Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
1
Program „Uczenie się przez całe życie”
Projekt Mobilności Leonardo da Vinci 2010 Tytuł: „Poprawa wizerunku hotelarza” nr projektu: PL1-LEO
2
Instytucja partnerska
FUTURE FOCUS 8, MAGASINES STREET, FLORIANA FRN 1119 Instytucja partnerska
3
Instytucja przyjmująca
Hotel oferuje gościom: Bezprzewodowy internet, Centrum Spa, Siłownię, 295 pokoi, 2 restauracje, Basen zewnętrzny i wewnętrzny, Centrum konferencyjne, Kantor, Pocztę, Taksówki, Podziemny parking, San Antonio Hotel & Spa Triq it-Turisti, Qawra Paul Bay, SPB1024 Malta
4
Wnioskodawca Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych w Somoninie im. Józefa Wybickiego Somonino ul. Wolności 39
5
Cel projektu Zdobycie nowych umiejętności i doświadczeń zawodowych oraz doskonalenie już posiadanych na polu branży hotelarskiej, związanych z kompleksową obsługą gości, które przyczynią się do pozytywnego postrzegania zawodu i podniesienia jego atrakcyjności.
6
Uczestniczniki stażu na Malcie
Od lewej : Martyna Magulska uczennica III klasy Karolina Pawlicka uczennica IV klasy Daria Sobolewska uczennica IV klasy Malwina Pionke uczennica III klasy Uczestniczki stażu kształcą się w zawodzie technik hotelarstwa
7
Przygotowania odbyte przed wyjazdem
Pedagogiczne, Kulturowe, Językowe, Organizacyjne,
8
Czas na pracę…
9
Pracowałyśmy w następujących działach hotelu :
W hotelu San Antonio 4* odbyłyśmy staż, który trwał 20 dni. Pracowałyśmy w następujących działach hotelu : Recepcja Służba pięter Restauracja
10
Recepcja
11
Do naszych obowiązków należało:
Meldowanie gości; Odbieranie telefonów; Przyjmowanie rezerwacji; Przydzielanie pokoi; Udzielanie gościom informacji; Dbanie o porządek na miejscu pracy; Segregowanie danych klienta; Realizacja usług dodatkowych;
12
Podczas pracy w recepcji
Karolina Pawlicka, Daria Sobolewska wraz z Marie. Martyna Magulska i Malwina Pionke
13
Służba pięter
14
Pracując w dziale służba pięter zajmowałyśmy się : - sprzątaniem pokoi
- dbaniem o porządek na korytarzu hotelowym. Poznałyśmy nowe techniki: ścielenia łóżek - kodowania czystych pokoi do systemu.
15
Zmiana brudnej pościeli; Ścielenie łóżka hotelowego; Ścieranie kurzy;
Do naszych obowiązków należało: Zmiana brudnej pościeli; Ścielenie łóżka hotelowego; Ścieranie kurzy; Odkurzanie pokoju; Uzupełnianie wody oraz dodatkowego wyposażenia; Wynoszenie śmieci; Odkurzanie holu;
16
Malwina Pionke oraz Karolina Pawlicka
podczas pracy na dziale służba pięter.
17
Daria Sobolewska podczas ścielenia łóżka hotelowego.
18
Restauracja
19
Pracowałyśmy na dwie zmiany: śniadanie oraz kolacja
Pracowałyśmy na dwie zmiany: śniadanie oraz kolacja. Na każdą zmianę ubierałyśmy odpowiednie uniformy. Restauracja hotelowa była wyposażona w dwa bary oraz bufet. Sala była podzielona na cztery sektory.
20
Karolina Pawlicka podczas zmiany wieczornej.
Daria Sobolewska podczas zmiany porannej.
21
Do naszych obowiązków należało:
Obsługa gości hotelowych; Zbieranie zamówień na napoje oraz alkohole; Zbieranie brudnej zastawy; Polerowanie sztućców oraz zastawy stołowej; Przygotowywanie nowych nakryć na kolacje oraz śniadanie; Pomoc przy przygotowywaniu bufetu; Przyjmowanie zamówienia na napoje alkoholowe i bezalkoholowe;
22
Malwina Pionke podczas obsługi gości z Belgi.
Karolina Pawlicka i Daria Sobolewska podczas polerowania zastawy stołowej. Malwina Pionke podczas obsługi gości z Belgi.
23
Malwina Pionke, Karolina Pawlicka oraz Daria Sobolewska pokazują technikę noszenia 10 kieliszków w jednej ręce.
24
Martyna Magulska wraz z Karoliną Pawlicką zbierają brudną zastawę podczas śniadania hotelowego.
25
Pożegnanie z załogą z działu restauracja.
Na zdjęciu od lewej Karolina, Daria, Malwina, Martyna, Patricia, Rosen, Marie, Chantell i Simon.
26
Pożegnalne zdjęcie z kierownikami sali, oraz szefem kuchni
Pożegnalne zdjęcie z kierownikami sali, oraz szefem kuchni. Od lewej Martyna, szef kuchni Carlos, Malwina, kierownik Sali Mustafa, Daria, kierownik Sali Janusz, oraz Karolina.
27
Czas wolny
28
Czas wolny spędziłyśmy
na zwiedzaniu Malty. Pracownicy instytucji pośredniczącej Future Focus zorganizowali dla nas cztery wycieczki: Rejs po porcie, Zwiedzanie wyspy Gozo, Wyjazd do Mediny Blue Lagoon
29
Wyspa Gozo Wraz z dwójką przewodników z Future Focus zwiedziłyśmy promem do pobliskiej wyspy zwanej Gozo. Spędziłyśmy cały dzień podziwiając formacje skalne oraz urodziwą stolicę wyspy Rabat. Był oczywiście czas na zakupy oraz wypoczynk na czerwonej plaży.
30
Prom, którym płynęliśmy na wyspę Gozo.
Plaża na wyspie Gozo
31
Na zdjęciu p. Beata Kramp, Malwina, Karolina, Daria oraz Martyna.
Blue Window czyli Niebieskie okno Miejsce które najbardziej zapadło nam w pamięci, podczas zwiedzania wyspy Gozo. Na zdjęciu p. Beata Kramp, Malwina, Karolina, Daria oraz Martyna.
32
Medina
33
Świątynia Skorba - katakumby
Na zdjęciach Daria Sobolewska, Martyna Magulska, Karolina Pawlicka, Malwina Pionke oraz p. Wioleta Szwaba podczas zwiedzania starożytnych katakumb.
34
Blue Lagoon to miejsce niesamowitych skał ,które swoim pięknem zachwycają każdego turystę.
35
Widok na stolicę Malty – Valettę
Rejs po porcie Widok na stolicę Malty – Valettę
36
Katedra Św. Jana Podczas zwiedzania stolicy Malty – Valetty
37
Plaża Melieha Plaża Melieha to najpiękniejsze z miejsc wypoczynku jakie można sobie wymarzyć. Na zdjęciach Karolina i Malwina podczas po południowych kąpieli w Morzu Śródziemnym, oraz pozująca do fotografii Daria.
38
Czasami miałyśmy również czas na zrobienie sobie polskich naleśników czy ziemniaków zapiekanych z cebulką . Kucharki: Daria i Malwina
39
Podsumowanie
40
Umiejętności zdobyte w dziale restauracja :
Przygotowanie sali konsumenckiej, z wykorzystaniem zasad typowych dla kraju partnerskiego. Przyjmowanie oraz realizacja zamówień gości. Porządkowanie stołów po posiłku. Przygotowanie sali z wykorzystaniem elementów dekoracyjnych kraju partnerskiego. Dobór sali i ustawienie stołów do typu przyjęcia. Dobór napoi i potraw do przyjęcia. Dobór bielizny oraz zastawy stołowej oraz dekoracji stołów w zależności od okoliczności.
41
Umiejętności zdobyte w dziale : Służba pięter
Stosowanie technik sprzątania pokoju zajętego i zwolnionego przez gości. Stosowanie różnych metod ścielenia łóżka. Obsługiwanie urządzeń stanowiących wyposażenie jednostki mieszkalnej. Stosowania środków czystości i dezynfekujących.
42
Umiejętności zdobyte w dziale: Recepcja
Obsługa urządzeń biurowych w recepcji hotelowej. Przyjmowanie, potwierdzanie oraz anulowanie rezerwacji. Realizowanie usług dodatkowych zgodnie z zapotrzebowaniem gości. Łączenie rozmów telefonicznych. Analizowanie potrzeb i oczekiwań gości hotelowych ze względu na kraj pochodzenia. Dobieranie elementów pakietu usług hotelarskich i gastronomicznych do potrzeb klienta.
43
Rezultaty z przebytego stażu
Podwyższenie motywacji, pozytywne postrzeganie i ukierunkowanie w planowaniu własnej kariery zawodowej w zawodzie hotelarza, dzięki zdobyciu nowych i udoskonaleniu już posiadanych umiejętności z zakresu kompleksowej obsługi gościa. Podwyższenie umiejętności komunikacji w języku angielskim. Kształtowanie podstawy mobilności zawodowej, otwartości, tolerancji na różnice kulturowe, religijne. Przygotowanie ankiety badającej predyspozycje psychofizyczne i dyspozycje intelektualne do zawodu hotelarza. Prezentacja multimedialna przedstawiająca przebieg staży.
44
Koniec prezentacji, Dziękujemy za uwagę
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.