Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałBenedykta Wiercioch Został zmieniony 10 lat temu
1
Wstęp do programowania urządzeń z systemem. Windows Phone 7
Wstęp do programowania urządzeń z systemem Windows Phone Mikołaj Ślefarski
2
Krótka historia Windows Phone 7
Konkurent dla iOS i Android Sukcesor Windows 6.5 (brak kompatybilności) Premiera: 2-ga połowa 2010 roku Premiera w Azjii: Początek 2011 roku Wersja Mango – lipiec 2011
3
Cechy WP7 Kafelki Styl „Metro” Huby Wielozadaniowość Obsługa socketów
API dla sensora ruchu
4
Silverlight i XNA
5
WP7 wykorzystuje Silverlight w wersji trzeciej
Wersja zmodyfikowana pod kątem urzadzeń mobilnych Główne zastosowanie: aplikacje Możliwość programowania gier (przeważnie 2D) Język programowania: C#
6
WP7 obsługuje XNA w wersji czwartej
Przeznaczenie: programowanie gier Szybkie algorytmy przetwarzania tekstur Sprzętowe wsparcie obliczeń związanych z grafiką 2D i 3D Brak wbudowanego GUI Content Pipeline Jezyk programowania: C#
7
Charakterystyka urządzeń z WP7
8
Charakterystyka urządzeń z WP7
Ekran w rozdzielczości 800x480 (WVGA) Przyciski Start, Search, Back Pojemnościowy, 4-punktowy dotykowy ekran Obsługa Wi-Fi Conajmniej 256 MB RAM Conajmniej 8 GB pamieci flash GPS Akcelerometr
9
Cechy opcjonalne Kompas Żyroskop Kamera Kamera frontowa
10
Aplikacje a Sandbox Aplikacje nie mają dostępu do pozostałych plików zapisanych w telefonie Aplikacje nie mają dostępu do listy kontaktów Aplikacje nie mają dostępu do wiadomości Aplikacje nie mogą uruchamiać żadnych innych aplikacji
11
Launchers & Choosers
12
Launcher Uruchamia jedną z wbudowanych aplikacji
Do aplikacji wywołującej nie są zwracane informacje Przykład: rozmowa telefoniczna
13
Chooser Uruchamia jedną z wbudowanych aplikacji
Zwraca informacje do aplikacji wywołującej Gdy wywołana aplikacje zakonczy działanie – sterowanie powraca do aplikacji macierzystej Przykład: wybór zdjecia z albumu
14
SDK 7.1 - Wymagania systemowe:
Systemy operacyjne: Windows Vista, Windows 7 Miejsce na dysku: 4 GB Pamięć operacyjna: 3 GB (? dane Microsoftu) Karta graficzna z obsługą DirectX 10 Windows Phone SDK 7.1 współpracuje z Visual Studio SP 1
15
Pivot i Panorama
16
Pivot Application Kontener, funkcjonalnie podobny do panelu z zakładkami Pomiędzy panelami można się przemieszczać wykonując gest poziomo Zawartość panelu możemy przewijać wykonując gest pionowo
17
Panorama Application Kontener, który umożliwia horyzontalną, panoramiczną nawigację po aplikacji Większość hubów wbudowanych w system wykorzystuje ten komponent
18
Pierwszy projekt Windows Phone OS 7.1
19
Obowiązkowe „Hello World”
<!--Panorama control--> <controls:Panorama Title="Hello World">
20
Programujemy Launcher (wysyłanie SMS)
21
Programujemy Chooser
22
Programujemy Chooser (c.d.)
23
Accelerometer Demo
24
Pobieranie danych z Akcelerometru
25
Podsumowanie
26
Pytania?
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.