Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
1
Publio Rynek książek elektronicznych
2
Udział e-booków w rynku książki
Dane: Enders Analysis based on AAP, GFK, SNE and PA data
3
Rozwój rynku Sprzedaż urządzeń wpływa na sprzedaż e-booków
Liczba sprzedanych e-booków – nieproporcjonalny wzrost w stosunku do liczby sprzedanych urządzeń: „mniejszość kupuje większość książek” (w USA 1/3 osób kupuje 2/3 książek) Niektóre nowości sprzedają się w 50% w formie elektronicznej Największe wydawnictwa testują wydawanie książek w elektronicznej wersji jako pierwszej lub jedynej Wydawnictwa rozwijają multimedialne e-booki (Penguin 50 e-booków w tym roku)
4
Na czym czytają nabywcy e-booków? USA
42% osób czyta na komputerze 41% osób czyta na readerach: jak Kindle czy Nook 29% osób czyta na telefonach komórkowych 23% osób czyta na tabletach Ipad coraz bardziej popularny (17 mln sztuk sprzedanych w ostatnim kwartale); ponad 50% posiadaczy tabletów woli czytać magazyny, książki i newsy na ekranie tabletu. Dane: Pew Research Center’s Internet & American Life Reading Habits Servey, Apple press info
5
Urządzenia do czytania e-booków- USA
% właścicieli urządzeń, którzy czytają ebooki i z jaką częstotliwością Dane: Pew Research Center’s Internet & American Life Reading Habits Servey
6
Czytelnicy – USA Czytelnicy e-booków czytają o 60% więcej książek niż czytelnicy książek papierowych E-booki wciągają! Ponad 41% posiadaczy czytników czyta więcej od czasu nabycia urządzenia Czytelnicy e-booków czytają więcej we wszystkich formatach Właściciele czytników chętniej kupują książki, czytelnicy książek papierowych chętniej je pożyczają (np. od znajomych, z biblioteki) Ludzie preferują e-booki, kiedy potrzebują szybkiego dostępu do książki lub kiedy są mobilni. Natomiast książka papierowa wygrywa, kiedy chcą poczytać dzieciom
7
Sprzedaż urządzeń na świecie
Tablety Czytniki Dane: Enders Analysis based on Apple, Google and Morgan Stanley data
8
Posiadane urządzenia przez dorosłych Amerykanów
Wg szacunków Forrester Research do końca roku 2016 co trzeci Amerykanin będzie posiadał tablet Dane: The Pew Research Center’s Internet & American Life Project surveys
9
Motywacje – zakup ebooka
Wszyscy, którzy zakupili jakiegokolwiek e-booka w ciągu ostatniego roku Dane: Book Marketing Limited, Bowker Publishing Services, 2011 Books and Consumers
10
Rynek e-booków – Wielka Brytania
Wartość rynku e-booków wynosi ok. 15% Spada liczba księgarni oraz sprzedaż książek papierowych Sprzedaż e-booków wzrosła o 366% w stosunku do ubiegłego roku according to the Publishers Association Spadek sprzedaży książek papierowych został zniwelowany przez wzrost sprzedaży książek elektronicznych 20% VAT na e-booki vs. 0% na książki papierowe
11
Rynek e-booków - Niemcy
Wartość rynku e-booków wynosi obecnie ponad 1 %, do końca roku powinna osiągnąć ok. 2% Kulturowe czynniki, które powodują, że rynek e-booków w Niemczech rozwijają się wolno Niemcy mają emocjonalny stosunek do książek (preferują eleganckie wydania) Nasycenie fizycznymi punktami sprzedaży: w każdej wsi jest księgarnia Bariery ekonomiczne: ceny książek ustalane przez wydawców (ceny e-booków nieznacznie obniżone) 19% VAT na e-booki vs. 7% na książki papierowe
12
Rynek ebooków - Hiszpania
Hiszpania jest postrzegana jako jeden z dynamiczniej rozwijających się rynków w Europie. Udział e-booków w rynku książki szacowany jest na 0,5% - 1% Ok. 75% wydawców ma strategię rozwoju oferty e-bookowej W Hiszpanii jest 1 mln tabletów i czytników, z czego prawie 300 tys. czytników została sprzedana w ubiegłym roku VAT na e-booki: 18%, a od sierpnia: 21%; dla książek papierowych: 4%
13
Polska – analiza rynku i konsumentów
14
Ogólne dane o rynku 77% ludzi w Polsce posiada dostęp do internetu
Internetowych zakupów dokonuje ok. 23% społeczeństwa To bardzo dobry wynik. We Włoszech tylko 15% Co kupujemy w sieci? 1. usługi z branży turystycznej (bilety lotnicze, wycieczki itp.) 2. media oraz rozrywka 3. produkty z branży technologicznej. Dane: Raport Consumer Barometer: TNS, IAB, Google
15
Rynek urządzeń w Polsce
89% Polaków korzysta z telefonów komórkowych (średnia z 39 krajów: 86%) 15% Polaków używa smartfonów (średnia z 39 krajów: 32%) 3% Polaków używa tabletów (średnia z 39 krajów: 8%) Dane: Raport Consumer Barometer: TNS, IAB, Google
16
Nabywcy książek Wg prognoz World Internet Project ok. 33% Polaków nie przeczytało w ciągu roku ani jednej książki. Natomiast ok. 32% Polaków deklaruje, że kupiło książkę w ciągu roku. Wg szacunków przeprowadzonych na zlecenie Narodowego Centrum Kultury w ostatnim roku książkę nabyło 10% ankietowanych.
17
Aktywny Internauta – liderem w konsumpcji dóbr kulturalnych
89% aktywnych internautów przeczytało co najmniej jedną książkę w roku, 69% ponad 5 książek Ok. 30% przeczytało e-book w ostatnim kwartale Dane: Narodowe Centrum Kultury „Obieg kultury. Społeczna cyrkulacja treści. Raport z badań.”
18
Liczba przeczytanych książek
Aktywni internauci w ciągu ostatnich 12 miesięcy Wśród internautów Dane: Narodowe Centrum Kultury „Obieg kultury. Społeczna cyrkulacja treści. Raport z badań.”
19
Kobiety Tylko 5% kobiet nie przeczytało żadnej książki (17% mężczyzn)
Powyżej 20 książek przeczytało aż 29% kobiet (16% mężczyzn) Dane: Narodowe Centrum Kultury „Obieg kultury. Społeczna cyrkulacja treści. Raport z badań.”
20
Sprzedaż według płci – Publio.pl
Dane: Publio.pl
21
Konsumenci e-booków kupują również książki tradycyjne, korzystają z bibliotek i pożyczają książki
Dane: Narodowe Centrum Kultury „Obieg kultury. Społeczna cyrkulacja treści. Raport z badań.”
22
Książki na różnych nośnikach
Książki w jakiej wersji zdarzyło się Panu czytać / słuchać w ciągu ostatnich 3 m-cy? (n=1283). Dane na podstawie: Narodowe Centrum Kultury „Obieg kultury. Społeczna cyrkulacja treści. Raport z badań.”
23
Sposób nabycia e-booka
Aktywni internauci, którzy w ciągu ostatnich 3 miesięcy przeczytali co najmniej 1 e-book Dane: Narodowe Centrum Kultury „Obieg kultury. Społeczna cyrkulacja treści. Raport z badań.”
24
Powody ściągania książek z internetu za darmo
Aktywni internauci, którzy pobrali jakąkolwiek książkę z sieci za darmo Wśród internautów Dane: Narodowe Centrum Kultury „Obieg kultury. Społeczna cyrkulacja treści. Raport z badań.”
25
Średnie wydatki na książki w ciągu 1 miesiąca
Aktywni internauci w ciągu 1 miesiąca Wśród internautów Dane: Narodowe Centrum Kultury „Obieg kultury. Społeczna cyrkulacja treści. Raport z badań.”
26
Wpływ ceny na sprzedaż – Publio.pl
55% tytułów w cenie < 20 zł sprzedaje 62% książek Dane: Publio.pl
27
Bariera 20 złotych za jeden tytuł
Dane: Narodowe Centrum Kultury „Obieg kultury. Społeczna cyrkulacja treści. Raport z badań.”
28
Motywacje w wyborze konkretnego tytułu
Cała grupa aktywnych internautów. Wśród internautów Dane: Narodowe Centrum Kultury „Obieg kultury. Społeczna cyrkulacja treści. Raport z badań.”
29
Sprzedaż według kategorii – Publio.pl
Dane: Publio.pl
30
Prognoza rynku wydawniczego - Polska
Projekcje rynku książek bez edukacyjnych (dane w mln zł) Przychody w kolejnych latach: 2011 2012 2013 2014 2015 Książki drukowane i audio 1 851 1 917 1 986 2 061 2 133 Książki elektroniczne 18 48 90 144 213 Udział % książek elektronicznych w rynku 1,0% 2,4% 4,3% 6,5% 9,1% Projekcje rynku książek edukacyjnych (dane w mln zł) Przychody w kolejnych latach: 2011 2012 2013 2014 2015 Książki drukowane i audio 1 062 1 077 1 107 1 143 1 176 Książki elektroniczne 12 15 33 51 75 Udział % książek elektronicznych w rynku 1,1% 1,4% 2,9% 4,3% 6,0% Dane: Raport PWC „Consumer and educational book publishing”
31
Obecne trendy w Polsce Odejście od zabezpieczania e-booków
Sprzedaż tytułów w wielu formatach: PDF, Mobi (Kindle), ePub Przełamywanie obiegów zamkniętych: sklep – urządzenie (wysyłka książek na Kindla) Nowości ukazują się od razu w formatach elektronicznych Premiery książek najpierw w wersji elektronicznej: skuteczna promocja książki papierowej
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.