Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

PROJEKT BADAWCZY W GRUPIE „KRASNALE” 3-4 LATKI LUTY 2015r.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "PROJEKT BADAWCZY W GRUPIE „KRASNALE” 3-4 LATKI LUTY 2015r."— Zapis prezentacji:

1 PROJEKT BADAWCZY W GRUPIE „KRASNALE” 3-4 LATKI LUTY 2015r.
„MYDŁO”

2 WPROWADZENIE I PERWSZY ETAP PROJEKTU
Dzieci podczas zabawy tropiącej wyszukiwały mydła i układały je do swoich grup, przeliczały je . Dzieci odruchowo wąchały każde mydło. Stwierdziły, że pachną różnie , jedne ładnie inne brzydko. To nasunęło pomysł by zrealizować projekt badawczy o mydle. Nauczycielka zadawała dzieciom pytania „Czy chciałyby dowiedzieć się dlaczego mydła mają różny zapach?” Poinformowała dzieci, że można dowiedzieć się różnych ciekawostek o mydle realizując projekt badawczy. Ponieważ dzieci nie realizowały jeszcze projektu wyjaśniła, że samodzielnie będą robić eksperymenty by dokładanie poznać mydło. Dzieci zgodziły się bez zastanowienia.

3 POSZUKIWANIE SKARBÓW

4 KTÓRA GRUPA WYGRAŁA?

5 ZABAWY WOKÓŁ TEMATU WĄCHANIE

6 PRZELICZANIE

7 SEGREGOWANIE Według rodzajów mydeł Ze względu na kształty i kolory

8

9

10 Co my tu mamy? Mydło w kształcie kwiatków.

11 SIATKA PYTAŃ

12 Dzieci chętnie przynosiły różne mydła do przedszkola i w ten sposób powstał kącik mydlany. Dzieci oglądały , segregowały i wąchały mydła. Wszystkie rozpakowały.

13 KĄCIK MYDLANYCH CIEKAWOSTEK

14

15 „MYDŁO” – szkice ołówkiem
„MYDŁO” – szkice ołówkiem. Zadaniem dzieci było odwzorowanie kształtu mydła. To nie takie proste. Udało się.

16

17 II FAZA SZUKANIE ODPOWIEDZI NA PYTANIA
Dzieci podczas doświadczeń , w praktyce szukały odpowiedzi na pytania zawarte w siatce.

18 Dlaczego mydło się pieni?
Czy woda się pieni?

19 Nie, bo jest twarda. Może utrzymać szpilki na swojej powierzchni
A co robi mydło? Mydło rozluźnia wodę i szpilka opada na dno.

20 Twarda woda tworzy okrągłe krople , gdy dotkniemy kroplę mydłem rozluźni się i rozpłaszczy

21 Sprawdzamy naszą wiedzę w literaturze

22 A oto dowód. Kropla bez mydła pozostała okrągła.

23 Gry woda jest luźna może się rozciągać i tworzą się bańki.

24 Uczymy się puszczać bańki mydlane

25 Trzeba dmuchać powoli. Im wolniej tym więsza bańka.

26 Zabawy rytmiczne Klaśniemy gdy bańka pęknie
Moje – twoje, przekładanie mydła w rytm muzyki

27 Odpoczywamy słuchając relaksującej muzyki i oglądamy bańki.

28 Praca plastyczna z wykorzystaniem kolorowych baniek
Praca plastyczna z wykorzystaniem kolorowych baniek. Będzie wspaniałe tło do pracy plastycznej

29

30 „Mydło wszystko umyje” – uczymy się piosenki

31 Nie jest śliskie. Dlaczego? Potrzebna jest woda.
Dlaczego mydło wypada z wanny? Bo jest śliskie. Sprawdzamy to organizując mydlane wyścigi Nie jest śliskie. Dlaczego? Potrzebna jest woda.

32 Dlaczego mydło wypada w wannie. Bo jest śliskie
Dlaczego mydło wypada w wannie? Bo jest śliskie. Sprawdzamy to organizując mydlane wyścigi Po suchej powierzchni Po mokrej powierzchni

33 Na mokrej powierzchni mydło ma większy poślizg

34 Emocje sięgały zenitu

35 „ZAKUPY W DROGERII” – zajęcia matematyczne
W naszym sklepie jest 5 mydeł niebieskich i 5 żółtych Trzeba je ułożyć równo na półce.

36 Przelicz i dodaj. Trzeba bardzo uważać

37

38 Zgubiliśmy mydło . Co to będzie?
Będzie mniej. Dobrze.

39 Wiesz , która to cyfra? Ile jest mydełek?

40 MYDŁO SŁUŻY DO MYCIA.

41

42 Do czego służy mydło? Czy tylko do mycia? Ciekawe!
Co to jest? ( mąka, cukier, proszek, wiórki kokosowe ,śnieg) A jak pachnie?

43 Czy wiecie jak powstają? (pokruszone, zmydlone)
To jest mydło. A dokładnie płatki mydlane FAJNA ZABAWA

44 Fajna zabawa

45

46 Będzie jeszcze lepsza.

47 Jak myślicie co będziemy robić? WIELKIE PRANIE
Najpierw rozpuścimy płatki mydlane

48

49 A TERAZ PIERZEMY

50 UDASŁO SIĘ – CZYSTE. Mydło służy też do prania

51 DOBRA ROBOTA!!!

52 Mydlane przebiśniegi- zajęcia plastyczne

53

54

55 Zabawa taneczna z wykorzystaniem szarf do muzyki klasycznej
Bańki w tańcu Zabawa taneczna z wykorzystaniem szarf do muzyki klasycznej

56 Kolorowe bańki – karty pracy

57

58 PRACA PLASTYCZNA ZESPOŁOWA
Tworzenie swojej postaci w ruchu z figur geometrycznych Malowanie tła za pomocą wałków

59 Doklejanie włosów, oczu i elementów twarzy

60 „Pani jak się skacze?” Naklejanie baniek z płyt CD

61 Malowanie kwiatów za pomocą widelca

62 I GOTOWE

63 WYCIECZKA DO DROGERII

64 Pytania do eksperta Podziękowanie za miłe przyjęcie dla pani ekspedientki

65 Słodki poczęstunek – nie zapominamy o „magicznych” słowach

66

67 NASZE MYDEŁKA

68 Produkujemy mydło Czym ozdobimy nasze mydełko? Każdy decyduje sam.

69 Obserwujemy rozpuszczoną glicerynę
Dodajemy różne barwniki i zapachy

70 Ja też chcę czerwoną!! Wlewamy do foremek kolorową i pachnącą glicerynę

71

72 Pokaż swoje mydełko? Wyciągamy z foremek

73

74

75 Gra planszowa podsumowanie wiadomości

76 Dwie drużyny

77 Nie wystarczy dotrzeć do mety .
Za dobrze udzielona odpowiedź drużyna dostaje dukat. Warto się starać.

78 Sprawnie liczymy. Pod planszą są ukryte pytania.

79 Niektórzy się denerwują.

80 Pytania i zadania wymagały wysiłku umysłowego,
ale również sprawności fizycznej.

81 Dotarliśmy do skarbu. Co jest w tym pudełku?

82 Przeliczamy zdobyte dukaty.
Brawo jest remis.

83 Nasz skarb To mydełka w kształcie ciastek ( czekoladowo- waniliowe) - pycha

84 Zrobimy prezenty dla przedszkolaków i personelu
Zrobimy prezenty dla przedszkolaków i personelu. Zabieramy się za pakowanie. Wszyscy pomagają

85 Robimy wycieczkę po przedszkolu

86 Odwiedzamy żłobek

87 I przedszkolaków

88 Co wiemy o mydle? Oj dużo!!! – odpowiadamy na pytania z siatki .

89 Dziękujemy za uwagę – grupa „krasnale”


Pobierz ppt "PROJEKT BADAWCZY W GRUPIE „KRASNALE” 3-4 LATKI LUTY 2015r."

Podobne prezentacje


Reklamy Google