Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Krajowe Centrum ds. AIDS

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Krajowe Centrum ds. AIDS"— Zapis prezentacji:

1 Krajowe Centrum ds. AIDS
Ogólnopolska multimedialna kampania społeczna w zakresie profilaktyki HIV/AIDS 2006 rok Krajowe Centrum ds. AIDS

2 Dlaczego mówimy o HIV i AIDS w aspekcie społecznym?

3 Uwarunkowania społeczne
Zmiana zachowań i obyczajów zarówno osób dorosłych jak i młodzieży Łatwy dostęp do środków psychoaktywnych uzależniających w tym alkoholu Próby zażywania alkoholu i narkotyków Zbyt mało systemowych działań profilaktycznych w zakresie HIV/AIDS Wzrost incydencji zakażeń przenoszonych drogą płciową Zakażenie wirusem HIV – życie w nieświadomości

4 Uwarunkowania społeczne cd.
Przemoc w rodzinie Presja rówieśnicza, aby podjąć życie seksualne Chęć podejmowania ryzyka Potrzeba uczucia i miłości Zaprzeczenie istnienia ryzyka

5 NIETOLERANCJA SPOŁECZEŃSTWA
Utrudnia osobom zakażonym przestrzeganie zasad właściwego postępowania Powoduje wyobcowanie osób zakażonych Może wyzwalać agresję Zwiększa koszty społeczne związane z epidemią

6 WŁAŚCIWE POSTAWY SPOŁECZEŃSTWA
Ułatwiają adaptację i integrację zakażonych ze społeczeństwem Ułatwiają zakażonym racjonalne zachowania Zmniejszają koszt leczenia

7 Miłość, Wierność, Zaufanie Rodzina razem przeciw AIDS 2006
Problem: Wzrastająca liczba zakażeń HIV/AIDS Nadal brak świadomości, że problem HIV/AIDS dotyczy wszystkich – a nie jedynie pewnych populacji, takich jak np.: homoseksualistów, narkomanów i prostytutek. Obniżanie się wieku inicjacji seksualnej a opóźnianie wieku zawarcia małżeństwa Brak silnych więzi rodzinnych (mniej czasu dla dzieci, więcej rozwodów) Moda na wartości rodzinne ALE

8 Dlaczego HIV/AIDS nie był tematem dla rodziny
1 2 Wiązał się z seksem, a seks to tabu Nas ten temat nie dotyczy problem Jak wykreować dojrzałe postawy w rodzinie w kontekście HIV/AIDS. Kiedy interweniować, by nie było zbyt późno, by problem nie powstał

9 Cele reklamowe Kreowanie modelu idealnej rodziny gdzie hołduje się wartościom rodzinnym takim jak wierność, miłość, szacunek, otwartość, co pomaga zmniejszyć ryzyko zakażenia Wpajanie dzieciom wartości rodzinnych w kontekście profilaktyki HIV/AIDS Naturalny stosunek do wczesnej edukacji HIV/AIDS, która zaczyna się w rodzinie Wzrost poziomu wiedzy o HIV/AIDS (najpierw rodzice powinni się edukować, by przekazać dzieciom jak najlepszą wiedzę)

10 Krótka powtórka z wiadomości

11 Drogi przenoszenia HIV
Kontakty seksualne z zakażonym partnerem wirus może wtargnąć przez błony śluzowe pochwy, przedsionka pochwy, prącia, odbytu, jamy ustnej Szczególnie narażone są osoby stosujące środki psychoaktywne, ograniczające możliwość kontrolowania własnych zachowań

12 Drogi przenoszenia HIV
Krwiopochodna (zakażona krew i preparaty krwiopochodne): osoby uzależnione od dożylnych środków odurzających korzystający z niesterylnych igieł i strzykawek oraz wspólnego narkotyku pracownicy służby zdrowia nie przestrzegający podstawowych zasad (np. nie używający rękawiczek) transfuzja krwi W przypadku transfuzji zakażenie mało prawdopodobne ze względu na: powszechne testy dawców, okres karencji dla preparatów krwiopochodnych, termiczne opracowywanie preparatów krwiopochodnych

13 Drogi przenoszenia HIV
Zakażenie wertykalne z matki na dziecko w okresie ciąży w czasie porodu w czasie karmienia piersią

14 Drogi przenoszenia HIV
Nie zakazimy się poprzez: ślinę łzy pot mocz stolec chyba, że zawierają widoczną gołym okiem domieszkę krwi.

15 Drogi przenoszenia HIV
Zakażenie NIE PRZENOSI SIĘ poprzez: używanie wspólnych: naczyń i sztućców ręczników i pościeli korzystanie z: basenów kąpielowych telefonów urządzeń sanitarnych ukąszenia owadów (komarów, kleszczy)

16 Każde ryzykowne zachowanie może prowadzić do zakażenia wirusem HIV

17 Jeżeli: pomyśl o wykonaniu testu w kierunku HIV
W swoim życiu chociaż raz zmieniłeś partnera seksualnego Twój partner przed związaniem się z Tobą miał kontakty seksualne z innymi osobami Jeżeli jesteś w ciąży lub ją planujesz pomyśl o wykonaniu testu w kierunku HIV

18 Zaleca się również proponowanie wykonania testów w kierunku HIV następującym osobom:
chorym z chorobami przenoszonymi drogą płciową osobom o ryzykownych zachowaniach: kobietom i mężczyznom, którzy uprawiali seks bez zabezpieczenia z osobami o nieznanym statusie serologicznym Osobom o orientacji homoseksualnej Osobom stosującym dożylnie środki odurzające

19 Diagnostyka zakażenia HIV
Testy stosowane w diagnostyce zakażeń HIV: ELISA / EIA Testy serologiczne nie są wiarygodne w okresie „okienka serologicznego” Western – Blot – test potwierdzenia

20 Czy rozmawiałeś ze swoim dzieckiem o zagrożeniach, które mogą go dotyczyć w wieku dorastania?
Jeżeli nie, warto to zrobić, zanim będzie za późno!

21 DAJ SOBIE SZANSĘ NA ŻYCIE BEZ AIDS!!!
Często największym, nierealnym marzeniem zakażonych jest cofnięcie czasu do tej jednej, jedynej chwili, kiedy mogli zachować się inaczej, PODJĄĆ INNĄ DECYZJĘ: -POWIEDZIEĆ NIE, gdy ktoś im proponował narkotyk, -POWIEDZIEĆ NIE na rozpoczęcie współżycia lub seks bez zabezpieczenia, -POWIEDZIEĆ NIE w każdej sytuacji, kiedy wiedzieli, że ryzykują, a alkohol był ich „zgubnym doradcą”. DAJ SOBIE SZANSĘ NA ŻYCIE BEZ AIDS!!!

22 Myślisz, że Ciebie i Twojego dziecka to nie dotyczy?
Każdego dnia 2 osoby w Polsce, dowiadują się, że są zakażone wirusem HIV Kiedyś oni też myśleli, że to ich nie spotka. Od Ciebie zależy, czy ochronisz siebie i swoich bliskich przed zakażeniem. Jeżeli nie znajdziesz czasu, aby porozmawiać ze swoja córką lub synem i nie uświadomisz im zagrożeń Zbyt wcześnie mogą rozpocząć inicjację seksualną, lub sięgnąć po narkotyki a przez takie ryzykowne zachowania narażają się na zakażenie wirusem HIV.

23 Gdzie szukać pomocy i informacji na temat HIV/AIDS
Całodobowy Telefon Zaufania AIDS (022) Zielona Linia AIDS (022) pon, śr 13:00–18:00, wt, czw, pt 10:00–16:00 Poradnia Internetowa HIV i AIDS Ośrodek Informacji o HIV i AIDS ul. Samsonowska 1, Warszawa pon–pt 14:00–16:00 tel. (0 22) ,

24 KRAJOWE CENTRUM DS. AIDS
Adres: ul. Samsonowska 1 Warszawa tel. (022) fax (022) strona internetowa:

25 Kampania mediowa Termin przeprowadzenia kampanii
26 wrzesień – 1 grudzień 2006 roku

26 Kampania mediowa W kampanii zostaną wykorzystane następujące media:
Telewizja Kina Outdoor Prasa Radio Internet

27 Kampania mediowa

28 Elementy obowiązkowe w komunikacji
Logo Krajowego Centrum ds. AIDS, Głównego Inspektora Sanitarnego i innych partnerów Logo „Nie daj szansy AIDS” z tytułem kampanii Całodobowy ogólnopolski telefon zaufania AIDS: (022)

29 Partnerzy kampanii

30 Partnerzy kampanii

31 Nośniki kampanii Billboardy - 350 tablic formatu 12m2
(Warszawa – 100, Wrocław - 70, Kraków - 60, Poznań - 60, Gdańsk – 60) Kino – 350 sal kinowych w całej Polsce Pakiet (ulotek) składający się z ulotki skierowanej do rodziców oraz ulotki skierowanej do dzieci – szt. Plakat (B1) – szt. Długopis zakończony kokardką – szt. Kalendarz – szt. Pakiet dla dziennikarzy – 500 szt.

32 KREACJA TV spot, 30”

33 „Slajdy” - wprowadzenie
Film oparty o podstawowe założenie w kampanii, iż nasi odbiorcy powinni zacząć postrzegać rodzinę jako symbol podstawowych - najważniejszych wartości. Wartości te, wyrażane kolejno poprzez szereg sytuacji czytanych z życia każdego z nas: wierność, zaufanie, miłość, wsparcie, bezpieczeństwo. Całość zamyka klamra - puenta filmu zamykająca się w podstawowej wartości czyli RODZINA. Wszystko to przedstawiamy w postaci slajdów, kolejno prezentowanych zdjęć z życia rodzin. Momentami czytane jako smutne, refleksyjne - momentami po prostu przedstawiające sytuacje zabawne i wesołe.

34 OBRAZ DŹWIĘK Film oparty o serię zdjęć, na których prezentujemy podstawowe wartości rodzinne. To pokaz slajdów, montowanych w efektowny sposób, zakończony trafną i pouczającą puentą... W tle słyszymy optymistyczną i pogodną melodię, która w sposób naturalny ilustruje przekazywane emocje filmu...

35 OBRAZ DŹWIĘK Po kilku kolejnych zdjęciach pojawia się delikatny napis: „miłość“

36 OBRAZ DŹWIĘK Następne zdjęcia kolejno ilustrują pozytywne atuty życia w rodzinie...

37 OBRAZ DŹWIĘK Na ekranie kolejny napis: „bliskość“...

38 OBRAZ DŹWIĘK ...szereg zdjęć w temacie bliskości...

39 OBRAZ DŹWIĘK Napis: „radość”...

40 OBRAZ DŹWIĘK Zdjęcia rodzinne nabierają tempa.

41 OBRAZ DŹWIĘK Obrazujemy kolejną ważną cechę rodziny. Napis: „wsparcie“

42 OBRAZ DŹWIĘK To sytuacje z którymi mamy do czynienia przy rozwiązywaniu rodzinnych kryzysów...

43 OBRAZ DŹWIĘK ...puentowane napisem: „zaufanie“

44 OBRAZ DŹWIĘK Zrozumienie pomiędzy matką i córką...

45 OBRAZ DŹWIĘK ...zrozumienie budujące więź w rodzinie...

46 OBRAZ DŹWIĘK Całość zamyka napis: „bezpieczeństwo“...

47 OBRAZ DŹWIĘK ...bezpieczeństwo jest podstawową zaletą rodziny.

48 Lektor: OBRAZ DŹWIĘK Chroniąc najważniejsze wartości w życiu,
chronisz także siebie. To proste skojarzenie prowadzi nas do hasła filmu.

49 OBRAZ DŹWIĘK Tablica z logotypem akcji i informacjami www oraz telefonem zaufania.

50 OBRAZ DŹWIĘK Końcowe zdjęcie jest jednocześnie naszym rodzinnym zdjęciem z hasłem: „Rodzina razem przeciw AIDS“. Lektor: Rodzina razem przeciw AIDS

51 KREACJA PRASA, PLAKAT, KALENDARZ

52 PRASA PLAKAT KALENDARZ

53 KREACJA BILLBOARD

54

55 KREACJA ULOTKA DOROŚLI

56

57 KREACJA ULOTKA MŁODZIEŻ

58

59 KREACJA RADIO spot, 30”

60 „Wywiad” - reklama radiowa 30’’
Reklama nawiązuje do konceptu przedstawianego w filmie, akcent zostaje położony na wartości rodzinne: wierność, zaufanie, miłość. Wykorzystuje motyw reportażu z terenu - dziennikarz przeprowadza krótką sondę wśród ludzi, co dla nich jest ważne. Puenta jest jasna i czytelna. Wymieniane kolejno przez mężczyznę, kobietę i chłopaka - nastolatka wartości składają się na to, co najważniejsze - dobro rodziny.

61 KREACJA BANNER WWW

62 przed rozwinięciem po rozwinięciu

63 KREACJA STRONA WWW

64

65 KREACJA GADŻETY

66 Długopis


Pobierz ppt "Krajowe Centrum ds. AIDS"

Podobne prezentacje


Reklamy Google