udział mężczyzn jest bardzo wysoki porównując średnie dane dla rynku czytelników w Polsce Źródło: Badanie ABR SESTA 2008 i ankieta czytelnicza 2008
10
Grupa docelowa magazynu Dlaczego (2)
67% czytelników deklaruje, że pracuje jednocześnie studiując 86,7% czytelników Dlaczego jest w wieku studenckim lat Czytelnicy Dlaczego to osoby często pracujące, dlatego prawie połowa z nich osiąga dochody pow. 2 tysięcy Źródło: Badanie ABR SESTA 2008 i ankieta czytelnicza 2008
11
Grupa docelowa magazynu Dlaczego (3)
Sposoby spędzania wolnego czasu (odpowiedzi wielokrotnego wyboru) Spotykam się ze znajomymi 72,28% Internet 67,63% Słucham muzyki 55,21% Czytam 49,67% Oglądam telewizję 47,89% Chodzę do kina 47,45% Spędzam czas z rodziną 46,56% Chodzę do klubu / chodzę na imprezy 35,25% Uprawiam sport 30,60% Chodzę na koncerty 26,61% Chodzę do teatru 17,07% Gram na komputerze Spotkania ze znajomymi, czytanie, internet, słuchanie muzyki i chodzenie do kina to najczęstsze sposoby spędzania czasu Źródło: Badanie ABR SESTA 2008 i ankieta czytelnicza 2008
12
Magazyn Każde wydanie magazynu składa się z 3 działów głównych oraz raportu: Dział główny: STUDIA – prezentacja jednej z uczelni, szorty - najważniejsze studenckie newsy, wywiad ze znaną osobą o czasach studenckich, mózg miesiąca RAPORT – ciekawy, demaskatorski artykuł traktujący o niepokojących zjawiskach na uczelniach. Przykładowe tematy: Ile, jak i co piją studenci, Jak uczelnie kantują studentów,, Zawody przyszłości, Uniwersytutki, 10 grzechów głównych polskich uczelni KARIERA – rankingi pracodawców, ścieżki kariery, trendy na rynku finansów, testy psychologiczne i językowe, porady pomagające znaleźć wymarzoną pracę, aktualna sytuacja na rynku pracy, wywiady z młodymi i zdolnymi ROZRYWKA – COVER STORY Z OKŁADKI – otwarcie sekcji, nowości płytowe, wywiady z artystami, na co warto pójść do kina a co lepiej obejrzeć na DVD, kalendarium imprez studenckich, felietony znanych celebrytów i ludzi ze świata mediów oraz kultury; SZOPING – dział szczególnie atrakcyjny dla reklamodawców – katalog najmodniejszych prezentów i gadżetów ze świata mody, kultury, gier komputerowych, sprzętu elektronicznego
13
Zawartość magazynu – przykładowe layouty
RAPORT KALENDARIUM IMPREZ SCIEŻKI KARIERY WYWIADY VIP
14
Zawartość magazynu – przykładowe layouty (2)
UCZELNIA ZDOLNY KŁUJE W OCZY COVER STORY
15
Magazyn Dlaczego – dobry nośnik reklamy
Tytuł wydawany nieprzerwanie od 1998 roku, jedyny obecnie płatny, kontrolowany przez ZKDP magazyn studencki na rynku, Magazyn silnie zakorzeniony w świadomości młodych ludzi jako niezwykle przydatne i praktyczne źródło informacji ułatwiających życie każdego studenta, Źródło wiedzy szanowane i cenione przez studentów jako tytuł rzetelny, będący źródłem informacji, interesujący i poradniczy, taka zaś zawartość merytoryczna pisma zapewnia z kolei naszym reklamodawcom bardzo dobrą i uważną percepcję reklamy, Magazyn dlaczego to idealna płaszczyzna reklamowa dla takich branż jak: Bankowość, farmacja (antykoncepcja), edukacja (HR), elektronika (telefonia komórkowa), kosmetyki, odzież, obuwie oraz branża spożywcza (napoje, przekąski, alkohole itp.) Wysokie czytelnictwo - jeden egzemplarz czyta średnio 3 osoby, Pismo posiada atrakcyjne, przykuwające uwagę okładki oraz niezwykle starannie dobrane artykuły, charakteryzuje się ciągłą dbałością o zawartość merytoryczną. Dzięki ogromnemu doświadczeniu w komunikacji z młodymi czytelnikami gwarantujemy skuteczne dotarcie do odbiorców.
16
Nasi klienci
17
Reklama standardowa – cennik
Format Miejsce Cena netto IV okładka 65 000 II okładka 50 000 III okładka 42 000 1/1 strona prawa, bez wyboru miejsca 29 900 prawa, I cz pisma 33 700 5 strona 37 500 7 strona 35 200 2/1rozkładówka II okładka + PO 68 000 2/1 rozkładówka 4 i 5 strona pisma 62 000 w części redakcyjnej pisma 56 500 1/2 strony 17 900 20 000 1/3 strony 12 000 14 500 1/4 strony 9 000 11 000
18
Formaty reklam, parametry techniczne
2/1 rozkładówka ( ) x ( ) Cała strona ( ) x ( ) 1/2 stron poziom 1/2 stron pion ( ) x ( ) ( ) x ( ) 1/3 stron pion 1/3 stron poziom 1/4 stron pion 1/4 stron poziom (4+65+4) x ( ) ( ) x (4+92+4) (4+50+4) x ( ) ( ) x (4+67+4) ZASADY PRZYJMOWANIA REKLAM: REKLAMY: prosimy przygotowywać w wersji elektronicznej. Dopuszczamy następujące formaty: TIFF (możliwa kompresja formatem JPEG), EPS – Adobe Illustrator (fonty zamienione na krzywe), CMYK, 300 dpi. NOŚNIKI: prace przyjmujemy na płytach CD z czytelnym i dokładnym opisem zawartości, jak również na naszego FTP-a (namiar dostępny telefonicznie w dziale marketingu). MATERIAŁY PORÓWNAWCZE: należy dołączać materiały porównawcze w skali 1:1 (cromalin, matchprint, kolorowy wydruk). FORMATY: do każdego podanego formatu należy dodać po 4 mm na „spad”. Wszystkie elementy istotne dla reklamodawcy (tekst, grafika, loga itp.) muszą znajdować się w odległości nie mniejszej niż 5 mm od linii cięcia (8 mm od grzbietu, reklamy cała strona) W przypadku zamówienia wielokrotnego wydawnictwo opublikuje ostatnio dostarczony materiał reklamowy. Zamawiający zobowiązany jest pisemnie powiadomić wydawnictwo o planowanych zmianach. Materiały reklamowe (oryginał, nośnik, materiał porównawczy) po opublikowaniu pozostają własnością wydawnictwa. Wydawnictwo zastrzega sobie prawo do oznaczenia reklam, wykupionych stron lub ich części np. napisem REKLAMA.
19
Reklama niestandardowa - możliwości
Baner konsekutywny Niestandardowe wyspy: Wyspa kółko, wyspa prawy, górny róg, wyspa nieregularna Wklejki na wyspę - Wyspa wielkości opakowania produktu i na nią wklejony produkt. Po zdjęciu sampla pozostaje layout opakowania Layout z wyrwaną kartką: Tradycyjny layout reklamowy przygotowany tak, jakby był przedartą kartką. Wystające metki - Tradycyjny layout z wystającą poza obrys gazety metką z logo
20
Reklama niestandardowa - możliwości
Z-gate: okładka wraz ze skrzydłem Packshoty + konkursy SMS Podcień strony Sesja fotograficzna z product placement
21
Wyspa specjalna, tapeta znak wodny, branding materiału
Reklama niestandardowa - możliwości Moduł specjalny na stronie redakcyjnej Advertorial / tekst sponsorowany Wyspa specjalna, tapeta znak wodny, branding materiału
22
Reklama niestandardowa – cennik
L.p. format miejsce koszt medialny koszt techniczny cena pln 1 1/2 rozkładówki (poziom) dowolne 38 000 - 2 wyspa Prawa lub lewa strona 21 300 3 branding strony 1 pasek prawa lub lewa strona 12 200 4 logotyp Róg strony (do wyboru) 5 850 5 trójkąt prawa, górny róg 7 100 6 packshot centralnie 7 kółko 8 art. sponsorowany 1/1 strona 33 700 9 z-gate I okładka 51 200 14 000 65 200 10 insert dowolnie w piśmie 28 500 9 600 38 100 11 insert wklejka miejsce wskazane 14 400 42 900 12 insert na okładkę okładka 55 500 65 100 13 foliowanie cały nakład 18 000 14 zakładka 12 300 wycena indyw. W zależności od nakładu 15 sesja zdjęciowa do ustalenia wycena indywidualna
23
Zamknięcie sprzedaży powierzchni reklamowej Pierwszy dzień sprzedaży
Harmonogram wydań Numer wydania Zamknięcie sprzedaży powierzchni reklamowej Gotowe materiały Pierwszy dzień sprzedaży 10/2009 nr 112 11/09/2009 30/09/2009 11/2009 nr 113 12/10/2009 30/10/2009 12/2009 nr 114 12/11/2009 1/12/2009 1/2010 nr 115 7/12/2009 30/12/2009
24
Inne produkty PMPG skierowane do studentów
W ramach bezpośredniego i intensywnego dotarcia do grupy docelowej proponujemy wykorzystanie także innych produktów skierowanych do studentów oferowanych przez Platformę Mediową Point Group: Dlatego Przewodnik Wakacyjny, Dlatego BTS Studencki Produkt Roku – coroczny plebiscyt na najlepsze studenckie produkty i usługi, Sporootym Finanse i Firma – Poradnik o studenckich ROR-ach, kredytach, stypendiach, ubezpieczeniach i inwestowaniu, Planery i kalendarze akademickie – aby każdy żak wiedział co, gdzie, jak i kiedy, Zawieszka na drzwi - Duża zawieszka z zabawnym tekstem - komunikująca wybraną markę oraz aktualną ofertę, Students Corner -Specjalnie stworzone miejsce na uczelniach w celu komunikacji ze studentami, w którym prowadzone są akcje samplingowe, sprzedaż, promocje i inne działania BTL, Guru dla Studenta - interaktywne spotkanie z autorytetem, specjalnie dla najlepszych studentów wybranej uczelni, School Project - Specjalne lekcje prowadzone w szkołach z założeniami i wytycznymi Klienta; całkowicie innowacyjne podejście w budowie dobrej relacji z Klientem, w celu wypracowania trwałej i długiej „wierności” (school project jest dedykowany w szczególności dla licealistów i gimnazjalistów), Paczka Back to School - specjalny zestaw „niezbędników” dla każdego Studenta, bez których rok akademicki nie może się obejść, Projekt Kantyny - Wprowadzenie produktu do wytypowanych kantyn na terenie uczelni w całej Polski, Projekt Akademiki – imprezy organizowane przez magazyn Dlaczego na terenie kampusów.
25
Podsumowanie, kontakt ZAPRASZAMY DO WSPÓŁPRACY
Spośród wielu kanałów dotarcia do studentów jednym z najbardziej skutecznych jest sprofilowana prasa oraz działania BTL-owe. Magazyn DLACZEGO oraz jego wydania specjalne (dlatego! oraz Sporootym) są optymalnymi nośnikami do realizacji przekazu marketingowego do młodego konsumenta. Młodzież preferuje zdecydowanie niestandardowe działania. Zwyczajna reklama jest według nich nudna, dlatego przekaz kierowany do tej grupy powinien wykorzystywać najnowsze trendy. Marka i działania powinny być nowoczesne i wyróżniające się, bo tak bardzo często funkcjonuje konkurencja i tego oczekuje konsument. ZAPRASZAMY DO WSPÓŁPRACY Informacje o wydawcy/biuro reklamy: Media Point Group Sp. z o.o., Jerozolimskie Business Park ,Al. Jerozolimskie 146C, Warszawa Dyrektor Biura Reklamy: Mariola Wiercińska; mail: Nota prawna: Treść tej oferty jest poufna i prawnie chroniona. Odbiorcą może być jedynie jej adresat z wyłączeniem dostępu osób trzecich. Jeżeli nie jesteś adresatem tej oferty, jej rozpowszechnianie, kopiowanie, rozprowadzanie lub inne działanie o podobnym charakterze jest prawnie zabronione i może być karalne, jakakolwiek opinia lub porada w niej zawarta podlega odpowiednim warunkom umowy o świadczeniu usług na rzecz Klienta przez Media Point Group Sp. z o. o.
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.