Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
1
ZWYCZAJE ZAKUPOWE POLAKÓW
Marcin Idzik
2
POLSKI KONSUMENT Ekonomiczne determinanty zachowań nabywczych konsumentów „Codzienność zakupowa” Preferencje i upodobania zakupowe Akcje promocyjne, sklepy wielkopowierzchniowe
3
Podstawowe wskaźniki makroekonomiczne
Źródło: GUS.
4
Na temat oszczędzania pieniędzy ludzie mają różne opinie
Na temat oszczędzania pieniędzy ludzie mają różne opinie. Proszę powiedzieć, z którym ze stwierdzeń zgadza się Pan(i) najbardziej? Źródło: Omnibus , Pentor.
5
Biorąc pod uwagę aktualną sytuację ekonomiczną kraju, czy sądzi Pan(i), że w obecnej sytuacji: ...?
Źródło: Omnibus , Pentor.
6
Jak długo Pana(i) rodzina byłaby w stanie przeżyć w sytuacji całkowitej utraty dochodów? Na jak długo wystarczyłoby Państwu oszczędności? Źródło: Omnibus , Pentor.
7
Kredyty odnawialne w rachunku
Źródło: Pentor - Audyt Bankowości Detalicznej
8
Kredyty konsumpcyjne osób prywatnych
Źródło: Pentor - Audyt Bankowości Detalicznej
9
Przeznaczenie środków z kredytów konsumpcyjnych
Źródło: Omnibus , Pentor.
10
Ilość zakupów wyposażenia gospodarstwa domowego w mijającym roku
Źródło: Omnibus , Pentor.
11
Ilość nieplanowanych i nie realizowanych zakupów wyposażenia gospodarstwa domowego
Źródło: Omnibus , Pentor.
12
POLSKI KONSUMENT „Codzienność zakupowa”
13
Osoby odpowiedzialne za zakup produktów spożywczych i codziennego użytku w gospodarstwie domowym
Źródło: Omnibus XII 1992, 1995, , Pentor.
14
Liczba godzin przeznaczanych tygodniowo na dokonywanie zakupów
Średnia ,4; ,3; ,6; ,9. Średni czas dojścia do sklepu 7 min. a w 66% do5 min, w 85% do 10 min. Źródło: Omnibus XII 1992, 1995, , Pentor.
15
Dni w których zwyczajowo dokonywane są największe zakupy
Źródło: Omnibus XII , Pentor.
16
Alokacja wydatków przeznaczanych na normalne zakupy w ciągu tygodnia
Źródło: Omnibus XII , Pentor.
17
Znaczenie czynników warunkujących wybór miejsca dokonywania zakupów
Dla 88% decydujące lub ważne Dla 87% decydujące lub ważne Źródło: Omnibus XII , Pentor.
18
POLSKI KONSUMENT Preferencje i upodobania zakupowe
19
Upodobania i przyzwyczajenia zakupowe Polaków
Źródło: Omnibus XII , Pentor.
20
POLSKI KONSUMENT Akcje promocyjne, sklepy wielkopowierzchniowe
21
Wybrane efekty stosowania akcji promocyjnych
Źródło: Omnibus XII , Pentor.
22
Ulubione formy akcji promocyjnych
Źródło: Omnibus XII , Pentor.
23
Poparcie dla rozwoju sieci supermarketów
Źródło: Omnibus XII , Pentor.
24
POLSKI KONSUMENT Powolnym przeobrażeniom ulega „model dokonywania zakupów w gospodarstwie domowym”. Obserwuje się spadkową tendencję ilości czasu przeznaczanego na zakupy. Coraz więcej konsumentów artykuły codziennego użytku kupuje raz w tygodniu. Większość Polaków idąc na zakupy postępuje racjonalnie i oszczędnie, dokładnie wiedząc co ma kupić i kupując tylko to co zamierzone. Przy zakupie oprócz wysokiej jakość towarów oraz niskich cen konsument często zwraca uwagę na datę ważności produktu jak i markę producenta. Produkty codziennego użytku najchętniej kupowane są w sklepach samoobsługowych i supermarketach. Akceptacja społeczna dla rozwoju sieci super i hipermarketów jest jednak umiarkowana. Konsumenci stali się bardziej wymagający. Od dostawców i producentów wymaga się rozszerzania portfela produktów nie tylko o asortyment z grupy economy, ale również o towary wysokiej jakości.
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.