Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałBeata Michalik Został zmieniony 9 lat temu
1
Grafika animacyjna w Macromedia Flash ACTION SCRIPT Joanna Sekulska-Nalewajko Katedra Informatyki Stosowanej Politechnika Łódzka 2006/2007
2
2 Action Script Jest to język służący do dodawania do animacji wielu ciekawych elementów: Sterowanie animacją Zamiana kursora Linki Obliczenia Formularze Itp.
3
3 Nawigacja stop(); play(); gotoAndPlay(y); gotoAndStop(y); Akcje obowiązkowo umieszczamy w akcjach przycisku (onMouseEvent(detektor){…})
4
4 Najważniejsze akcje Zatrzymuje odtwarzanie filmu. Może być na przykład stosowana do zezwalania na cykliczne wykonywanie symboli klipów filmowych. W połączeniu z akcjami Play() i GoTo() użytymi do przycisków umożliwia zdefiniowanie mechanizmu odtwarzania filmu na życzenie użytkownika. Zatrzymuje odtwarzanie filmu. Może być na przykład stosowana do zezwalania na cykliczne wykonywanie symboli klipów filmowych. W połączeniu z akcjami Play() i GoTo() użytymi do przycisków umożliwia zdefiniowanie mechanizmu odtwarzania filmu na życzenie użytkownika.
5
5 Najważniejsze akcje Służy do odtwarzania, ponownego uruchamiania
6
6 Najważniejsze akcje Powoduje przeskok wskaźnika odtwarzania do innej klatki na osi czasu bieżącej lub innej sceny. Treść tej instrukcji zmienia się w zależności od wybranych parametrów (nazwy sceny, numeru klatki lub etykiety klatki): gotoAndPlay("newFrame"); gotoAndPlay("sceneTwo", 1); gotoAndPlay(5); Powoduje przeskok wskaźnika odtwarzania do innej klatki na osi czasu bieżącej lub innej sceny. Treść tej instrukcji zmienia się w zależności od wybranych parametrów (nazwy sceny, numeru klatki lub etykiety klatki): gotoAndPlay("newFrame"); gotoAndPlay("sceneTwo", 1); gotoAndPlay(5);
7
7 Najważniejsze akcje Powoduje przeskok wskaźnika odtwarzania do innej klatki na osi czasu bieżącej lub innej sceny i zatrzymanie odtwarzania filmu w tej klatce. gotoAndStop("newFrame"); gotoAndStop("sceneTwo", 1); gotoAndStop(5); Powoduje przeskok wskaźnika odtwarzania do innej klatki na osi czasu bieżącej lub innej sceny i zatrzymanie odtwarzania filmu w tej klatce. gotoAndStop("newFrame"); gotoAndStop("sceneTwo", 1); gotoAndStop(5);
8
8 Detektory onClipEvent(mouseDown) onClipEvent(enterFrame) onClipEvent(load) on(release) on(rollOver)
9
9 Najważniejsze akcje on (event); Pozwala powiązać inne akcje z działaniem wykonywanym myszką lub przyciskiem. on (keyPress „8”) on (rollOver) on (rollOut) on (press) on (relase)
10
10 Prosta akcja On(press){ gotoAndStop(5); } - linie, które nie kończą się znakiem { lub } kończą się średnikiem - nawias służy do rozpoczęcia i zakończenia jednego bloku akcji, pętli, instrukcji warunkowych i funkcji
11
11 Operatory == Sprawdzenie, czy wyrażenie po prawej stronie jest równe wyrażeniu po lewej stronie a=12 if(a==12){ gotoAndPlay(3); }
12
12 Instrukcje warunkowe Instrukcja służy do sprawdzenia warunku i wykonania określonej akcji, jeśli warunek jest prawdziwy. a=12 if(a==12){ gotoAndPlay(3); }
13
13 Instrukcje warunkowe a=12 if(a==12){ gotoAndPlay(3); } else { gotoAndPlay(5); } Instrukcje warunkowe mogą być zagnieżdżone
14
14 Pętle Jest to cyklicznie powtarzana instrukcja do czasu jej przerwania
15
15 Pętla for For(i=0;i<20;i++){ //instrukcje }
16
16 Pętla while while(warunek){ //instrukcje } Pętla podobna jest do if, tyle, że instrukcje zawarte wewnątrz nawiasów klamrowych są wykonywane do czasu aż warunek jest spełniany
17
17 Pętla do do{ //instrukcje } while(warunek); Pętla ta działa podobnie, ale gdyby nawet warunek nie był spełniony, to i tak instrukcja zawarta wewnątrz nawiasów jest raz wykonywana.
18
18 Break
19
19 Obiekty AS to język zorientowany obiektowo. Obiekty mają właściwości i to na właściwościach opiera się całe programowanie
20
20 Obiekt Sound Ma dwie właściwości Głośność Panorama dźwięku on (release) { MySound = new Sound (); MySound.attachSound ("beep"); MySound.setVolume (100); MySound.setPan (-100); MySound.start (); }
21
21 Linkowanie Flash jest "inteligentny" i nie dołącza do końcowego pliku symboli, które nie znajdują się na scenie filmu, a tylko figurują w bibliotece.
22
22 Linkowanie Trzeba otworzyć okno Library. Następnie zaznaczyć symbol, otworzyć okno Options biblioteki i wybrać Linkage..., zostawić domyślne ustawienia i wcisnąć OK.
23
23 Obiekt Key Reaguje na naciskane klawisze klawiatury
24
24 Najważniejsze akcje Powoduje zatrzymanie odtwarzania wszystkich dźwięków Akcję można wstawić do klatki lub powiązać z przyciskiem Powoduje zatrzymanie odtwarzania wszystkich dźwięków Akcję można wstawić do klatki lub powiązać z przyciskiem
25
25 Najważniejsze akcje Akcja służy do duplikowania wystąpień klipów. duplicateMovieClip ("1", "2", „3”); 1 – nazwa wystąpienia powielanego klipu, 2 - nowa nazwa skopiowanego klipu, 3 - Poziom kopiowania klipu Akcja służy do duplikowania wystąpień klipów. duplicateMovieClip ("1", "2", „3”); 1 – nazwa wystąpienia powielanego klipu, 2 - nowa nazwa skopiowanego klipu, 3 - Poziom kopiowania klipu
26
26 Dźwięki Format.mp3 daje najkorzystniejszy stosunek rozmiaru pliku do jakości. Aby użyć dźwięki w filmach należy je zaimportować, a następnie dobrać odpowiednie właściwości dźwięku.
27
27 Zmiana właściwości dźwięku
28
28 Wstawianie dźwięku
29
29 Modyfikacja ustawień dźwięku
30
30 Komponenty
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.