Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Performance point service nie tylko dla orłów

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Performance point service nie tylko dla orłów"— Zapis prezentacji:

1

2 Performance point service nie tylko dla orłów
Czyli sesja o tym jak rozpocząc wykorzystywanie potężnego narzędzia będącego elementem SharePoint 2010 w rozwiązaniach BI i nie zatruć życia IT

3 Bartłomiej Graczyk Analityk biznesowy / Architekt rozwiązań
Business Intelligence & EPM | Microsoft Certified Trainer Udział w wielu wdrożeniach w Polsce i Europie (w tym w pierwszych wdrożeniach rozwiązań klasy Business Intelligence w oparciu o SQL Server 2012 i SharePoint Server 2010 w Polsce) – współpraca z największymi firmami integratorskimi i szkoleniowymi Microsoft Certified Trainer (od 2006 roku) Prelegent na konferencjach tematycznych IT / VirtualStudy.pl Autor artykułów dla czasopism i portali o tematyce IT ( Microsoft TechNet,Computerworld) |

4 Agenda Business Intelligence(BI), a Corporate Performance Management (CPM) aby odpowiednio adresować potrzeby Narzędzia klasy CPM wśród narzędzi Microsoft wczoraj i dziś.... Efektywne wykorzystanie narzędzia CPM, czyli jak to wszystko działa Elementy SharePoint PerformancePoint Service Grupy osób odpowiedzialnych za poszczególne elementy rozwiązania Główny sprawca czyli Dashboard Designer Demo

5 Performance Management
Aplikacje i rozwiązania, pozwalające użytkownikom monitorować, analizować i planować ich działalność biznesową głównie w oparciu o KPI (kluczowe wskaźniki efektywności) Reporting & Analysis Standardowe raporty umożliwiające szczegółową analizę danych firmowych ( drill-down, chart ) Data Warehousing Zintegrowane z wielu źródeł i przeznaczone wyłącznie do odczytu dane, w szczególności źródło dla baz analitycznych Reporting and Analysis Data Warehousing

6 Systemy CPM Systemy CPM udostępniają użytkownikom takie moduły jak:
prognozowanie, budżetowanie planowanie Narzędzia / systemy CPM to także dostęp do wizualnie przedstawionych zrównoważonych kart wyników oraz kokpitów managerskich przedstawiających informacje w przejrzysty sposób KPI vs Karta wyników (scorecard) Kokpit managerski (dashboard)

7 Rynek i Udzial w Rynku BI vs CPM w 2009 roku
As for the main players in the BI and CPM markets, the mega-vendors still dominate. SAP topped the BI market with a 19.5% share, followed by IBM at 15.3%, SAS with 11.4%, and Oracle and Microsoft virtually tied at around 9%, according to IDC. The market is expected to grow at a compound annual growth rate of 6.7% through 2014 The CPM market is currently dominated by SAP and Oracle, which have 26.6% and 23.7% shares, respectively. Coming in a distant third is IBM, with 9.6% of the market. Revenue for CPM software and maintenance stood at $2.2 billion for 2009, virtually identical to 2008, according to a separate IDC report.

8 Narzędzia klasy CPM wśród narzędzi Microsoft wczoraj i dziś....
Rok 2005 Rok 2007 Rok 2010 * Po 15 miesiącach produkt został zastąpiony przez PerformancePoint Service • 1 Server $30,000 • 1 CAL $195/each • 1 External Connector $20,000/each • 1 Server ~ $4,000 • 1 CAL Ent $130

9 WPROWADZENIE DO PerformancePoint Services
PerformancePoint Services (PPS) 2010 to narzędzie z obszaru Performance Management (PM) nowej generacji dostarczane przez Microsoft Dostępny w ramach usług SharePoint 2010 (Enterprise Edition) Pełne wsparcie dla KPI i budowy kart wyników Wszystkie elementy systemu dostępne w formie strony Web Przyjazne narzędzie edycji i budowy – Dashboard Desginer

10 Architektura rozwiązania
Żródło: Microsoft Technet

11 Uczestnicy procesu wykorzystania PPS
IT professionals Instalacja i konfiguracja PPS Przygotowanie, zabezpieczenie, publikacja źródeł danych Power users (and developers) Tworzenie list i bibliotek PPS Publikacja pulpitów managerskich Information workers Przeglądanie danych opublikowanych na witrynach SharePoint Eksport danych do Excela i PowerPoint

12 Dashboard Designer Aplikacja pozwalająca na tworzenie elementów PPS
Aplikacja typu „Office like” Dostęp do aplikacji z poziomu przeglądardki (BI Center) Możliwość utworzenia własnego linku do aplikacji: Własny WebPart

13 Wprowadzenie do elementów PPS
Monitoring Data Source Wskaźnik (Indicator) Wskaźnik efektywności (Key Performance Indicator (KPI) Karta wyników (Scorecard) Raport (Report) Filtr (Filter) Pulpit managerski (Dashboard) Analytics

14 Tworzenie Źródła danych
Definicja połączenia wykorzystywana przy tworzeniu elementów takich jak KPI, Scorecard, Raport Typy źródeł danych: Wsparcie dla Analysis Services (od 2005) Preferowany typ źródła to Analysis Services: Możliwość odwołanie się do KPI zdefiniowanych kostach

15 TWORZENIE KPI Predefiniowa informacja wyrażona w postaci miary (wartości): Dla przykładu Udział w rynku Wydajność sprzedaży Prawdopodonieństwo sprzedaży Wskaźnik zadowolenia klienta Compares and evaluates actual to target metrics

16 Karta wyników (Scorecard)
Wartość zdefiniowanego KPI przedstawiony w odniesieniu do wartości oczekiwanej ( goal/target ) Presents a report to support analysis Report types include:

17 Creating Filters Dodawany do pulpitu managerskiego jako element stały filtrowania dla wszystkich scorecard-ów Możliwość wykorzystania wielokrotnie ( na wielu pulpitach) Typy filtrów:

18 Tworzenie pulpitu managerskiego Dashboards
Zestawienie : Filtrów Kart wyników Raportów Pulpit managerski(dasboard) jest elementem zapisywanym w bazie SharePoint - Content ( w przeciwieństwie do PPS 2007, gdzie zakładana była dedykowana baza danych na potrzeby PPS 2007)

19 Q & A |


Pobierz ppt "Performance point service nie tylko dla orłów"

Podobne prezentacje


Reklamy Google