Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałFryderyk Baliński Został zmieniony 11 lat temu
1
Heterogeniczne procesory wielordzeniowe w urządzeniach audio
Tomasz Wroniak Praca dyplomowa magisterska Heterogeniczne procesory wielordzeniowe w urządzeniach audio Opiekun pracy: mgr inż. Henryk Kowalski Wydział Elektroniki i Technik Informacyjnych Politechnika Warszawska Wydział Elektroniki i Technik Informacyjnych Politechnika Warszawska Wydział Elektroniki i Technik Informacyjnych Politechnika Warszawska Warszawa,
2
Cel pracy Przeniesienie systemu CPEG na nową platformę sprzętową
Studium wykonalności – zasadność stosowania heterogenicznych procesorów wielordzeniowych w urządzeniach audio Przeniesienie systemu CPEG na nową platformę sprzętową Wypracowanie ogólnego modelu architektury oprogramowania
3
Dziedzina Architektury wieloprocesorowe – rozproszenie sprzętowe i programowe Systemy operacyjne Czas rzeczywisty w przetwarzaniu, wielodostęp i responsywność w warstwie io
4
System PEG (tutaj ładniejszy rysunek wkleić)
5
Oprogramowanie sterująca modułem sprzętowym
Aplikacja rozproszona – oddzielne aplikacje sterujące poszczególnymi rdzeniami Część GPP – aplikacja linuxowa, nie-realtime, komunikacja Rdzeń DSP – aplikacja DSP/BIOS, real time Na GPP biblioteki, na DSP surowe C
6
Przepływ danych w systemie CPEG
processBufferSwi – wątek realizujący przetwarzanie sygnału gitarowego według zadanego algorytmu PRD_check_RTDX – zadanie okresowe obsługujące komunikację z komputerem nadrzędnym
7
Edytor ustawień systemu CPEG
Aplikacja okienkowa umożliwiająca zmianę parametrów przetwarzania sygnału w czasie rzeczywistym Prosty interfejs użytkownika zbliżony do tego spotykanego typowo w efektach gitarowych Zapis oraz odczyt plików z ustawieniami
8
Aplikacje zdalnego sterowania
Aplikacja uruchamiana na PC Aplikacja mobilna - Android Aplikacja MSP430 – usb host Jeden protokół komunikacji niezależnie od źródła komunikatów i kanału transmisji (wifi, usb)
9
Rezultat Możliwość uruchomienia kilku efektów jednocześnie
Możliwość przetwarzania sygnału przy pomocy popularnych efektów gitarowych, takich jak przester, flanger, chorus, vibrato, tremolo, reverb Możliwość uruchomienia kilku efektów jednocześnie Wysoka jakość przetwarzania sygnału (próbkowanie 24 bit z częstotliwością 48 kHz) Niskie opóźnienie wprowadzane do sygnału (~3 ms)
10
Architektura oprogramowania
11
Architektura oprogramowania
Jakieś takie wkleić info o architekturze SPL, APL i IOL w wersji klasycznej i zmodyfikowanej
12
Prezentacja działania systemu
13
Podsumowanie Udana implementacja urządzenia audio na platformie wielordzeniowej Testy wydajnościowe wykazały zwiększoną wydajność w stosunku do poprzedniej wersji Wypracowany ogólny model architektury oprogramowania
14
Dziękuję za uwagę
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.