Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałJagoda Prądziński Został zmieniony 11 lat temu
1
Savoir –vivre czyli ABC dobrego wychowania
2
Zasady savoir – vivre’u
rzeczność przejmość ojalność śmiech yskrecja yczliwość unktualność
3
Nakrywamy do stołu
4
PAMIĘTAJ!!! Wyłącz telewizor! Ściągnij fartuszek!
5
Gospodarze dbają o swych gości
Wchodzącym gościom trzeba pomóc rozebrać się, powiesić palta, a tym, którzy są u nas po raz pierwszy - wskazać łazienkę. Po wprowadzeniu gości do pokoju należy przedstawić sobie tych, którzy się nie znają. Gdy przybędą już wszyscy, należy zaprosić gości do stołu, wskazując im miejsca. Nie wolno nalegać, aby goście zostali, kiedy właśnie chcą wyjść. Wychodzącym do przedpokoju gościom trzeba pomóc ubrać się i poczekać, aż wyjdą. Przed wyjściem dziękujemy gościom za przybycie.
6
Przy stole nie należy: mlaskać nabierać zbyt dużych kęsów na widelec
cmokać pociągać nosem wydawać innych nieprzyjemnych odgłosów nakładać zbyt dużych porcji na talerz
7
Ukłon symbolizuje uprzejmość
Mężczyzna kłania się pochylając lekko korpus do przodu. Kobieta zawsze kłania się skinieniem głowy. mężczyzna kłania się kobiecie, młodsza osoba - osobie starszej, wchodzący (do sklepu, lekarza, mieszkania znajomego, zebranej grupki osób) – obecnym.
8
Podawanie ręki jest symbolem pokoju
Zważając na reguły dobrego zachowania pierwsza podaje rękę osoba ważniejsza, osobie mniej ważnej, czyli: kobieta – mężczyźnie starsza osoba - młodszej zwierzchnik - podwładnemu
9
Jeszcze kilka dobrych rad!!!
W kinie nie powinniśmy komentować na głos filmu, a w teatrze nie komentujemy na głos sztuki. Do rzędu wchodzi się zawsze przodem do osób siedzących. W gronie mniejszym niż 7 osób nie mówi się na ucho. Zawsze musimy dbać o czystość. Podczas rozmowy wyjmujemy ręce z kieszeni i nie wzruszamy ramionami. Nie trzaskamy drzwiami (zwłaszcza u kogoś w domu, biurze). Nie wypada dzwonić do kogoś po 22 godzinie.
10
Zostań mistrzem savoir-vivre’u
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.