Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

ZWYCZAJE ZAKUPOWE POLAKÓW

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "ZWYCZAJE ZAKUPOWE POLAKÓW"— Zapis prezentacji:

1 ZWYCZAJE ZAKUPOWE POLAKÓW
Marcin Idzik

2 POLSKI KONSUMENT Ekonomiczne determinanty zachowań nabywczych konsumentów „Codzienność zakupowa” Preferencje i upodobania zakupowe Akcje promocyjne, sklepy wielkopowierzchniowe

3 Podstawowe wskaźniki makroekonomiczne
Źródło: GUS.

4 Na temat oszczędzania pieniędzy ludzie mają różne opinie
Na temat oszczędzania pieniędzy ludzie mają różne opinie. Proszę powiedzieć, z którym ze stwierdzeń zgadza się Pan(i) najbardziej? Źródło: Omnibus , Pentor.

5 Biorąc pod uwagę aktualną sytuację ekonomiczną kraju, czy sądzi Pan(i), że w obecnej sytuacji: ...?
Źródło: Omnibus , Pentor.

6 Jak długo Pana(i) rodzina byłaby w stanie przeżyć w sytuacji całkowitej utraty dochodów? Na jak długo wystarczyłoby Państwu oszczędności? Źródło: Omnibus , Pentor.

7 Kredyty odnawialne w rachunku
Źródło: Pentor - Audyt Bankowości Detalicznej

8 Kredyty konsumpcyjne osób prywatnych
Źródło: Pentor - Audyt Bankowości Detalicznej

9 Przeznaczenie środków z kredytów konsumpcyjnych
Źródło: Omnibus , Pentor.

10 Ilość zakupów wyposażenia gospodarstwa domowego w mijającym roku
Źródło: Omnibus , Pentor.

11 Ilość nieplanowanych i nie realizowanych zakupów wyposażenia gospodarstwa domowego
Źródło: Omnibus , Pentor.

12 POLSKI KONSUMENT „Codzienność zakupowa”

13 Osoby odpowiedzialne za zakup produktów spożywczych i codziennego użytku w gospodarstwie domowym
Źródło: Omnibus XII 1992, 1995, , Pentor.

14 Liczba godzin przeznaczanych tygodniowo na dokonywanie zakupów
Średnia ,4; ,3; ,6; ,9. Średni czas dojścia do sklepu 7 min. a w 66% do5 min, w 85% do 10 min. Źródło: Omnibus XII 1992, 1995, , Pentor.

15 Dni w których zwyczajowo dokonywane są największe zakupy
Źródło: Omnibus XII , Pentor.

16 Alokacja wydatków przeznaczanych na normalne zakupy w ciągu tygodnia
Źródło: Omnibus XII , Pentor.

17 Znaczenie czynników warunkujących wybór miejsca dokonywania zakupów
Dla 88% decydujące lub ważne Dla 87% decydujące lub ważne Źródło: Omnibus XII , Pentor.

18 POLSKI KONSUMENT Preferencje i upodobania zakupowe

19 Upodobania i przyzwyczajenia zakupowe Polaków
Źródło: Omnibus XII , Pentor.

20 POLSKI KONSUMENT Akcje promocyjne, sklepy wielkopowierzchniowe

21 Wybrane efekty stosowania akcji promocyjnych
Źródło: Omnibus XII , Pentor.

22 Ulubione formy akcji promocyjnych
Źródło: Omnibus XII , Pentor.

23 Poparcie dla rozwoju sieci supermarketów
Źródło: Omnibus XII , Pentor.

24 POLSKI KONSUMENT Powolnym przeobrażeniom ulega „model dokonywania zakupów w gospodarstwie domowym”. Obserwuje się spadkową tendencję ilości czasu przeznaczanego na zakupy. Coraz więcej konsumentów artykuły codziennego użytku kupuje raz w tygodniu. Większość Polaków idąc na zakupy postępuje racjonalnie i oszczędnie, dokładnie wiedząc co ma kupić i kupując tylko to co zamierzone. Przy zakupie oprócz wysokiej jakość towarów oraz niskich cen konsument często zwraca uwagę na datę ważności produktu jak i markę producenta. Produkty codziennego użytku najchętniej kupowane są w sklepach samoobsługowych i supermarketach. Akceptacja społeczna dla rozwoju sieci super i hipermarketów jest jednak umiarkowana. Konsumenci stali się bardziej wymagający. Od dostawców i producentów wymaga się rozszerzania portfela produktów nie tylko o asortyment z grupy economy, ale również o towary wysokiej jakości.


Pobierz ppt "ZWYCZAJE ZAKUPOWE POLAKÓW"

Podobne prezentacje


Reklamy Google