Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałEgidiusz Kurpanik Został zmieniony 11 lat temu
1
Piszemy proste programy i tworzymy animacje w Logomocji .
2
Logomocja pisania własnych programów w języku Logo;
Daje możliwość: pisania własnych programów w języku Logo; tworzenia obrazu animowanego; komponowania melodii.
3
Programowanie w Logomocji
Ekran graficzny (miejsce, po którym porusza się żółw) Żółw Historia poleceń Ekran tekstowy Wiersz poleceń Żółw wykonuje polecenia wpisane w wierszu poleceń i zgodnie z nimi porusza się po ekranie graficznym. Aby żółw wykonał dane polecenie, należy wpisać je w wierszu poleceń i nacisnąć klawisz Enter.
4
Rysowanie kwadratu (I sposób)
Polecenia Opis np liczba kroków Przesuwa żółwia do przodu o podaną liczbę kroków. np 100
5
Rysowanie kwadratu (I sposób)
Polecenia Opis np liczba kroków Przesuwa żółwia do przodu o podaną liczbę kroków. pw kąt Obraca żółwia w prawo o podany kąt. np 100 pw 90
6
Rysowanie kwadratu (I sposób)
Polecenia Opis np liczba kroków Przesuwa żółwia do przodu o podaną liczbę kroków. pw kąt Obraca żółwia w prawo o podany kąt. np 100 pw 90 np 100 pw 90
7
Rysowanie kwadratu (I sposób)
Polecenia Opis np liczba kroków Przesuwa żółwia do przodu o podaną liczbę kroków. pw kąt Obraca żółwia w prawo o podany kąt. np 100 pw 90 np 100 pw 90
8
Rysowanie kwadratu (I sposób)
Polecenia Opis np liczba kroków Przesuwa żółwia do przodu o podaną liczbę kroków. pw kąt Obraca żółwia w prawo o podany kąt. np 100 pw 90 np 100 pw 90
9
Rysowanie kwadratu (II sposób)
Polecenia Opis np liczba kroków Przesuwa żółwia do przodu o podaną liczbę kroków. pw kąt Obraca żółwia w prawo o podany kąt. powtórz liczba powtórzeń [lista poleceń] Powtarza listę poleceń podaną liczbę razy. powtórz 4 [np 100 pw 90]
10
Rysowanie kwadratu
11
Zmiana koloru i grubości pisaka
Polecenia Opis ugp 7 Ustala grubość pisaka ukp ‘’niebieski Opuszcza pisak żółwia. ugp 7 ukp ”niebieski powtórz 4 [np 100 pw 90]
12
Rysowanie kwadratu
13
Wypełnienie kwadratu kolorem
Polecenia Opis pod Podnosi pisak żółwia (żółw nie będzie zostawiał śladów przy poruszaniu się). opu Opuszcza pisak żółwia. ukm ‘’żółty Ustala kolor malowania. zamaluj Zamalowuje obszar zamknięty. pw 45
14
Wypełnienie kwadratu kolorem
Polecenia Opis pod Podnosi pisak żółwia (żółw nie będzie zostawiał śladów przy poruszaniu się). opu Opuszcza pisak żółwia. ukm ‘’żółty Ustala kolor malowania. zamaluj Zamalowuje obszar zamknięty. pw 45 pod
15
Wypełnienie kwadratu kolorem
Polecenia Opis pod Podnosi pisak żółwia (żółw nie będzie zostawiał śladów przy poruszaniu się). opu Opuszcza pisak żółwia. ukm ‘’żółty Ustala kolor malowania. zamaluj Zamalowuje obszar zamknięty. pw 45 pod np 30
16
Wypełnienie kwadratu kolorem
Polecenia Opis pod Podnosi pisak żółwia (żółw nie będzie zostawiał śladów przy poruszaniu się) opu Opuszcza pisak żółwia. ukm ‘’żółty Ustala kolor malowania. zamaluj Zamalowuje obszar zamknięty. pw 45 np 30 pod ukm ‘’żółty
17
Wypełnienie kwadratu kolorem
Polecenia Opis pod Podnosi pisak żółwia (żółw nie będzie zostawiał śladów przy poruszaniu się) opu Opuszcza pisak żółwia. ukm ‘’żółty Ustala kolor malowania. zamaluj Zamalowuje obszar zamknięty. pw 45 np 30 pod ukm ‘’żółty zamaluj
18
Wypełnienie kwadratu kolorem
19
Rysowanie prostokąta
20
Rysowanie „serwetki”
21
Animacje w programie Logomocja
Obszar do rysowania Przybornik Treść Obszar rysowania Narysować rysunek, który ma być animowany. Kopiować klatkę. Wkleić klatkę. Na wklejonym rysunku zmienić położenie odpowiednich elementów. Kliknąć przycisk Pogląd
22
Komponowanie muzyki
23
Strona poświęcona językowi programowania Logo oraz Logomocji
Strona poświęcona językowi programowania Logo oraz Logomocji
24
Prezentację przygotowała:
Aleksandra Prusak Szkoła Podstawowa im. Janusza Korczaka w Szabdzie
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.