Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałAgnieszka Szumski Został zmieniony 11 lat temu
1
Wyzwania w zarządzaniu prawnikami Pokolenia Y
Copyright © HRK 2012
2
Nowe pokolenie prawników
Prawnicy są bardzo wymagającą grupą zawodową, wytrenowaną w postrzeganiu każdego problemu z wielu perspektyw. Prawnicy są przyzwyczajeni do oceniania zjawisk, przepracowywania ich i wydawania opinii. Nie wystarczą im słowa i dobre chęci. Aby zyskać aprobatę, musisz udowodnić, że to, co głosisz, jest prawdą. Copyright © HRK 2008
3
Nowa kultura prawa Wzrost zainteresowania równowagą między życiem zawodowym i prywatnym. Firmy prawnicze są znane z tego, że wymagają nadgodzin i ciężkiej pracy. Dotąd były częścią “kultury macho”. Wraz z nowym pokoleniem pojawiają się jednak nowe wartości. Copyright © HRK 2008 3
4
Nowa kultura prawa Dla młodszej generacji zostanie partnerem niekoniecznie oznacza nałożenie łańcucha. Jej reprezentanci są bardziej świadomi i przedsiębiorczy, zadają sobie pytania: dlaczego mam tak ciężko pracować? Co na tym zyskam? Najważniejsza jest polityka równowagi pomiędzy pracą a życiem prywatnym, oferująca prawnikom i pracownikom administracji większą elastyczność w dopasowywaniu harmonogramu pracy do ich osobistych potrzeb. Źródło: Raport: Badanie Korporacji HRK S.A., Magazyn Exclusive Info , 2012 Copyright © HRK 2007
5
Kancelaria jako atrakcyjny pracodawca
Employer Branding Działania zewnętrzne Działania wewnętrzne Budowanie wizerunku pracodawcy już na etapie rekrutacji
6
Emlpoyer Branding Zewnętrzny
Skierowany głównie do potencjalnych pracowników Tworzenia wizerunku jako atrakcyjnego pracodawcy Aktywna promocja firmy Copyright © HRK 2012
7
Emlpoyer Branding Wewnętrzny
Skierowany do obecnych pracowników firmy Tworzenie przyjaznej atmosfery pracy i możliwości rozwoju Dla przedsiębiorstw z branży prawniczej wewnętrzny employer branding jest najważniejszy Nikt nie jest lepszym ambasadorem firmy niż jej pracownik
8
Czynniki brane pod uwagę przy podjęciu pracy
Zdaniem pracodawców Możliwość rozwoju kariery zawodowej Prestiż pracodawcy/poziom wynagrodzenia Atmosfera w pracy Możliwość rozwoju i szkoleń Zachowanie równowagi pomiędzy pracą i domem Employer branding/ praca pełna wyzwań Zgodność wykonywanych zadań z własnymi zainteresowaniami Zakres odpowiedzialności i samodzielności na stanowisku Praca w międzynarodowej firmie/pozapłacowe warunki zatrudnienia Copyright © HRK 2007
9
Czynniki brane pod uwagę przy podjęciu pracy
Zdaniem studentów Atmosfera pracy Możliwość rozwoju kariery zawodowej Poziom wynagrodzenia Możliwość rozwoju i szkoleń Employer branding Zgodność wykonywanych zadań z własnymi zainteresowaniami Praca pełna wyzwań Prestiż pracodawcy Duży zakres samodzielności i odpowiedzialności Copyright © HRK 2007
10
8 rad dla pracodawców Nie robić problemu z mobilności, ale szukać jej sensu Odpowiedzieć na ambicje przedsiębiorcze Poważnie traktować sygnały od pracowników początkowych szczebli Budować na wartościach firmy Wspierać nieformalne relacje, ale dostrzegać i zapobiegać patologiom Traktować życie rodzinne pracownika jako najważniejszą wartość Pozostawić pracownikowi „czas rozporządzalny” Kontynuować benefity zmuszające do aktywności Copyright © HRK 2007
11
Patryk Pawłowski HRK S. A. pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa tel
Patryk Pawłowski HRK S.A. pl. Bankowy 2, Warszawa tel tel. kom. +48 668 Copyright © HRK 2008
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.